Filipijnse vrouw naar België of ik naar de phills??

Gestart door Domi1963, donderdag 12 november 2020, 16:45:17

Vorige topic - Volgende topic

O.B.Bommel

Citaat van: Domi1963 op donderdag 12 november 2020, 20:09:44
....
En wat zijn jullie negatief zeg op dit forum?? Ik had me best iets anders voorgesteld zoals hulpvaardigheid...
Ten overvloede wat anderen al aangeven:

Het komt een beetje door je inleiding en je wijze van uitdrukken. Je hebt nog een lange weg te gaan en het lijkt erop of je denkt dat het een fluitje van een cent is. Neem maar van mij aan dat dat niet zo werkt. Als je niet bedachtzaam stap voor stap neemt kom je van een koude kermis thuis.

Punt 1 heb je haar nog niet eens gezien. Dit soort dingen kan je niet even virtueel doen. En voorlopig kom je er nog niet eens makkelijk binnen en andersom.

"Ik voldoe aan haar voorwaarden", nou dat is nogal gauw als het een buitenlander betreft. Het is geen markt. Ook 3 kinderen (afgezien van hoe oud dat die zijn) "onder de hoede nemen", hoe stel je je dat voor? Zou je dat in BE ook zo makkelijk zeggen? Dit is nog wat moeilijker, je hebt nog geen idee van de cultuur. En stel dat het wat wordt denk je dan dat die vader zich niet meer laat zien? Buitenlanders zijn stroop voor de vliegen.

Buitenlanders hebben inderdaad wat minder last van losse handjes, dat scheelt al.

Heb je er al eens over gedacht hoe je eventueel daar in je levensonderhoud zou gaan voorzien. Werken kan je daar vergeten en het is al met al als je westers wilt leven niet veel goedkoper dan in NL.

Regel nu eerst maar zo snel mogelijk je scheiding (dat zou je al veel eerder hebben kunnen doen). Waar moet je overigens om vechten, als het om poen gaat gaat het er wel over hoeveel je overhoudt. Kan je meteen bekijken of je het wel allemaal kunt financieren.
Bizar verhaal trouwens als je vrouw nu ineens niet wil scheiden omdat je chat met een Filipijnse? Maar goed uit die paar zinnen kan niemand goed een beeld krijgen van de feitelijke situatie, dat behoeft toch wel een nadere uitleg.

Als die pandemie nu een beetje over is ga er maar een paar keer naar toe. En kijk dan goed uit je doppen.
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

kristof19


Best is wel om eerst naar ginder te gaan, kosten daar zijn om te te lachen :floet:  :floet:  :floet:  :run:
:lachen:  :ikkeniebegrijp:  :jajaja:  :ikkeniebegrijp:

Ton Hasselt


O.B.Bommel

Citaat van: kristof19 op vrijdag 13 november 2020, 18:16:16

Best is wel om eerst naar ginder te gaan, kosten daar zijn om te te lachen :floet:  :floet:  :floet:  :run:
:lachen:  :ikkeniebegrijp:  :jajaja:  :ikkeniebegrijp:
Het is maar net welke kosten je meerekent.
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

Kano

Citaat van: kristof19 op vrijdag 13 november 2020, 18:16:16

Best is wel om eerst naar ginder te gaan, kosten daar zijn om te te lachen :floet:  :floet:  :floet:  :run:
:lachen:  :ikkeniebegrijp:  :jajaja:  :ikkeniebegrijp:

Over welke kosten heb jij het dan? Zo goedkoop is het niet meer in de Filipijnen. Voor veel producten betaal je inmiddels een hogere prijs dan in Nederland.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Antonio

Citaat van: Kano op dinsdag 17 november 2020, 02:30:59
Citaat van: kristof19 op vrijdag 13 november 2020, 18:16:16

Best is wel om eerst naar ginder te gaan, kosten daar zijn om te te lachen :floet:  :floet:  :floet:  :run:
:lachen:  :ikkeniebegrijp:  :jajaja:  :ikkeniebegrijp:

Over welke kosten heb jij het dan? Zo goedkoop is het niet meer in de Filipijnen. Voor veel producten betaal je inmiddels een hogere prijs dan in Nederland.
Precies, dat is mijn ervaring ook.
Een gevuld winkelkarretje is qua kosten te vergelijken met NL. Elektra, internet ook.
Huishoudelijke apparaten en gereedschap ook vergelijkbaar en vaak duurder.
Suto rijden is wel goedkope, geen wegenbelasting en goedkopere brandstof.
Bier en wijn even duur, vask duurder, sterke drank is wel goedkoper.
Restaurantjes ook betaalbaar, maar de hamburgers zijn daarentegen een slag kleiner dan in NL.  Etcetera.
Als je achteraf alles vooraf anders doet als dat je gedaan zou hebben blijft het resultaat hetzelfde

O.B.Bommel

#16
Citaat van: Antonio op dinsdag 17 november 2020, 08:49:51
Citaat van: Kano op dinsdag 17 november 2020, 02:30:59
Citaat van: kristof19 op vrijdag 13 november 2020, 18:16:16

Best is wel om eerst naar ginder te gaan, kosten daar zijn om te te lachen :floet:  :floet:  :floet:  :run:
:lachen:  :ikkeniebegrijp:  :jajaja:  :ikkeniebegrijp:

Over welke kosten heb jij het dan? Zo goedkoop is het niet meer in de Filipijnen. Voor veel producten betaal je inmiddels een hogere prijs dan in Nederland.
Precies, dat is mijn ervaring ook.
Een gevuld winkelkarretje is qua kosten te vergelijken met NL. Elektra, internet ook.
Huishoudelijke apparaten en gereedschap ook vergelijkbaar en vaak duurder.
Suto rijden is wel goedkope, geen wegenbelasting en goedkopere brandstof.
Bier en wijn even duur, vask duurder, sterke drank is wel goedkoper.
Restaurantjes ook betaalbaar, maar de hamburgers zijn daarentegen een slag kleiner dan in NL.  Etcetera.
Ik zei het al, wat reken je mee.

Ik denk dat het voor een stuk perceptie is uit het verleden. De kosten zijn de afgelopen jaren in de Filipijnen veel harder gestegen dan in Europa.
16 jaar geleden kocht je nog een liter melk onder de 50 peso inmiddels al ruim boven de 90. Bier was toen geloof ik 400 per krat en nu al rond de 700 geloof ik. Als je in Europa geen krat ruim onder de 13 euro kunt kopen (vaak nog aanbiedingen) is er iets mis met je kostenbewustzijn. En dan kan ik nog wel even naar Duitsland daar nog goedkoper. Sowiezo zijn er veel meer ECHTE aanbiedingen in Europa.
Bij vlees is de betere kwaliteit nog iets goedkoper, mindere kwaliteit duurder. Vis is ook meer dan verdubbeld.

Ook restaurants zijn niet meer zo goedkoop. Toen nam je 12 man uit eten en kostte het 40 euro of zoiets, nu kom ik met een fatsoenlijk maal niet onder de 300 peso pp. En dat lijkt wel iets goedkoper maar wat krijg je dan en welke entourage. Als ik in NL een maal Chinees haal voor 20 euro eet ik daar 5x van dus waar gaat het over.
Ja als je rookt (overigens roken in die jaren meer dan verDRIEdubbeld) en veel aan de Tanduay lurkt kost het niks maar ga je voor b.v. kwaliteitswhisky kom je bedrogen uit ondanks de lage accijns.
Vooral het verschil tussen de grootte van de auto's telt aan, de groten zijn in PH veel goedkoper in gebruik dus als die de maatstaf vormen ja dan is het goedkoper. Maar reken je een kleine auto (natuurlijk is een koekblikje niet stoer) of een oudere occasion dan is het verschil al kleiner.
Wat relatief goedkoper is geworden is b.v. kaas. Dat was vroeger onbetaalbaar en nu meer verkrijgbaar. Nog steeds duurder maar hiervan zijn de prijzen in Europa onevenredig hard gestegen.

Nu was 16 jaar geleden de koers van de peso ook 64 of zo maar het is moeilijk alle aspecten mee te nemen. Daarom zei ik ook het is maar net wat je meerekent.
Wat betaal je alles bij elkaar om in dat land te "mogen" verblijven, elektra al genoemd. Dan nog de keuzevrijheid in de produkten, zowel in eten als apparaten. Of de familie om je heen, dan is er dit en dan is er weer dat. Eventjes water bijbetalen, do you have 20 for this and 50 for that. Tel het maar eens op.

Ben nu in Nederland pas gestopt met roken (kon niet meer even op en neer naar Luxemburg dus een mooie reden om te stoppen, ik verrekte meer dan 5 euro per pak te betalen) dus mijn kostenplaatje verandert hier ook. Nu met corona heb ik voornamelijk kosten levensonderhoud je houdt geld over. Geen benzine nodig.
Een terrasje pikken dat scheelt wel een hele hoop, maar daar ben ik in NL al mee gestopt. Dat gaat nergens meer over. Overigens ook de terrassen in Dumaguete gaan dat verdienmodel zien met drankjes. Weer: Wat reken je mee.
Houdt het maar eens een tijdje bij dan gaan je ogen wel open.
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

Ton Hasselt

Het ging toch over een vakantie daar?
Haar eerst eens ontmoeten, kost zoveel niet.

O.B.Bommel

Citaat van: Ton Hasselt op dinsdag 17 november 2020, 22:03:04
Het ging toch over een vakantie daar?
Haar eerst eens ontmoeten, kost zoveel niet.
Ja hoor deels mea culpa het was inmiddels zwaar  :offtopic: maar het ging nu eenmaal zoals het in een conversatie kan gaan. Laten we even een paar stappen terug nemen en die financiele opmerkingen deleten. OOK die dat het allemaal geen fluit kost, die waar het ging afwijken.

Ik hoop dan altijd zo vurig dat ik een ervaringsverslag krijg dat ik/we er falikant naast zaten maar dan horen we meestal niks meer...... en toen waren we 21 jaar verder en snap ik nog niet alles.

Overigens ben ik helemaal niet negatief hoor, ik heb zelfs weer een Filipijnse vriendin en als alles zo negatief was zou dat not done zijn na mijn weduwnaarschap. Maar je moet nu eenmaal alert zijn. Sprookjes bestaan niet. There is nothing such as a free lunch. DAT weet ik wel na 21 jaar Filipijnen.
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

Pinkpanther

Ik zie net op de kaart dat Zuid Korea groen is .... :jajaja:
Mischien kun je daar beide heenvliegen voor een kennismaking ... :happy:

MvG

Pinkpanther  :hoedjeaf:  :hoedjeaf:  :hoedjeaf: