Verzenden van Dozen (Balikbayan door to door service)

Gestart door Johan En Elvie, zaterdag 20 februari 2010, 16:36:37

Vorige topic - Volgende topic

Pinocchio

Citaat van: Cosyns Guy op woensdag 27 augustus 2014, 14:25:57

Wat heeft nationalisme in hemelsnaam te maken met het importeren van voedsel voor " buitenlanders" ? Je leeft in een andere cultuur,andere eetgewoontes dan is mijn idee dat de buitenlander zich maar moet aanpassen aan de eetgewoontes van het land


Als de Filippijnen moeten overleven op datgene wat ze zelf produceren dan gaan er heel veel hongerlijden.

Zowat de helft van de rijst die er word geconsumeerd is ingevoerd en dan spreken we nog niet over de rest van onmisbare voedingswaren.

Cosyns Guy

Citaat van: Amice op woensdag 27 augustus 2014, 14:47:23
Lijkt me niet, er is zoveel van/voor andere culturen te verkrijgen dat dit ballonnetje al moeilijk te verdedigen valt.

Daarnaast worden er geen geimporteerde produkten voor andere culturen uit de schappen gehaald om eigen maak door de strot te duwen, waarbij men zich ook nog eens af kan vragen waarom dat in de  :smiley-philippines:  nodig blijkt te zijn? Wellicht dat zelfs het eigen volk anders de eigen maak produkten laten liggen en toch de betere import koopt?


Betere import ? Daar heb ik ook zo mijn vragen en ideeen over bij sommige produkten.
En als ze al geimporteerde voeding eten de Filipinos is het meestal omdat het zich kunnen permiteren financieel en het hun een gevoel van standing geeft,niet noodzakelijk omdat ze het lusten.
Daarbij 90 procent kan zich die al dan niet buitenlandse rommel toch niet permiteren.
Valt wel op dat  :belgiesmiley:  :nederlandsevlag: dan nog meestal het junkfood missen ..... :lachen:

Amice

Citaat van: Cosyns Guy op woensdag 27 augustus 2014, 19:30:19
Citaat van: Amice op woensdag 27 augustus 2014, 14:47:23
Lijkt me niet, er is zoveel van/voor andere culturen te verkrijgen dat dit ballonnetje al moeilijk te verdedigen valt.

Daarnaast worden er geen geimporteerde produkten voor andere culturen uit de schappen gehaald om eigen maak door de strot te duwen, waarbij men zich ook nog eens af kan vragen waarom dat in de  :smiley-philippines:  nodig blijkt te zijn? Wellicht dat zelfs het eigen volk anders de eigen maak produkten laten liggen en toch de betere import koopt?


Betere import ? Daar heb ik ook zo mijn vragen en ideeen over bij sommige produkten.
En als ze al geimporteerde voeding eten de Filipinos is het meestal omdat het zich kunnen permiteren financieel en het hun een gevoel van standing geeft,niet noodzakelijk omdat ze het lusten.
Daarbij 90 procent kan zich die al dan niet buitenlandse rommel toch niet permiteren.
Valt wel op dat  :belgiesmiley:  :nederlandsevlag: dan nog meestal het junkfood missen ..... :lachen:


Daar ben ik het niet mee eens.
Er zijn genoeg produkten die geen junkfood zijn waarvan in nagenoeg iedere laag van de  :smiley-philippines: bevolking de keuze overduidelijk naar de import goederen gaan.
Neem als voorbeeld maar Nutella en zet die maar op tafel tesamen met een pot locale hazelnoot pasta, dan grijpt bijna iedere Filipino de Nutella.
Iedereen kent het verhaal wel van Tobleron chocolade, het is hier te verkrijgen maar import is toch beter. :denk:
Terugkomend op de kaso de Bola, die staat ieder jaar pallets vol in iedere supermarkt rond de kersttijd en na nieuwjaar staat die er nog steeds. Vooral met kerst wanneer al die OFW gelden binnenkomen wil men ook wel graag met kerst iets op tafel wat goed is en ja, dat kan in veel gevallen enkel voor de status zijn, dat is denk ik overal zo.

Ook in  :nederlandsevlag: passeren de meest vreemde gerechten de revue rond kerst.
Kangeroo,krokodillevlees noem maar op. Ossetong in madeira saus is alweer zo vreselijk ouderwets, maar in het westen is het wel allemaal te verkrijgen en worden die niet uit  de schappen gehaald om de eigen cultuur te bevorderen, in tegendeel.

Of wij hoofdzakelijk junkfood missen waag ik te betwijfelen. Wat men het meeste mist is de fricandel,haring, drop en hagelslag. Daarvan is m.i. enkel de eerste een junkfood.


Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

opinie

Ondertussen lijkt er een verstrenging van de regels op te treden.

CitaatRecto issued the call after newly released rules by the BOC on how an overseas Filipino can send home a balikbayan box include a requirement to paste on the box a detailed list of contents, and put inside the purchase receipts of brand-new goods.

Er is o.a. sprake van:
limiet van aantal dozen, waarde, ...
verzender en ontvanger moeten familieband bewijzen
geen elektrische apparaten
aankoopbewijzen van alle nieuwe goederen
shop list  :denk: van de volledige inhoud voor de douane aan de buitenkant van de doos
verzender moet OFW zijn of dubbele nationaliteit bewijzen

Er zijn velen ondertussen bezorgd over het gemak waarmee dingen kunnen verdwijnen nu er simpelweg gezocht kan worden op de lijst naar gewenste items.

Overschrijdingen zullen geld kosten. Blijkbaar wil men liever het geld zien aankomen zodat de lokale importeurs eraan verdienen.

Luidt een verstrenging het einde in van de balikbayanbox?
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

Ronny55

How To Send Balikbayan Box to the Philippines (New Rules 2017)

The new policy regarding the strict rules of sending the Balikbayan boxes to the Philippines affects a lot of Filipinos abroad.
Since 1st August 2017, the new policy that has been implemented by the Bureau of Customs (BOC) has caused lots of buzz in the media and within the Filipino communities abroad.  I also received few queries about it from fellow Filipinos here in the UK and other parts of the world.

Sending Balikbayan boxes to our families in the Philippines has been a part of the Filipino modern tradition.  Overseas Filipino Workers (OFW) and the Resident Filipinos abroad are working hard and saving up to fill up these precious balikbayan boxes.

Bron:  https://everythingzany.com/how-to-send-balikbayan-box-to-the-philippines-new-rules-2017/
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.