Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Enkele vragen bij aanvraag VISUM D (voorbereiding)

Gestart door Maako, zaterdag 22 december 2018, 12:03:48

Vorige topic - Volgende topic

Maako

Zijn er na de documenten die ik vermeld heb nog andere documenten die ik kan bij toevoegen tijdens de aanvraag?
De documenten die mijn vrouw zou aanvragen bij het NSO, welke reden moet er hierbij vermeld worden of wordt er hiet niet naar gekekeken?
Bij een volledig dossier komt er nog steeds een interview bij de Ambassade?

Ik hoop dat er nog wat mensen zijn die mij verder kunnen helpen.
Alsook waarom duurt het bij de ene persoon soms maar 3 maanden voor een visum aanvraag en bij een andere dan weer 6 maanden?


Maako

Vandaag kreeg mijn vrouw en haar zoon de volgende email van VFS:

Processed  application ref no. is being dispatched via courier on 09/07/2019.

Betekent dit dat de visum aanvraagd is geaccepteerd? Op 10 juni aanvraag opgestart, niet naar dvz gestuurd in Brussel.


Luc

Dat is mogelijk. Visum van mijn schoondochter was ook door de ambassade zelf goedgekeurd. Zij had haar visum ook na 3 weken.

Als je het nummer weet kun je naar DVZ bellen. Die kunnen op hun computer zien of het is goedgekeurd. Dat nummer heeft ze van de ambassade gekregen tijdens haar aanvraag.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Maako

Citaat van: Luc op dinsdag  9 juli 2019, 10:26:53
Dat is mogelijk. Visum van mijn schoondochter was ook door de ambassade zelf goedgekeurd. Zij had haar visum ook na 3 weken.

Als je het nummer weet kun je naar DVZ bellen. Die kunnen op hun computer zien of het is goedgekeurd. Dat nummer heeft ze van de ambassade gekregen tijdens haar aanvraag.

Had even naar de Embassy gebeld, de dame zei tegen mij van ja je mag al je vliegtuig tickets boeken. Ik weet nu nog steeds niet of dit 100% offcieel is omdat zelf nergens kan nakijken, zullen afwachten tot mijn vrouw haar passpoort is aangekomen :p

tipsy

Ik begrijp ook niets van het volgen van de applicatie. Op de aanvraag staan 3 nrs. 

Visa Application Number . dat zou het nr van de aanvraag op ambassade moeten zijn van het visa zelf.  Maar werkt niet op vreemdelingenzaken.

Internet nr : Geen idee wat dat is, werkt ook nergens.

Reference nr   :  begint met   VFSMNL en dan cijfers. Zou moeten werken op VFS global site ook voor tracking, werkt niet met of zonder letters.

Luc

Die tracking op DVZ werkt pas wanneer er een dossier bij DVZ wordt geopend. Aangezien de aanvraag door de ambassade is behandeld moet je zelf naar DVZ bellen. Die kunnen op hun computer zien wat ze in Manila hebben beslist. Ze gaan je wel het visumaanvraagnummer vragen. Maar ze zal binnen een paar dagen het antwoord ontvangen via de koerier veronderstel ik.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

tipsy

Citaat van: Luc op dinsdag  9 juli 2019, 15:55:09
Die tracking op DVZ werkt pas wanneer er een dossier bij DVZ wordt geopend. Aangezien de aanvraag door de ambassade is behandeld moet je zelf naar DVZ bellen. Die kunnen op hun computer zien wat ze in Manila hebben beslist. Ze gaan je wel het visumaanvraagnummer vragen. Maar ze zal binnen een paar dagen het antwoord ontvangen via de koerier veronderstel ik.

DVZ? Wat is dat? Bedoel je VPS global?  Het probleem is ook ALS het visum wordt toegekend, de prijzen van de tickets elke dag fameus stijgen.  Bij aanvraag 730 €. Nu 1300 €

Luc

Citaat van: tipsy op dinsdag  9 juli 2019, 18:49:30
Citaat van: Luc op dinsdag  9 juli 2019, 15:55:09
Die tracking op DVZ werkt pas wanneer er een dossier bij DVZ wordt geopend. Aangezien de aanvraag door de ambassade is behandeld moet je zelf naar DVZ bellen. Die kunnen op hun computer zien wat ze in Manila hebben beslist. Ze gaan je wel het visumaanvraagnummer vragen. Maar ze zal binnen een paar dagen het antwoord ontvangen via de koerier veronderstel ik.

DVZ? Wat is dat? Bedoel je VPS global?  Het probleem is ook ALS het visum wordt toegekend, de prijzen van de tickets elke dag fameus stijgen.  Bij aanvraag 730 €. Nu 1300 €

https://dofi.ibz.be/sites/dvzoe/NL/Pages/Hoezithetmetmijnvisumaanvraag.aspx
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Maako

Passport is vandaag aangekomen, enter date is vanaf 19 augustus. Denk niet dat ze vroeger mag komen naar Belgie?


tipsy

Citaat van: Maako op woensdag 10 juli 2019, 07:06:46
Passport is vandaag aangekomen, enter date is vanaf 19 augustus. Denk niet dat ze vroeger mag komen naar Belgie?

Gefeliciteerd! Hier wacht ik nog altijd, maar je bewijst dat een visum soms haalbaar is....