Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Dubbele nationaliteit zoon

Gestart door Fail_over, maandag 2 maart 2020, 12:39:05

Vorige topic - Volgende topic

Fail_over

Ik kwam bij het vernieuwen van het paspoort van ons zoontje er achter dat hij automatisch een dubbele nationaliteit heeft.  :nederlandsevlag:  en  :smiley-philippines:
Ging er eigenlijk vanuit dat hij alleen de nationaliteit van de vader kreeg maar dat schijnt al lang geleden verandert te zijn.  :floet:

Heeft iemand dit al eerder aan de hand gehad? Wat zijn de voordelen/nadelen?
Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen?  :weetikniet:

:hoedjeaf:
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

robinson7268

Volgens mij heeft jouw zoontje (nog) niet een dubbele nationaliteit. Hij is misschien zo geregistreerd bij NL burgelijke stand. Maar dat zegt niets, misschien alleen dat hij daar recht op zou kunnen hebben. Je zou eerst zijn geboorte moeten registreren bij de Filipijnse ambassade die dit weer door geeft aan de NSO. Hij is op dit moment niet bekend bij de Filipijnse autoriteiten als zijnde Filipijns dus heeft hij ook geen dubbele nationaliteit.

Mijn vrouw heeft onze kinderen wel bij de ambassade geregistreerd na de geboorte. Heeft volgens mij geen nadelen.
Voordelen vallen ook tegen. Met alle respect: aan een extra (Filipijns) paspoort heb je niet veel. Alleen als ze later permanent in de Filipijnen zouden willen wonen gaat dat wat makkelijker.

Luke

Citaat van: robinson7268 op dinsdag  3 maart 2020, 10:04:17
Mijn vrouw heeft onze kinderen wel bij de ambassade geregistreerd na de geboorte. Heeft volgens mij geen nadelen.
Voordelen vallen ook tegen. Met alle respect: aan een extra (Filipijns) paspoort heb je niet veel. Alleen als ze later permanent in de Filipijnen zouden willen wonen gaat dat wat makkelijker.

Bij een bezoek in de PH toch maar eens een afschrift vragen van PSA (NSO)
Een collega was getrouwd met een Filipina in Singapore en geregistreerd bij de PH ambassade in Singapore.
Verhuisde naar PH jaren later en toen was het nog niet geregistreerd in PSA.

Bulldozer

Filippijnse nationaliteit moet je inderdaad aanvragen. Dat gaat niets automatisch.
Nadeel als je een dubbele nationaliteit heb en je laat je Nederlandse paspoort verlopen je de Nederlandse nationaliteit verliest!

Voordeel van een dubbele nationaliteit (Filippijnse) is geen gezeur met visums en toeristen belasting. Ook kan je in de Filippijnen dan grond bezitten.

tjenn

Registreren bij de Filipijnse ambassade heb ik gedaan bij mijn zonen voor hun 18 jaar indertijd.