Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Effecten en stand van zaken coronavirus

Gestart door O.B.Bommel, zondag 2 februari 2020, 08:30:55

Vorige topic - Volgende topic

opinie

Als kijkt naar de oversterfte in Nederland ten gevolge van influenza als onderliggende doodsoorzaak dan loopt dat op tot bijna 10.000 in piekjaren. Dan nog rekenen dat niet alle gevallen als dusdanig herkend worden, is het nog meer. Een slechte algemene gezondheid verzwakt door griep en een maand later is een niet verwante aandoening de spreekwoordelijke druppel. 96% is 60-plusser dus een griepprik is een kleine uitgave voor een grote kans op winst.

Het Corona-virus is geen Influenza-virus maar de Corona-groep veroorzaakt meerdere verkoudheden. De stam dat nu in Wuhan begon heeft meerdere leden die ratten, muizen en vleermuizen treffen. Echter SARS en MERS zijn daar ook lid van.

Dat de uitbraak samenvalt met de griep die dezelfde symptomen geeft, is niet bepaald ideaal.

Dan heb je nog het probleem dat psychisch minder bedeelde personen met hun paranoia, mythomanie en megalomanie degelijke informatie en acties in de weg staan. Erger, ze zijn vaak verantwoordelijk voor paniek of juist meer verspreiding. Verantwoordelijkheid weigeren ze natuurlijk want alles en iedereen is eropuit om hun grootsheid te ontkennen.

Een mondmasker is geen wondermiddel behalve voor de fabrikanten ervan.
CitaatDe Chinezen sturen de stapels naar hun land van oorsprong omdat er daar grote schaarste heerst. Tom Moerenhout van verdeler Medishop maakt zich zorgen. 'De meeste maskers en ander wegwerptextiel voor medisch gebruik worden in China gemaakt. Nu er daar schaarste is, halen ze kennelijk de producten uit Europa.
Wat echter een onderschatte preventie is, is het eenvoudig wassen van de handen. Niet alleen voor gastro-intestinale infecties maar vele andere infecties. Dit hoeft niet maniakaal gebeuren maar op zijn minst voor en na het eten en toiletbezoek (ongeacht welke acties men er ondernam!!!!!!!).
Hoe vaak raakt onbewust op een dag zijn eigen gezicht aan? Kriebel aan de neus, mond afvegen na het drinken, tussendoortjes eten, even kuchen, ...
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

peldoman

Citaat van: Fail_over op zondag  2 februari 2020, 19:18:43
Citaat van: peldoman op zondag  2 februari 2020, 16:16:29
Die andere roze bril bedoel ik, de bril van; het valt allemaal wel mee!
De bril van half maart wereldwijd 1 miljoen en eind mei begin juni 10 miljoen.

Nou is 10 miljoen wereldwijd nog eens niet zoveel, het is maar hoe je het bekijkt.

Tja, als je het relativeert dat er nou eens wereldwijd bijgehouden wordt wie er allemaal met een snotneus rondloopt en de oudere, zieken en zwakken daaraan bezweken  :ripba8:  zijn kan je spreken van een roze bril.
Vooralsnog is het gewoon een gemuteerd griepvirus dat de zwakkeren treft.
ALS er een gezond persoon in de bloei van zijn leven eraan overlijd.... tja dan kan de roze bril af...

(Ik vind de theorie dat Trump dit virus in China geplant heeft wel waard voor een scenario voor een kaskrakker movie.  :lachen:  :jajaja:  :applaus: )

:daag:
Dat zijn complot theorieën die krijg je altijd als er een grootschalige ramp  gebeurd.
Mensen die 34 en 39 jaar oud zijn en verder altijd gezond , hieraan bezwijken, om die "de zwakkeren" te noemen ?

Luke

Het doet me denken aan de film Contagious; neem de Spaanse griep was voorbeeld en je bent helemaal mee met het verhaal hoe snel een nieuw virusvariant zich wereldwijd kan verspreiden. De uitleg van het CDC ((in de film) staat vandaag overal weer te lezen. Het laat ook zien hoe complotdenkers via sociale media zich verrijken en hoe de maffia inspeelt op de chaos. Afgezien van het sensationele in de film is het en weerspiegeling van wat zich vandaag afspeelt.

peldoman

Death rate is 5.5 per 100 infections.
De echte rate zal wel hoger zijn ik vertrouw die cijfers niet.

De eerste dode in de  :smiley-philippines: is een 44 jarige man uit Wuhan China.

Ik was gisteren in de China shop, Muras shop, om een emmer te kopen, en werkelijk al het personeel
plus de paar klanten die daar rond liepen droegen een mondmasker.
Dat geeft toch een raar gevoel.

Herbie

Citaat van: peldoman op maandag  3 februari 2020, 06:07:27
Death rate is 5.5 per 100 infections.
De echte rate zal wel hoger zijn ik vertrouw die cijfers niet.

De eerste dode in de  :smiley-philippines: is een 44 jarige man uit Wuhan China.

Ik was gisteren in de China shop, Muras shop, om een emmer te kopen, en werkelijk al het personeel
plus de paar klanten die daar rond liepen droegen een mondmasker.
Dat geeft toch een raar gevoel.

Is bijna karnaval hee, wat aan het voor bereiden. :denk:

sterven per dag en nog veel meer.   https://www.worldometers.info/nl/   kijk eens bij gezondheid.

Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

peldoman

Citaat van: Herbie op maandag  3 februari 2020, 07:04:09
Citaat van: peldoman op maandag  3 februari 2020, 06:07:27
Death rate is 5.5 per 100 infections.
De echte rate zal wel hoger zijn ik vertrouw die cijfers niet.

De eerste dode in de  :smiley-philippines: is een 44 jarige man uit Wuhan China.

Ik was gisteren in de China shop, Muras shop, om een emmer te kopen, en werkelijk al het personeel
plus de paar klanten die daar rond liepen droegen een mondmasker.
Dat geeft toch een raar gevoel.

Is bijna karnaval hee, wat aan het voor bereiden. :denk:

sterven per dag en nog veel meer.   https://www.worldometers.info/nl/   kijk eens bij gezondheid.
Nee, ik ben niks aan het voorbereiden, ik ben niet de moppentapper Filippijnenforum, ik kan ook serieus zijn.
We zitten hier als  :belgiesmiley:  en :nederlandsevlag:  in de Filippijnen en dan mag je elkaar bij calamiteiten of rampen best waarschuwen of je zorgen uiten, niet bagatelliseren. :jajaja:

kristof19

Citaat van: peldoman op maandag  3 februari 2020, 11:49:51
Citaat van: Herbie op maandag  3 februari 2020, 07:04:09
Citaat van: peldoman op maandag  3 februari 2020, 06:07:27
Death rate is 5.5 per 100 infections.
De echte rate zal wel hoger zijn ik vertrouw die cijfers niet.

De eerste dode in de  :smiley-philippines: is een 44 jarige man uit Wuhan China.

Ik was gisteren in de China shop, Muras shop, om een emmer te kopen, en werkelijk al het personeel
plus de paar klanten die daar rond liepen droegen een mondmasker.
Dat geeft toch een raar gevoel.

Is bijna karnaval hee, wat aan het voor bereiden. :denk:

sterven per dag en nog veel meer.   https://www.worldometers.info/nl/   kijk eens bij gezondheid.
Nee, ik ben niks aan het voorbereiden, ik ben niet de moppentapper Filippijnenforum, ik kan ook serieus zijn.
We zitten hier als  :belgiesmiley:  en :nederlandsevlag:  in de Filippijnen en dan mag je elkaar bij calamiteiten of rampen best waarschuwen of je zorgen uiten, niet bagatelliseren. :jajaja:

maar paniek zaaien mag wel :floet:
Is het voor u goed dat ik mijn informatie haal bij mensen die gestudeerd hebben en kennis van zaken hebben?

peldoman

Ik zaai geen paniek. Probeer de ernst van de situatie , niet alleen wat wij voorgeschoteld krijgen via de pers en TV weer te geven.
De informatie die ik heb komt van een hoge medewerker WHO , en die heeft gestudeerd . Hij ging deze richting op , ik de management (lang geleden) we kennen elkaar dus.
Het gaat er mij om dat er altijd figuren zijn die de zaak bagatelliseren, figuren zoals u die
alles wat de sociale media en de kranten schrijven klakkeloos aannemen.



kristof19

Citaat van: peldoman op maandag  3 februari 2020, 19:45:35
Ik zaai geen paniek. Probeer de ernst van de situatie , niet alleen wat wij voorgeschoteld krijgen via de pers en TV weer te geven.
De informatie die ik heb komt van een hoge medewerker WHO , en die heeft gestudeerd . Hij ging deze richting op , ik de management (lang geleden) we kennen elkaar dus.
Het gaat er mij om dat er altijd figuren zijn die de zaak bagatelliseren, figuren zoals u die
alles wat de sociale media en de kranten schrijven klakkeloos aannemen.

Ah ok.... Gelukkig ken jij die hoge medewerker van de WHO en ben jij reeds geinformeerd van wat komen zal.... :congratualtionsis0:
Wij het plebs mogen het nog niet weten blijkbaar :jajaja:

:benweg:

Adik

Stond vandaag een kaartje in de Telegraaf waar in de wereld besmettingen zijn. Afrika was nog volledig blank (lees zonder besmetting). Als je weet hoeveel investeringen China in Afrika heeft (en dus zijn eigen mensen naar daar stuurt), dan weet je dat het aantal vele malen hoger is dan officieel vastgesteld.

Een kennis van me is van het weekend van China naar Nederland gereisd. Omdat er geen rechtstreekse vlucht was is ze met overstap gaan reizen. Dubai in dit geval. Behalve een vraag naar eventuele klachten geen enkele medische check! Voor de goede orde en uw beeldvorming, ze verbleef dagen lang (wel binnenshuis) op nog geen 1000 km van de haard. De betreffende (voor ons doen grote) stad had op het moment van vertrek minder dan 5 geregistreerde besmettingen.

Maar ondertussen blijven tot op heden wel elke dag wereldwijd de aantallen verdubbelen. Voor mij al met al genoeg indicatie dat deze pandemie nog lang niet onder controle is.

En dan te bedenken dat een arts in China, las ik vandaag, een paar weken terug onder zijn studenten had medegedeeld dat dit virus was gediagnosticeerd. Hij ontving van de politie uit zijn plaats een reprimande en moest beloven te stoppen met opruiing. Ondertussen is hij verder gegaan patiënten te behandelen, en hij zijn zijn ouders ook besmet geraakt. En dat allemaal omdat gezichtsverlies belangrijker was dan het welzijn van burgers. Het is maar dat u weet wat voor prioriteiten uw medemens heeft.

Gegroet.  :hoedjeaf: