Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Effecten en stand van zaken coronavirus

Gestart door O.B.Bommel, zondag 2 februari 2020, 08:30:55

Vorige topic - Volgende topic

tjenn

Citaat van: Herbie op zondag  1 maart 2020, 03:56:11
Klopt het dat het coronavirus bij een buitentemperatuur van 27 graden niet kan overleven?

Net als het griepvirus houdt het coronavirus niet van warmte. Dat doet wetenschappers hopen dat de verspreiding tegen de zomer zal afnemen. Van Ranst: "Hierbij moet ik een kanttekening maken. Hier zien we in de warme zomermaanden gewone coronavirussen - die jaarlijks circuleren en voor verkoudheden zorgen - niet opduiken. Het lijkt dus een warmtegevoelig virus. Maar in Singapore is het momenteel warmer dan 27 graden en hebben we toch besmettingen. Maar vergeet niet dat het virus bij mensen zit, en dat die 90% van de tijd in ruimtes zitten waar de airco de temperatuur onder de 27 graden houdt. Daar kan het virus overleven."

Kijk ook eens naar de Jensen show. Of jullie :nederlandsevlag: kijken daar niet na. Die man heeft toch 99% gelijk :denk:  :thumb:
En zelfs Duterte zegt het, dus  ...  :thumb:

MadRed

Citaat van: Willy op woensdag 12 februari 2020, 10:44:43
Ik heb vlucht + retour van BRU-HKG-MNL  van 16/2 telefonisch op 5/2 kunnen annuleren bij Cathay. Op de site van manage booking zie ik dat de tickets verdwenen zijn. Terugbetaling zou zoals beloofd telefonisch binnen de 14 dagen gebeuren. Tot nu toe nog geen centen zien verschijnen op mijn rekening. Ga eens informeren rond 19/2 hoe ver het staat.

Ik heb ook gebeld met Cathay en na 5 werkdagen stond het geld op mijn rekening. Erg netjes afgehandeld.
Gelijk de zelfde reisdagen geboekt met Emirates.

Antonio

Citaat van: Herbie op zondag  1 maart 2020, 03:56:11
Klopt het dat het coronavirus bij een buitentemperatuur van 27 graden niet kan overleven?

Net als het griepvirus houdt het coronavirus niet van warmte. Dat doet wetenschappers hopen dat de verspreiding tegen de zomer zal afnemen. Van Ranst: "Hierbij moet ik een kanttekening maken. Hier zien we in de warme zomermaanden gewone coronavirussen - die jaarlijks circuleren en voor verkoudheden zorgen - niet opduiken. Het lijkt dus een warmtegevoelig virus. Maar in Singapore is het momenteel warmer dan 27 graden en hebben we toch besmettingen. Maar vergeet niet dat het virus bij mensen zit, en dat die 90% van de tijd in ruimtes zitten waar de airco de temperatuur onder de 27 graden houdt. Daar kan het virus overleven."

Kijk ook eens naar de Jensen show. Of jullie :nederlandsevlag: kijken daar niet na. Die man heeft toch 99% gelijk :denk:  :thumb:
Dank Herbie, hoewel het me nog niet helemaal duidelijk is waar deze tekst vandaag komt, zal ik eens googelen op dHr van Ranst, hij schijnt een deskundige te zijn van de KU in Leuven.
Zou wel goed nieuws zijn voor de Filippijnen...
Als je achteraf alles vooraf anders doet als dat je gedaan zou hebben blijft het resultaat hetzelfde

Herbie

Vandaag op de radio gehoord. Rokers maken 70% meer kans, sterven van het coronavirus dan niet rokers. Iedereen wist al dat roken slecht is. Maar sommigen dampen er maar op los. Ik rook niet :thumb: :happy:
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

opinie

Het "positive" effect van de hogere buitentemperaturen wordt wel bedreigt door enkele factoren:

  • dit gaat over overleven buiten het lichaam, direct contact zoals hoesten in iemands gezicht is nog steeds een probleem (ook qua opvoeding)
  • mensen wonen dicht op elkaar
  • dokter kost geld en gratis hulp wordt niet vertrouwd
  • fanatiek gebruik van airco in openbare plaatsen, ventilators overal
  • handhygiëne is wereldwijd een probleem
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

Herbie

Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

tjenn

22 maart terug naar de Phills via Thai air naar het hol van de leeuw :denk:  begin al te twijfelen maar t'spel is al betaald.

Herbie

Citaat van: tjenn op maandag  2 maart 2020, 12:06:31
22 maart terug naar de Phills via Thai air naar het hol van de leeuw :denk:  begin al te twijfelen maar t'spel is al betaald.

Wij 2 april terug naar :belgiesmiley: normaal over Hong Kong, nog paar weken wachten om swisair te contacteren, of zij ons :denk:
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

Rich

Zolang je niet via China of HongKong vliegt is er toch niets aan de hand?
Rich de Nederbelg.