Doden en honderden mensen vergiftigd na drinken kokosnootwijn in Filipijnen

Gestart door Rich, maandag 23 december 2019, 10:16:16

Vorige topic - Volgende topic

Rich

MANILLA - Acht mensen in de Filipijnen zijn in het weekend overleden na het drinken van kokosnootwijn. Honderden mensen werden naar het ziekenhuis afgevoerd na het nuttigen van het drankje, dat waarschijnlijk grote hoeveelheden methanol bevatte, zeiden de autoriteiten maandag.

De slachtoffers waren aanwezig bij evenementen in het dorp Rizal, dat ten zuidwesten van de hoofdstad Manilla ligt. Ze klaagden over maagpijn na het drinken van de wijn, die lokaal bekendstaat als Lambanog. Negen slachtoffers verkeren in kritieke toestand, zei een woordvoerder van het ziekenhuis in Manilla.

De lokale overheid heeft direct een verbod uitgevaardigd op de verkoop van de drank, die tijdens de kerstvakantie erg in trek is. De wijn wordt vaak illegaal gebrouwen.


Bron : https://www.telegraaf.nl/nieuws/567968962/doden-en-honderden-mensen-vergiftigd-na-drinken-kokosnootwijn-in-filipijnen?fbclid=IwAR3WswmwuPdVexmLrgzAYmLUf9ircWfOqXsR4EypUIhOMUb0Emu3KuJ60r0
Rich de Nederbelg.

Kano

Het gaat echter niet om kokosnootwijn (Tuba) maar wijn van de Nipa palm (Lambanog)
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Antonio

Citaat van: Kano op dinsdag 24 december 2019, 08:38:35
Het gaat echter niet om kokosnootwijn (Tuba) maar wijn van de Nipa palm (Lambanog)
Ik dacht dat Lambanog gedestilleerde Tuba was ?

edit:
ik zie in Wikipedia dat het allebei kan:

" Lambanóg is a traditional Filipino distilled palm liquor made from coconut or nipa palm sap"
Als je achteraf alles vooraf anders doet als dat je gedaan zou hebben blijft het resultaat hetzelfde

Ronny55

  Tuba , daar gaan je oren van flapperen  :lachen: , 1 keer gedronken (1 glaasje) , Poeh , wat een afgang. 
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Antonio

Citaat van: Ronny55 op woensdag 25 december 2019, 02:51:34
  Tuba , daar gaan je oren van flapperen  :lachen: , 1 keer gedronken (1 glaasje) , Poeh , wat een afgang.
Ik ook, 's morgens met een paar vissers naar de viskoraal, voor dag en dauw.
Om 08:00 zaten we aan de verse grilled fish met rijst en een paar kopjes tuba....
Dan voel je dat je leeft  :crazy:  :happy2:
Als je achteraf alles vooraf anders doet als dat je gedaan zou hebben blijft het resultaat hetzelfde