Vliegen vanuit de Filippijnen in corona tijd

Gestart door JeeDee, zaterdag 29 augustus 2020, 10:10:40

Vorige topic - Volgende topic

JeeDee

Heeft iemand toevallig al een ervaring met zijn vriendin om haar naar NL te laten komen op basis van de "Long Distance Relationship" uitzondering?

Mijn vriendin vertrekt over 2 weken naar NL, maar ik ben toch best wel wat bezorgd of de Filipijnse immigratie deze uitzonderingsregel wel gaat erkennen....
Het visum is reeds binnen.

Bulldozer

Eerste keer dat ik over deze regel hoor. Heb je hier meer info over? Naar mijn weten is het nog steeds verboden om voor Filippijnen het land uit te gaan tenzij het voor werk is.

Ton Hasselt

Ik ken verschillende Filippina's die de afgelopen weken naar hier zijn gekomen, ja het kan dus.

JeeDee

Citaat van: Bulldozer op zondag 30 augustus 2020, 14:08:07
Eerste keer dat ik over deze regel hoor. Heb je hier meer info over? Naar mijn weten is het nog steeds verboden om voor Filippijnen het land uit te gaan tenzij het voor werk is.

Op deze website staat een overzicht per Schengenland:
https://twomonkeystravelgroup.com/schengen-visa-unmarried-partners/

Het lastige is dat de regels overal iets afwijken, waardoor je beter aan ALLE regels voldoet.

JeeDee

Citaat van: Ton Hasselt op zondag 30 augustus 2020, 22:15:34
Ik ken verschillende Filippina's die de afgelopen weken naar hier zijn gekomen, ja het kan dus.

In theorie kan het zeker, maar het gaat me specifiek om die LDR uitzondering.

De Pinay's die jij noemt zijn wellicht getrouwd en dan is het toch weer anders.
Toch bedankt voor je reactie.  :thumb:

eddyvm

Hallo mensen
Wegens ziekte (hopelijk niets erg)moeten we terug naar belgie,via cebu.hoogstwaarschijnlijk met Emirates.We leven in Bohol.
Heeft er iemand ervaring met deze trip,of tips waar we rekening moeten houden?juiste volgorde van procedures?zouden ter veiligheid een paar dagen in cebu blijven ter afwachting.groetjes en alvast bedankt.eddy

Guadalupe

Je moet rekening  houden met 14 dagen quarantine in Cebu ,meer weet ik er niet van maar wellicht staat er online veel info https://www.pna.gov.ph/categories/travel-and-tourism

Hoop ook voor jullie dat er niks ernstigs is met de gezondheid,in ieder geval sterkte !
Wie lacht niet wie de mens beziet.