Huis huren op de Filippijnen

Gestart door Samar, maandag 1 juni 2009, 23:36:58

Vorige topic - Volgende topic

Samar

Ik ben benieuwd naar de kosten van het huren van een huis op de Filippijnen. Dit zal uiteraard per lokatie verschillend zijn en in de provincie (veel) goedkoper dan in Manila.  Welke kosten/risico's brengt dit met zich mee? Zijn er naast de huur nog andere zaken als vaste lasten en, zo ja, welke? Hoe vind je trouwens een huurwoning? Op internet vind ik met name Amerikaans georienteerde websites met dito dure prijzen en -in mijn ogen- veel ovebodige luxe (3 badkamers op evenzovele slaapkamers etc).

Zelf ben ik met name nieuwsgierig naar de kosten van een huurwoning in (de omgeving van) Manila. Ik ben zelf niet zo heel veeleisend wat onderkomen betreft. Wel is het belangrijk dat het een rustige en veilige woonomgeving betreft.

Tijdens mijn laatste reis ontmoette ik een Duitser die 4 maanden per jaar op de Filippijnen verblijft, de rest van het jaar werkt hij in Duitsland. Hij huurt in de provincie een appartement voor zo'n 6000 php per maand. Gedurende de periode dat hij er niet woont houdt een andere huurder een oogje in het zeil. Dit is natuurlijk veel gunstiger dan het huren van een hotelkamer voor langere tijd.

xav

mijn vriendin en ik zijn onlangs gestart met het huren van een huis(je)... 2 kamers en een niet al te grote living... 6500 peso... dit is in puerto princessa op palawan... dit is zo een beetje de normale prijs denk ik...

dit is wel enkel de huur, komen nog water ,elctriciteit, cabel of satelliet tv nog bij... en waarschijnlijk nog enkele dingen...

basics

hey.
ik was even aan het converteren en kwam uit op 6500 peso = 122 euro ....
klopt dit ??

groetjes

yepyep


Amice

Voor dat bedrag heb je in metro manila doorgaans enkel een studio.
Huizen zijn vanaf P15000 te huur vooral in paranaque( luchthaven area)
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Kano

De verhuurder zal waarschijnlijk vragen om 1 maand deposit (die je [als het goed is] terugkrijgt als je later het huis in oorspronkelijke staat verlaat en 1 of 2 maanden vooruitbetaling van de huur. Vraag altijd eerst het huurcontract ter inzage voordat je tekent zodat je kan zien wat je rechten en verplichtingen zijn.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

basics

m.a.w zou het interesanter zijn daar een huis te huren als je van plan bent een paar maand te blijven in plaats van op hotel te gaan.
alleen de tijd da je zoekt achter een moet je dan op hotel.
wat zijn dorgaans de minimum huur periodes om een huis te huren ?
is dat gelijk bij ons.. 3 6 9 ? of kan je voor pakweg 6 maand een huisje huren of is de minimum een jaar ?

groetjes

Ketelbinkie

Hangt een beetje van de verhuurder af. Is het een woning die hij telkens opnieuw na leegstand binnen de kortste keren weer opnieuw kan verhuren, behoort een huurperiode van 3 maanden (wat naar mijn mening zo'n beetje de minimale periode is) tot de mogelijkheden. Houdt er wel rekening mee dat hoe korter de huurperiode hoe hoger de huur.
Ofschoon er zijn ook aparthotels die met nog kortere verhuur perioden werken maar met een dienovereenkomstig nog hogere huur.

basics


vvjoris

Meestal vragen ze een contract van een jaar, met 2 maand deposit en 1 maand huur vooraf te betalen. Je kan gemeubeld, half-gemeubeld of ongemeubeld hebben. Ik heb gezien dat het in Cebu naast uiteraard de oppervlakte en de bouwkwaliteit veel verschilt naargelang de ligging. Cebu City is duurder dan Talisay of Consolacion (beide 10 - 15 km van 't centrum) De province is nog goedkoper.

Ik reken tussen de 10 en de 20.000 pesos al ik iets ga huren volgend jaar, ik zie nog wel wat en waar. Ik wil buiten 't centrum, weg van stank en lawaai, Janice natuurlijk net niet....
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.