Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

visum

Gestart door pieterbreugel1, zondag 24 maart 2019, 07:11:49

Vorige topic - Volgende topic

Luke

Citaat van: pieterbreugel1 op donderdag 28 maart 2019, 10:03:50
ja ik ben dat Rene volgende week vertrek ik naar de Filipijnen even wat rondkijken en beslis ik waar ik wonen
Thailand of de Filipijnen is zowat gelijk uitgezonderd de mensen ,,Thais egoist en kennen maar enkel geld geld .   ik heb heel  veel gereisd   vele landen bezocht en andere culturen ontmoet ben dat een beetje moe
GRt aan alle

Aan dat "geld, geld" ontsnap je niet zo direct in de PH. Communicatie Kan misschien wat makkelijker in PH. Het is nog steeds een "ontwikkelingsland"!

tjenn

Citaat van: Kano op woensdag 27 maart 2019, 02:30:33
Vraag eerst eens aan de Filipijnse ambassade in Belgie of het mogelijk is. Op de website daarvan komt geen 13A visum voor.
Dat ga ik zeker doen zien wat ze daar zeggen. Volgens mijn schoorbroer een Amerikaan getrouwd met Filipijnse is het een no big deal om zo'n visa te verkrijgen als je getrouwd bent in de Filipijnen. Hij heeft zelfs ook zonder teveel moeite een senior citizen card verkregen volgens hem. ?

Kano

Kijk uit met die senior citizin card, want daar heb je officieel geen recht op omdat je resident bent en geen citizin. Er staat een hoge straf op oa. deportatie
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

tjenn

Citaat van: Kano op vrijdag 29 maart 2019, 01:19:02
Kijk uit met die senior citizin card, want daar heb je officieel geen recht op omdat je resident bent en geen citizin. Er staat een hoge straf op oa. deportatie
Blijkbaar heb je gelijk hij heeft een permanent resident visa maar geen dual citizen heeft de senior card via de barangay aangevraagd en gekregen en heeft nooit problemen ondervonden ,so far so good maar het is het niet waard als er zo'n strenge straf opstaat kan je je voorstellen deportatie en alles moeten achterlaten hier en dat voor een senior card.  :denk:

Luke

Citaat van: tjenn op vrijdag 29 maart 2019, 04:08:42
Citaat van: Kano op vrijdag 29 maart 2019, 01:19:02
Kijk uit met die senior citizin card, want daar heb je officieel geen recht op omdat je resident bent en geen citizin. Er staat een hoge straf op oa. deportatie
Blijkbaar heb je gelijk hij heeft een permanent resident visa maar geen dual citizen heeft de senior card via de barangay aangevraagd en gekregen en heeft nooit problemen ondervonden ,so far so good maar het is het niet waard als er zo'n strenge straf opstaat kan je je voorstellen deportatie en alles moeten achterlaten hier en dat voor een senior card.  :denk:

Het gaat goed tot er iemand klacht indient, en dan gaan de poppen aan het dansen. PNP en NBI doen niet liever dan het daglicht schijnen op zogenaamde fraudeurs. (behalve op henzelve)   :crazy:  ...

bananacreek

De betreffende barangay chairman kan vervolgd worden voor "falsification of public documents"......

Ronny55

Citaat van: bananacreek op vrijdag 29 maart 2019, 11:18:36
De betreffende barangay chairman kan vervolgd worden voor "falsification of public documents"......
Een vriend van mij heeftzijn kaart gekregen via en met medeweten van de burgemeester. Gebruikt ze wel enkel in het hospitaal , heb hem ook verwittigd ....maar ja , hij moet het zelf weten.
Hier in CDO krijg je het in geen geval
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieƫn vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

tjenn

Citaat van: bananacreek op vrijdag 29 maart 2019, 11:18:36
De betreffende barangay chairman kan vervolgd worden voor "falsification of public documents"......
Hij heeft ze gaan afhalen in de city hall. Dus moeten ze heel die clan vervolgen? :denk:

pierrevanwies

hehe , ze gaan daar natuurlijk  niemand vervolgen voor zo een bagatelletje en op de koop toe moest die amerikaan wel eerst naar de barangay om een bewijs van woonst te halen voor de aanvraag van zijn senior citizen card [je moet bij het begin beginnen   :biggrinn:   .]

enfin, als ik velen van die amerikanen hier hoor zeveren dan krijg ik soms de indruk dat ze nog altijd niet weten dat de   :smiley-philippines:   al jaren onafhangkelijk zijn van hun    :jajaja:  :jajaja:   .   

bananacreek