Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Effecten en stand van zaken coronavirus

Gestart door O.B.Bommel, zondag 2 februari 2020, 08:30:55

Vorige topic - Volgende topic

Antonio

Citaat van: Guadalupe op dinsdag 16 juni 2020, 09:11:33
Zo komen ze nooit meer op gang daar ....

Nou ja, liever rustig aan dan van de ene ellende (slachtoffers piek) in de andere.
Ik heb hier al 3 maanden "huisarrest" maar als dat de beste manier is om het risico op ziekte of overlijden te verminderen, dan moet het maar.
Blijkbaar weten de wetenschappers wereldwijd geen betere aanpak te bedenken.
Kwestie van tijd kopen totdat er later betere oplossingen zijn, zoals virus remmende medicatie en vaccinatie.

Dat de economie wereldwijd een opdoffer krijgt is dan wel een consequentie.
Voor NL misschien niet zo dramatisch als voor andere landen, als je het in perspectief bekijkt van nood aan eerste levensbehoeften, oorlog, etc.
Dat we op de langere termijn een andere levensstijl moeten gaan hanteren, lijkt me duidelijk. Eindeloos consumeren en voortplanten gaat gewoonweg niet, de planeet is niet schaalbaar...
Als je achteraf alles vooraf anders doet als dat je gedaan zou hebben blijft het resultaat hetzelfde

O.B.Bommel

Nou let ik zelden op getallen van zieken of infecties want geen enkel getal is betrouwbaar, ze worden gebruikt te pas en te onpas afhankelijk van de mening van de brenger van het nieuws. Deze kwam ik vandaag toevallig tegen. Als die getallen daadwerkelijk zouden kloppen is het in Negros Oriental een stuk comfortabeler dan in Europa.

De getallen komen van een radiostation Yes the best Dumaguete. Of dat hun eigen "newsbite" is geen idee.

Van : #NewsBite:  De laatste analyse van de actieve COVID-19-gevallen in Negros Oriental vanaf vandaag,  29 oktober 2020.
Er zijn nu 67 actieve gevallen in de provincie, waarbij Zamboanguita de meeste telt: 15.
Guihulngan City wordt tweede met 13, terwijl Dumaguete City derde is met 12.
Bayawan City heeft acht actieve besmettingen, Tayasan heeft er vijf, La Libertad heeft er drie, terwijl Tanjay City en Sta. Catalina-stad  elk twee actieve besmettingen hebben.
Basay, Bacong, Sibulan, Dauin en Ayungon hebben elk één besmetting.
Negros Occidental, een patiënt uit San Carlos City, wordt ook geobserveerd in het Silliman University Medical Center (SUMC).
Een soldaat van de 302e Infanteriebrigade van het Filippijnse leger testte ook positief op COVID-19; hij is nu geïsoleerd op het hoofdkwartier van de brigade in Camp Leon Kilat, Tanjay City.
Het totale aantal gevallen in Negros Oriental staat nu op 270, met 67 actieve gevallen, 197 genezen en zes doden.

Ergens verder las ik de aantallen van Dengue. Daar hoor je tegenwoordig niemand over. Maar dat waren er de laatste tijd 168. In alleen Dumaguete.
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

Luke

Citaat van: O.B.Bommel en Tom Poes op donderdag 29 oktober 2020, 13:01:33
Nou let ik zelden op getallen van zieken of infecties want geen enkel getal is betrouwbaar, ze worden gebruikt te pas en te onpas afhankelijk van de mening van de brenger van het nieuws. Deze kwam ik vandaag toevallig tegen. Als die getallen daadwerkelijk zouden kloppen is het in Negros Oriental een stuk comfortabeler dan in Europa.

De getallen komen van een radiostation Yes the best Dumaguete. Of dat hun eigen "newsbite" is geen idee.

Van : #NewsBite:  De laatste analyse van de actieve COVID-19-gevallen in Negros Oriental vanaf vandaag,  29 oktober 2020.
Er zijn nu 67 actieve gevallen in de provincie, waarbij Zamboanguita de meeste telt: 15.
Guihulngan City wordt tweede met 13, terwijl Dumaguete City derde is met 12.
Bayawan City heeft acht actieve besmettingen, Tayasan heeft er vijf, La Libertad heeft er drie, terwijl Tanjay City en Sta. Catalina-stad  elk twee actieve besmettingen hebben.
Basay, Bacong, Sibulan, Dauin en Ayungon hebben elk één besmetting.
Negros Occidental, een patiënt uit San Carlos City, wordt ook geobserveerd in het Silliman University Medical Center (SUMC).
Een soldaat van de 302e Infanteriebrigade van het Filippijnse leger testte ook positief op COVID-19; hij is nu geïsoleerd op het hoofdkwartier van de brigade in Camp Leon Kilat, Tanjay City.
Het totale aantal gevallen in Negros Oriental staat nu op 270, met 67 actieve gevallen, 197 genezen en zes doden.

Ergens verder las ik de aantallen van Dengue. Daar hoor je tegenwoordig niemand over. Maar dat waren er de laatste tijd 168. In alleen Dumaguete.


Het zal afhangen van hoe groot het gebied is waar men over spreekt.
Dit document geeft per regio de statistieken. Heb toch mijn twijfels over de exacte aantallen, en het aantal gevallen die rondlopen met covid-19 zonder het te weten of willen weten...
https://sanlo.site/docs/beat-covid-19-situationer-185.pdf

Antonio

Citaat van: O.B.Bommel en Tom Poes op donderdag 29 oktober 2020, 13:01:33
...
Als die getallen daadwerkelijk zouden kloppen is het in Negros Oriental een stuk comfortabeler dan in Europa.
...

Nou ja, dat is mijn konklusie eigenlijk ook.
Hier in Davao zijn er veel maatregelen (en ja verdorie,weer een liquorban van 2 nov t/m 31 dec...) maar het lijkt allemaal behoorlijk onder controle.
Natuurlijk zie je mensen met een maskertje op hun kin, of andere nonchalante dingetjes. Zeker als het niet meer zo "spannend" is , is het moeilijk om soms de discipline op te brengen.
Wij zouden in juli terugvliegen naar Nederland, maar ik vind het hier voorlopig eigenlijk wel best.
Zeker als ik het Nederlandse nieuws een beetje volg. Het gaat over "eigen verantwoordelijkheid", "dringende adviezen", er zijn weinig opgelegde regels met bijbehorende handhaving, veel gepolder over grondwet en vrijheid.  Want het electoraat moet wel tevreden blijven. .
Zou zo maar kunnen dat al dit geleuter ingehaald gaat worden door de realiteit. Het probleem van het virus is er nog steeds, er is niks wezenlijks veranderd, en er is momenteel ook nog geen uitzicht op een echte oplossing.

Ik denk dat "blijf zitten waar je zit" nog niet zo'n slechte strategie is nu....
Morgen even kijken of er hier in Davao nog wat bier en wijn te hamsteren valt voor de feestdagen.
Ook onze kontakten van de vorige liquorban maar weer eens raadplegen.
En ja, er is ook weer een doos met drankjes, hapjes en nuttige spulletjes onderweg vanuit NL...

Komt goed !
Als je achteraf alles vooraf anders doet als dat je gedaan zou hebben blijft het resultaat hetzelfde

opinie

Drankverbod, in deze tijden is de spanning al hoger en dan is de wijn beter in de kan.
Ik vind ook dat men te laks is op het moment aangaande maatregelen. Teveel denkt men dat het enkel anderen gebeurt. Nu komt het plan weer ter sprake om selectief zieken te verzorgen.
U sukkelt met de gezondheid? U bent al wat ouder? U weet niet of u het nog redt?
Jammer, volgende!!!!!

of

Hoe werd u besmet?
-In de brandweerwagen op weg naar wederom een 3G zendmast die afgefikt werd.

Vroeger lachte iedereen met de waanbeelden van de dorpsidioot.
Nu heeft hij een YT-kanaal en gelooft iedereen hem. Wie is nu de idioot?
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

opinie

Er mag ook eens een positief bericht over SARS-CoV-2 zijn:

Immunity vs CoVid may last for decades, new study showed

By Hannah A. Papasin November 20, 2020

https://dnx.news/health/immunity-vs-covid-may-last-for-decades-new-study-showed/

Immunity against the CoViD-19 may last for years, Zurich-based Bacolod vaccinologist Dr. Melvin Sanicas said.

Sanicas, in his Facebook account, said the "most robust study" so far on COVID-19 immunity showed that it may last for years, perhaps even decades.

Sanicas cited a study by researchers at the La Jolla Institute for Immunology that, although not yet been peer-reviewed, is consistent with similar findings from other groups.

In this study, most of the 185 participants who had COVID-19 (and recovered) could still 'fight' the SARS-CoV-2 coronavirus eight months later.

The slow rate of decline in immunity suggests protection may last a long time, Sanicas said.

Some months ago, reports of waning antibody levels made people worry that immunity may disappear quickly and make people vulnerable to the virus again.

It is normal for antibody levels to drop, Sanicas said, adding that antibodies are just one arm of the immunesystem.

Sanicas also cited a study in Nature.com which showed that those who have recovered from COVID-19 have protective killer immune cells even when antibodies are NOT detectable.

This is again consistent with another recent finding from Duke-NUS Medical School investigators that showed survivors of #SARS (not SARS-CoV-2) still carry important immune cells over 17 after recovery.

Dr. Melvin Sanicas on Twitter: @Vaccinologist

Hannah A. Papasin
https://facebook.com/hannah.mariveles
Writer. Critic. Professor. She started writing since primary school and now has two published textbooks on communication. A film buff, she's a Communication, Media Literacy and Journalism Professor of the University of St. La Salle-Bacolod, and has a Master's Degree in English.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

stijn54

Elke dag een ander verhaal. Niemand weet het.

Bulldozer

Summier bericht op nu.nl

Lekker dan, stond in de planning om na 1e week januari heen te gaan...

CitaatNederlandse en andere reizigers niet meer welkom in Filipijnen
Reizigers uit landen waar de nieuwe variant van het COVID-19-virus is aangetroffen zijn voorlopig niet meer welkom in de Filipijnen, laat het lokale ministerie van Transport weten. Het gaat onder meer over het Verenigd Koninkrijk, Nederland, Australië, Canada, Frankrijk en Duitsland, Japan en Singapore. Filipijnse arbeidsmigranten zijn van het verbod uitgesloten, maar moeten bij aankomst veertien dagen in quarantaine. De nieuwe maatregel duurt in elk geval tot en met de tweede week van januari. Het Verenigd Koninkrijk, waar de nieuwe mutatie is aangetroffen, vermoedt dat de nieuwe variant, die de naam VUI- 202012/01 heeft gekregen, besmettelijker is. 

Pinkpanther

Ik wil maart 2021 naar the Philippines..... hopelijk is het dan open !!!

MvG

Pinkpanther   :hoedjeaf:  :hoedjeaf:  :hoedjeaf:

tjenn

Vergeet het maar volgens mij mogen we blij zijn dat we in oktober 2021 terug binnen mogen zonder teveel rompslomp.