welke papieren attesten heb ik nodig om te trouwen in de filipijnen

Gestart door johny, dinsdag 26 februari 2019, 22:49:50

Vorige topic - Volgende topic

johny

welke atttesten heb ik allemaal nodig om te kunnen trouwen in de filipijnen ?
Kan ik een legal capacity paper bemachtigen zonder dat ik bij de ambasade in manilla langsga.
Bedoel dat ik via mail aan zou vragen.

johny

ik weet dat ik mijn geboorte akte nodig heb
attest van woonst
attest van echtscheiding
en legal capacity paper, waar moet ik dit papier ergens aanvragen.
Ook weet ik dat al deze papieren moeten vertaald worden en geregulariseerd 

Herbie

Als je wat rond neust op het forum. Zal je alles netjes terug vinden :thumb:
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

johny

Ben hier nieuw, hoop echt dat er iemand me kan helpen, juni zou ik trouwen hoop dat ik alle nodige papieren kan bemachtigen

Herbie

Heb je al een afspraak gemaakt voor je legal capacity paper, in de Ambassade? Je moet alle twee aanwezig zijn voor een interview.
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

Herbie

Certificate of non-impediment to marry (Legal Capacity Certificate)

The celebration of a marriage in the Philippines is under the competence of the Filipino authorities since you cannot marry at the Embassy. Kindly ask the assistance of your future spouse to inquire at the local municipality or church where the marriage will take place for information regarding the documents which have to be submitted to celebrate the marriage.
From the Embassy, the Belgian national will need to obtain what is locally called a Legal Capacity Certificate (LCC).
It is compulsory to make an appointment. No certificate will be delivered to couples showing up spontaneously at the Embassy. Please note that we are easily fully-booked 3 months in advance.
Once the appointment is confirmed, you will come to the Embassy together with your future spouse for a interview with the Consul. The Legal Capacity Certificate will be issued on the same day if the file is complete and all conditions fulfilled.
The Embassy issues the certificate in one of the national languages of Belgium (French, Dutch or German) which you have to choose. But we can provide you with the English translation as well, for an extra cost.
After the marriage, don't forget to register it as soon as possible.
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

Herbie

Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

joost

Citaat van: johny op woensdag 27 februari 2019, 02:26:02
Ben hier nieuw, hoop echt dat er iemand me kan helpen, juni zou ik trouwen hoop dat ik alle nodige papieren kan bemachtigen

Alweer iemand die voor de muziek voor uit loopt. Ik kan er met mijn hoofd niet bij. Zorg eerst dat JIJ alle papieren compleet hebt om niet te beginnen over de papieren die je daar nodig hebt. Is zij getrouwd geweest? Zijn er kinderen in het spel? Als ik hier zo alle verhalen lees en al gelezen heb en het zit wat tegen dan kun je juni wel trouwen maar dan niet dit jaar ben ik bang. Waarom wil je in juni trouwen? Denk je als je daar getrouwd bent dat je dan 'n stapje voor hebt om ze over te laten komen?
Veel succes Johny
Groeten.
Joost.

Luc

3 maanden is toch nog voldoende tijd om alle papieren te verzamelen. In de veronderstelling dat ze ongehuwd is uiteraard.

Geboorteakte en cenomar kan zij online aanvragen.
Ambassade wil ook een paspoort zien. Daar mag ze niet meer te lang mee wachten. Kan snel 2 maanden duren eer ze dat heeft. In de veronderstelling dat ze minstens 2 bewijzen heeft van identiteit. Voters ID, SSS kaart etc...

There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

joost

johny : Laatst actief: zaterdag 2 maart 2019, 22:14:47

Wel vragen stellen.  Online geweest zijn en dan niet reageren op reacties die medeleden gegeven hebben. Fijn.

Veel succes jonghe met het huwelijk in juni.

Joost.