Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Effecten en stand van zaken coronavirus

Gestart door O.B.Bommel, zondag 2 februari 2020, 08:30:55

Vorige topic - Volgende topic

tjenn

Normaal niet hoop alleen dat ik juist geen verkoudheid oploop die dagen. :lachen:

Antonio

Citaat van: tjenn op maandag  2 maart 2020, 12:06:31
22 maart terug naar de Phills via Thai air naar het hol van de leeuw :denk:  begin al te twijfelen maar t'spel is al betaald.
Wat is dan het hol van de leeuw ? Belgue, Thailand, Filippijnen ?

En in geval van twijfel natuurlijk niet gaan, die paar centen maken het nooit goed
Als je achteraf alles vooraf anders doet als dat je gedaan zou hebben blijft het resultaat hetzelfde

O.B.Bommel

Citaat van: Antonio op dinsdag  3 maart 2020, 14:31:29
Citaat van: tjenn op maandag  2 maart 2020, 12:06:31
22 maart terug naar de Phills via Thai air naar het hol van de leeuw :denk:  begin al te twijfelen maar t'spel is al betaald.
Wat is dan het hol van de leeuw ? Belgue, Thailand, Filippijnen ?

En in geval van twijfel natuurlijk niet gaan, die paar centen maken het nooit goed
Momenteel lijkt het erop dat het in Europa onveiliger is als het over dat virus gaat.
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

tjenn

Klopt, het wordt in Europa erger met de dag. Best is in Belgiƫ blijven maar ik ga het toch maar riskeren.

mars


Fail_over

Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Adik

Begin de gevolgen van de Lockdown daar nu ook te merken nu ze daardoor daar minder inkomsten hebben. Internet dat ook om de haverklap niet werkt nu iedereen thuis zit.  Anderzijds zijn de economische vooruitzichten hier ook ongewis. Misschien moet ik straks ook een beroep doen op mijn eigen reserves.

Er komen toch wel wat dillemas aan als dit veel langer door gaat zetten (en dan mogen we, even afkloppen, nog van geluk spreken dat het qua gezondheid allemaal nog goed zit).  :denk:

Pinkpanther

Ik hoor geruchten van mensen uit Manila da ze 1 mei weer wat open gooien ???
Iemand hier bekend mee, of is het Fake Nieuws   ???

Pinkpanther   :hoedjeaf:  :hoedjeaf:  :hoedjeaf:

peldoman

In Davao worden ze steeds strenger, nu op even of oneven nummer op je pasje mag je naar buiten.
Dus 3 dagen in de week verplicht binnen zitten.
Avonds na 18.00 uur kan je een kanon afschieten, niks of niemand op straat, wat me ook opvalt is dat het zo stil is, ook in de huizen.
En dat met het nummer op je pasje is hier pas vandaag ingegaan, lijkt mij dat Manila een wat groter risico is dan Davao als ik het nieuws op TV zie.
De cockfights vinden nu op straat plaats met veel publiek/gokkers zag ik.


Antonio

Citaat van: peldoman op zaterdag 18 april 2020, 17:46:55
In Davao worden ze steeds strenger, nu op even of oneven nummer op je pasje mag je naar buiten.
Dus 3 dagen in de week verplicht binnen zitten.
Avonds na 18.00 uur kan je een kanon afschieten, niks of niemand op straat, wat me ook opvalt is dat het zo stil is, ook in de huizen.
En dat met het nummer op je pasje is hier pas vandaag ingegaan, lijkt mij dat Manila een wat groter risico is dan Davao als ik het nieuws op TV zie.
De cockfights vinden nu op straat plaats met veel publiek/gokkers zag ik.

Voor ons is dat 7 dagen in de week binnen zitten, want we zijn 60+
Maar bovendien zonder bier en wijn, wordt nu niet verkocht.. Liquor ban, pfff,  is volgens mij in strijd met de grondwet  :neeneenee:
Het is hier inderdaad stil, ik lijk wel de enige die wat muziek afspeelt..
Gelukig komen  er in subdivision wel vendors langs met vis, groente, fruit en drinkwater.
Voor de rest zijn we afhankelijk van wat onze neef hier snapt van ons boodschappenlijstje...
Dat betekent in ieder geval geen fatsoenlijk brood, kaas e.d.

Als de boel hier enigszins open gaat, dan gaat deze jongen in ieder geval bier, wijn, brood, kaas en ham  hamsteren.
Ik trap er geen 2e keer in..
Als je achteraf alles vooraf anders doet als dat je gedaan zou hebben blijft het resultaat hetzelfde