visum gezinshereniging word niet afgegeven, dagvaarden belgische staat

Gestart door k2steven, woensdag 22 juli 2020, 13:03:19

Vorige topic - Volgende topic

Bulldozer

Waarom heeft iemand uit Afrika of Azie een visum nodig en iemand uit Amerika niet? Is dat dan niets racistisch??? Of misschien is he toch wel handig om niet iedereen hetzelfde te behandelen, maar als de overheid racistisch mag zijn mag iedereen het zijn...

Ton Hasselt

Woensdag gaat mijn vrouw voor de apostilles, daarna naar de vertaler die ook de legalisaties in de ambassade verzorgd.
En dan voor de visa ( visa c on directive).
Spannende (en dure 😅) tijd dus.

O.B.Bommel

Citaat van: Bulldozer op donderdag 23 juli 2020, 21:09:46
Waarom heeft iemand uit Afrika of Azie een visum nodig en iemand uit Amerika niet? Is dat dan niets racistisch??? Of misschien is he toch wel handig om niet iedereen hetzelfde te behandelen, maar als de overheid racistisch mag zijn mag iedereen het zijn...
De spijker op de kop. Waarvan akte.
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

Maako

Citaat van: Ton Hasselt op donderdag 23 juli 2020, 22:14:29
Woensdag gaat mijn vrouw voor de apostilles, daarna naar de vertaler die ook de legalisaties in de ambassade verzorgd.
En dan voor de visa ( visa c on directive).
Spannende (en dure 😅) tijd dus.

Door Filip Goormans? Goeie kerel en top service!
Ik had hem kunnen betalen en documenten ontvangen, wanneer hij even terug moest komen naar Belgie.

Zei mij toen dat 90% van alle visum aanvragen altijd worden geaccepteerd mits de juiste documenten en een interview waar je u niet voor de domme houdt.
Hiermee bedoel ik geen dingen vertellen die niet kloppen zoals waarom kom je naar Belgie, wat ben je van plan in Belgie te doen.

Gewoon jezelf zijn, ik weet dat vele Filipina's zich zeer druk maken over het interview omdat het voor sommige ook moeilijk is om alles zo goed mogelijk uit te leggen in het Engels.
En geen zorgen maken over de persoon achter het glas die de interview aflegt, bij mijn vrouw zeiden ze dat er veel documenten te kort waren terwijl alles er bij zat.

Na 4 weken was mijn vrouw haar visum in orde samen met haar zoontje.

Ton Hasselt


Pinkpanther

Ik heb gisteren gehoord van iemand die een resort heeft ... dat gewone touristen er waarschijnlijk dit jaar niet meer inkomen.
Hijzelf zit in NL en kan ook niet terug... ondank dat hij daar een zaak heeft ...... zelf verwacht hij september terug te kunnen,
Hij houd me op de hoogte wanneer ik weer kan vliegen .... :ikkeniebegrijp:

mvg 

Pinkpanther    :hoedjeaf:  :hoedjeaf:  :hoedjeaf:


opinie

https://diplomatie.belgium.be/nl
Het blijft verboden te reizen naar landen die hieronder niet vermeld staan, tenzij het een essentiële verplaatsing betreft.
Dat zijn landen buiten Shengen en/of EU.

https://www.nederlandwereldwijd.nl/documenten/vragen-en-antwoorden/coronavirus-veelgestelde-vragen-reizen-naar-het-buitenland
Voor reizen buiten Europa blijft het reisadvies vooralsnog 'oranje', wat betekent dat vakantiereizen buiten Europa worden afgeraden.

Citaat van: Pinkpanther op zaterdag 25 juli 2020, 09:53:36
Ik heb gisteren gehoord van iemand die een resort heeft ... dat gewone touristen er waarschijnlijk dit jaar niet meer inkomen.
Hijzelf zit in NL en kan ook niet terug... ondank dat hij daar een zaak heeft ......

Zakenreizen vallen onder essentiële verplaatsingen. Maar waarschijnlijk staat de zaak op naam van zijn vrouw dus kan hij daar geen gebruik van maken.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

Kano

Citaat van: Bulldozer op donderdag 23 juli 2020, 21:09:46
Waarom heeft iemand uit Afrika of Azie een visum nodig en iemand uit Amerika niet? Is dat dan niets racistisch??? Of misschien is he toch wel handig om niet iedereen hetzelfde te behandelen, maar als de overheid racistisch mag zijn mag iedereen het zijn...

Heeft een economische, geen racistische reden. MVV vrijgesteld zijn personen uit
Australië, Canada, Japan, Monaco, Nieuw-Zeeland, Vaticaanstad, Verenigde Staten van Amerika of
Zuid-Korea. Een EU/EER-lidstaat of Zwitserland.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Antonio

Citaat van: Ton Hasselt op vrijdag 24 juli 2020, 00:01:29
Nee door Rob Stevens.
Prima vent, Rob Stevens.
Hij geeft les, inburgeringscursussen met een hoog slagingspercentage.
Okk heb ik bij hem goede ervaringen met beedigde vertalingen.
Als je achteraf alles vooraf anders doet als dat je gedaan zou hebben blijft het resultaat hetzelfde

Ton Hasselt

Het mooie is dat hij ook gelijk de legalisaties bij de ambassade doet.