Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Effecten en stand van zaken coronavirus

Gestart door O.B.Bommel, zondag 2 februari 2020, 08:30:55

Vorige topic - Volgende topic

O.B.Bommel

Gisteren een update van Cathay Pacific.

Het omboeken mag nog steeds op korte termijn. Maar wel een bijzondere aanpassing.

Op last van de FILIPIJNSE overheid mogen geen Filipino's meer vertrekken naar Hong Kong en andere Chinese bestemmingen. Buitenlanders zijn daarvan uitgezonderd lijkt het. Dat is Filipino technisch nog wel te volgen.

Maar nu de gevolgen. Als er geen Filipino's uit mogen of buitenlanders in hoe lang houdt Cathay Pacific dat vol, dan vliegen ze met half lege toestellen en snel leeg.

Zit nu toch echt te twijfelen om wat eerder terug te gaan. Wat is wijsheid?
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

kristof19

Volgens deze competente mijnheer:
Marc Van Ranst is een Belgische hoogleraar virologie, epidemiologie en bio-informatica aan de Katholieke Universiteit Leuven
is er geen enkele reden tot paniek en nadat het virus ook in Belgie zal opduiken zal het over 3 maanden volledig verdwenen zijn.
Ik heb geen enkele reden of paranoia om deze mijnheer niet te geloven.

tjenn

Citaat van: O.B.Bommel en Tom Poes op dinsdag  4 februari 2020, 00:49:11
Gisteren een update van Cathay Pacific.

Het omboeken mag nog steeds op korte termijn. Maar wel een bijzondere aanpassing.

Op last van de FILIPIJNSE overheid mogen geen Filipino's meer vertrekken naar Hong Kong en andere Chinese bestemmingen. Buitenlanders zijn daarvan uitgezonderd lijkt het. Dat is Filipino technisch nog wel te volgen.

Maar nu de gevolgen. Als er geen Filipino's uit mogen of buitenlanders in hoe lang houdt Cathay Pacific dat vol, dan vliegen ze met half lege toestellen en snel leeg.

Zit nu toch echt te twijfelen om wat eerder terug te gaan. Wat is wijsheid?
Ik zou het een paar maanden uitstellen.

Pinkpanther

Eerder terug...nergens voor nodig   ..hoop heisa om niks .

Pinkpanther Cebu

pierrevanwies

Citaat van: kristof19 op dinsdag  4 februari 2020, 07:01:03
Volgens deze competente mijnheer:
Marc Van Ranst is een Belgische hoogleraar virologie, epidemiologie en bio-informatica aan de Katholieke Universiteit Leuven
is er geen enkele reden tot paniek en nadat het virus ook in Belgie zal opduiken zal het over 3 maanden volledig verdwenen zijn.
Ik heb geen enkele reden of paranoia om deze mijnheer niet te geloven.
jaja die Van Ranst zal wel gelijk hebben maar de gouverment steekt [lees sluit op ]toch die enkele belgen op in het mil hospitaal voor 2 weken
net hetzelde  als eerdere apollo mannen die van de maan terug kwamen....... dus geen paniek zaaien noemen ze dat in bels.   :weetikniet:   

  enfin  helemaal geen paniek hier in stad en zeker niet bij mij,  fotos am en pm vandaag, stofmasker niet afgezet in stad gebruik
het op de motor altijd voor wespen en andere tuigen....



 
   :hoedjeaf:

Herbie

Al goed en wel, hoeveel keer was je dat ding?
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

O.B.Bommel

Citaat van: tjenn op dinsdag  4 februari 2020, 07:32:03
Citaat van: O.B.Bommel en Tom Poes op dinsdag  4 februari 2020, 00:49:11

Zit nu toch echt te twijfelen om wat eerder terug te gaan. Wat is wijsheid?
Ik zou het een paar maanden uitstellen.
Dat is ongewenst want ik moet even terug. Ik kom normaalgesproken weer terug eind maart. Dat is dan simpeler want vanuit Nederland te beoordelen.
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

opinie

Citaat van: pierrevanwies&segers op dinsdag  4 februari 2020, 09:43:44

jaja die Van Ranst zal wel gelijk hebben maar de gouverment steekt [lees sluit op ]toch die enkele belgen op in het mil hospitaal voor 2 weken
net hetzelde  als eerdere apollo mannen die van de maan terug kwamen....... dus geen paniek zaaien noemen ze dat in bels.   :weetikniet:   

:ikkeniebegrijp: 

Dus uit veiligheid mensen uit het centrum van het infectiegebied in quarantaine plaatsen, is paniek zaaien? Is het dan beter ze gewoon los te laten en de kans te lopen dat ze de ziekte verspreiden? De logica daarvan ontsnapt me.
Trouwens ondertussen blijkt één van de personen effectief besmet te zijn.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

opinie

https://www.info-coronavirus.be/nl/

Met een aantal eenvoudige maatregelen kunt u de verspreiding van griepvirussen, coronavirussen of andere virussen voorkomen:

    • Was uw handen regelmatig I told you so
    • Bedek uw mond en neus bij het hoesten en niezen lijkt vanzelfsprekend maar egoïsten doen dat niet. Daarom zie 1
    • Vermijd nauw contact met personen met symptomen van luchtwegaandoeningen (bijv. hoesten en niezen)  :benweg:
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

pierrevanwies

Citaat van: opinie op dinsdag  4 februari 2020, 11:11:23
Citaat van: pierrevanwies&segers op dinsdag  4 februari 2020, 09:43:44

jaja die Van Ranst zal wel gelijk hebben maar de gouverment steekt [lees sluit op ]toch die enkele belgen op in het mil hospitaal voor 2 weken
net hetzelde  als eerdere apollo mannen die van de maan terug kwamen....... dus geen paniek zaaien noemen ze dat in bels.   :weetikniet:   

:ikkeniebegrijp: 

Dus uit veiligheid mensen uit het centrum van het infectiegebied in quarantaine plaatsen, is paniek zaaien? Is het dan beter ze gewoon los te laten en de kans te lopen dat ze de ziekte verspreiden? De logica daarvan ontsnapt me.
Trouwens ondertussen blijkt één van de personen effectief besmet te zijn.

tja het was toch die competente hoogleraar[collega? ] mijnheer van ranst die dat zei  "geen reden tot paniek". zodus als normaal
mens vraag ik me dan alleen maar af waarom dan toch al die heisa in belgie ?...    :benweg: