Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

rekrutering voor werk in belgie

Gestart door dhp1, maandag 30 september 2019, 05:17:28

Vorige topic - Volgende topic

dhp1

Hallo iedereen!

Ik ben op zoek naar een beetje info ivm rekruteringsagentschappen in Belgie.
Indien iemand hier reeds ervaring mee heeft zou het wel leuk zijn om deze met mij te delen.

Situatie:

Op dit moment ben ik  reeds 1 jaar samen met mijn filipijnse vriendin .

Ik ben 31 jaar, zij is er 28.

Wij zouden graag meer tijd met elkaar kunnen doorbrengen en zoeken een manier om ze naar belgie te krijgen.

Op dit moment zijn wij wel nog niet  van plan om te trouwen.

Wij zouden dan ook liefst voor haar aan een werkvisum geraken indien die mogelijk bestaat.

Ze is momenteel bezig met het leren van nederlands.

Ze werkt reeds 7 jaar als verpleegster waaronder 2 jaar buiten de filipijnen (saudi-arabie).

Volgens wat ik terugvind is haar diploma helaas niet gelijkgesteld aan de diploma's hier in belgie.

Ze is ook van plan om desnoods nog bijscholing te doen hiervoor indien mogelijk.

Aangezien verpleegster toch een knelpuntberoep is hopen wij toch een manier te vinden om ze hier aan het werk te krijgen.


Alleen hebben we moeite met het vinden van een rekruteringsagentschap die filipijnse verpleegsters zoeken/aannemen.

Ik heb enkel Moving People gevonden en zij rekruteren voornamelijk medisch personeel in andere Europese landen.

Bij Moving People ook CV doorgestuurd en gevraagd of zij ook vanuit de Filipijnen rekruteren maar daar krijgen we zelfs geen reactie van.


Weet iemand hier een rekruteringsagentschap waar wij bij terecht kunnen ?

Welke andere opties qua jobs zouden wij hebben indien dit niet mogelijk is want bijvoorbeeld Au pair jobs voor haar leeftijd zijn ook niet meer mogelijk blijkbaar.
Indien jullie ideetjes hebben mag je gerust laten weten.



Alvast bedankt voor verdere info.




Luke

Als verpleegster zal ze niet direct in aanmerking komen, maar als bv bejaardenzorg zie ik wel (veel) kans. Een hinderpaal zal het Nederlands zijn. Er zijn hier in Manila goeie leraren Nederlands.... tegen een prijsje natuurlijk.
Je zou haar op een fiancee-visum naar BE kunnen laten komen en dan een samenlevingscontract afsluiten als dat in de mogelijkheid ligt. Vraag eens in uw gemeentehuis naar info hierover.

Michaela

Ik studeer en werk tegelijk als verzorgende hier in Nederland. Er is overal personeelstekort. Ik werd aangenomen zonder ervaring. De studie zelf is erg pittig vanwege de taal.
De inhoud van het werk is erg gevarieerd, tis niet alleen maar kontje vegen zoals velen denken. Jij bent de spin in het web, jij moet mondig sterk zijn, en dus in staat zijn vloeiend nederlands te praten om te kunnen communiceren met verschillende disciplines o.a. arts, fysio, ergo, tandarts, enzo en ook met de familie van de client. Ik mag van geluk spreken dat ik goed nederlands spreek omdat ik van begin af aan alleen maar nederland gesproken heb thuis. Ik heb klein kinderen gekregen en bij het begin in nederland weinig contact met landgenoten  :lachen: Dat hielp natuurlijk ook wel, al mis ik die contacten wel.
Nu heb ik een vriendin, ze werkt ook als verzorgende in Nederland via een bemiddelingsburo, voor zover ik het weet. Ze is afgestudeerd in filippijnen als verpleegkundige. Ze voelt zich onzeker omdat ze slecht nederlands spreekt en dat kan ik me voorstellen.
Mijn inschatting is dat de kans nihil is dat je vriendin aangenomen wordt in Europa omdat ze de taal niet machtig is. Ik woon al 18 jaar in Nederland en toch is taal mijn grootste hindernis. 

Rich

Rich de Nederbelg.

Luc

Citaat van: Rich op maandag 30 september 2019, 09:46:35
Hier het verhaal van een Filippijnse verpleegster in Antwerpen, misschien kan zij jullie helpen.

https://www.vacature.com/nl-be/carriere/werkplek/filippijnse-verpleegster-faith-padayao-32-kwam-bewust-in-belgie-werken

In 2013 is er veel veranderd. Sindsdien moet men voldoen aan de EU richtlijnen en die zijn veel strenger.

Schoondochter haar diploma is door Naric gelijkgesteld met diploma BSO thuis-en bejaardenzorg / zorgkundige. Ze doet nu via de VDAB een HBO5 opleiding verpleegkundige. Duurt 3,5 jaar.

3 bladzijden met de redenen waarom.

Het eerste blad.

There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

dhp1

Citaat van: Luke op maandag 30 september 2019, 08:11:26
Als verpleegster zal ze niet direct in aanmerking komen, maar als bv bejaardenzorg zie ik wel (veel) kans. Een hinderpaal zal het Nederlands zijn. Er zijn hier in Manila goeie leraren Nederlands.... tegen een prijsje natuurlijk.
Je zou haar op een fiancee-visum naar BE kunnen laten komen en dan een samenlevingscontract afsluiten als dat in de mogelijkheid ligt. Vraag eens in uw gemeentehuis naar info hierover.

Ze is momenteel bezig met lessen nederlands in Manilla.
Fiancee-visum is zeker een mogelijkheid voor de toekomst misschien indien er geen andere opties zijn.
Daarvoor zal ik wel nog eerst wat info proberen te vinden via gemeentehuis.
Bedankt voor de info!

dhp1

Citaat van: Michaela op maandag 30 september 2019, 09:35:14
Nu heb ik een vriendin, ze werkt ook als verzorgende in Nederland via een bemiddelingsburo, voor zover ik het weet. Ze is afgestudeerd in filippijnen als verpleegkundige. Ze voelt zich onzeker omdat ze slecht nederlands spreekt en dat kan ik me voorstellen.

Enig idee van de naam van dit bemiddelingsburo?
Nederland is natuurlijk qua afstand nog redelijk te doen en dit is ook zeker een optie om al wat dichter bij elkaar te zijn.