Filipijnse vrouw naar België of ik naar de phills??

Gestart door Domi1963, donderdag 12 november 2020, 16:45:17

Vorige topic - Volgende topic

Domi1963

Beste allen,
Momenteel ben ik aan het scheiden van mijn BE vrouw (vechtscheiding). Zij wil namelijk niet scheiden ook al hebben wij reeds 7 jaar geen relatie meer. Ze wil puur niet scheiden omdat ik 6 maand geleden een Filipijnse asawa heb leren kennen. Ze wil mij spoedig ontmoeten in levende lijve en indien mogelijk met mij samen zijn. Wat is nu het verstandigst? Mijn asawa naar hier halen als dit al dan niet mogelijk is wettelijk? Of ga ik beter ginder wonen? Voor mij is er geen probleem ik wil best verhuizen naar ginder maar zij zou graag naar hier komen! Ze is single maar heeft 3 jongens. Die wil ik gerust onder mijn hoede nemen want hun vader is al hertrouwd met een andere Filipijnse.
Graag advies van mensen in een gelijkaardige situatie aub? Hoe krijg ik haar eventueel naar hier?? Ze is momenteel ginder werkloos doordat het bedrijf waar ze werkte gestopt is en ze momenteel moeilijker aan werk geraakt door Covid ginder.

Luke

Hoeveel van dit soort berichten heb ik al eerder gelezen..... BEZINT EER JE BEGINT!

Domi1963

Citaat van: Luke op donderdag 12 november 2020, 17:08:09
Hoeveel van dit soort berichten heb ik al eerder gelezen..... BEZINT EER JE BEGINT!
Wat bedoel je Luke? Mag ik geen relatie hebben met een Filipijnse? Ze lijkt mij nochtans zeer eerlijk. Want tijdens onze eerste gesprekken heeft ze meteen verteld waar alles op staat! Ze heeft direct gezegd dat ze 3 kinderen had en dat haar gewelddadige partner haar in de steek heeft gelaten. Ik ken haar nu 6 maand en ze heeft mij nog nooit 1 eurocent gevraagd. Maar ze wil eindelijk de man van haar leven hebben en ik voldoe aan al haar voorwaarden. Ze is wel echt verliefd want als test heb ik haar al eens gezegd dat het beter was om er mee te stoppen, maar ze is mij blijven contacteren. Intussen zijn we verliefd op elkaar wel gemeend. Het enige probleem is mijn ex. Ik zal 2 jaar geduld moeten oefenen eer ik een automatische echtscheiding kan bekomen. Ik snap echt niet wat je bedoeld met bezint eer je begint. Wij spreken en zien mekaar dagelijks via Skype dus ik weet het nu even niet meer...

Domi1963

Ook behoort mijn Filipijnse vriendin tot eenzelfde niveau als ik. Ik ben een gewone arbeider en ook zij. We praten veel over de know how van het leven. En ze weet wat het leven betekent en ook dat ik haar onmogelijk alles kan geven wat ze wil. Maar ze is zeer begripvol en verlangt van mij niets speciaal. Ze is gewoon verliefd geworden en dat heeft ze pas onlangs gezegd terwijl ik haar al 6 maand ken... Ze benadrukt wel steeds dat ze geen gewelddadig leven meer wil zoals ze voorheen heeft gekend. Dus ik hoor graag jullie ervaringen.

eddyvm

Hallo.
Verstandigste zou zijn dat jij naar daar gaat,samen iets huren voor geruime tijd,elkaar 100% leert kennen,en dan pas beslissen waar de permanente woonst wordt,belgie of phils.Ondertussen, behoudt je je woonst in belgie.En er zit waarheid in wat Luke zei.
Er is niets verkeerd mee om voorzichtig te zijn.

Domi1963

Hoi eddyvm,
Dit hebben wij al uitvoerig besproken en ze vind dit ook geen slecht idee. Want ze is ook op haar hoede aangezien haar vorige relatie die ze had met haar ex en gewelddadige partner. Ik wil best haar ginder beter leren kennen, dat vormt voor mij noch voor haar een probleem. En loopt het spaak dan zijn we weer een ervaring rijker. Trouwens is ze al 2 jaar op zoek naar een nieuwe relatie dus ze springt volgens mij niet zo maar van de hak op de tak met het vinden van iemand die bij haar past. Ze is heel open over haar leven gestaafd soms door bewijzen. Ze heeft me verschillende littekens laten zien toegebracht door haar ex met de woorden dat ze dit niet aan eenieder wie toont. Maar zoals gezegd is voorzichtigheid geboden.

Adik

Hertrouwen in de Filippijnen? Welke van de twee heeft zich gek laten verklaren? Heb ik iets gemist en is er tegenwoordig meer mogelijk?  :weetikniet:

Domi1963

Citaat van: Adik op donderdag 12 november 2020, 19:55:08
Hertrouwen in de Filippijnen? Welke van de twee heeft zich gek laten verklaren? Heb ik iets gemist en is er tegenwoordig meer mogelijk?  :weetikniet:
Goed lezen! Ik heb nergens vermeld dat ze ooit getrouwd was!! Ze had een partner welke de vader is van haar kinderen maar was er nooit mee getrouwd. Daarom kunnen ze ook uit elkaar gaan. Trouwens haar ex heeft al een nieuw gezin.
En wat zijn jullie negatief zeg op dit forum?? Ik had me best iets anders voorgesteld zoals hulpvaardigheid...

Adik

Citaat van: Domi1963 op donderdag 12 november 2020, 20:09:44
Citaat van: Adik op donderdag 12 november 2020, 19:55:08
Hertrouwen in de Filippijnen? Welke van de twee heeft zich gek laten verklaren? Heb ik iets gemist en is er tegenwoordig meer mogelijk?  :weetikniet:
Goed lezen! Ik heb nergens vermeld dat ze ooit getrouwd was!! Ze had een partner welke de vader is van haar kinderen maar was er nooit mee getrouwd. Daarom kunnen ze ook uit elkaar gaan. Trouwens haar ex heeft al een nieuw gezin.
En wat zijn jullie negatief zeg op dit forum?? Ik had me best iets anders voorgesteld zoals hulpvaardigheid...
Hertrouwen impliceert in mijn ogen dat je eerder getrouwd bent geweest. Maar evengoed bedankt voor uw toelichting en succes met alle toekomstplannen. Ik ken helaas weinig succes verhalen van iemand van ginder naar hier halen als u elkaar nog niet in levende lijve heeft ontmoet.

Ton Hasselt

Citaat van: Domi1963 op donderdag 12 november 2020, 20:09:44
Citaat van: Adik op donderdag 12 november 2020, 19:55:08
Hertrouwen in de Filippijnen? Welke van de twee heeft zich gek laten verklaren? Heb ik iets gemist en is er tegenwoordig meer mogelijk?  :weetikniet:
Goed lezen! Ik heb nergens vermeld dat ze ooit getrouwd was!! Ze had een partner welke de vader is van haar kinderen maar was er nooit mee getrouwd. Daarom kunnen ze ook uit elkaar gaan. Trouwens haar ex heeft al een nieuw gezin.
En wat zijn jullie negatief zeg op dit forum?? Ik had me best iets anders voorgesteld zoals hulpvaardigheid...

Aan die negativiteit wen je wel, is eigenlijk goed bedoeld.
Maar als ik in jouw schoenen stond zou ik er zeker voor gaan, niet geschoten is altijd mis.
Best is wel om eerst naar ginder te gaan, kosten daar zijn om te lachen.
Ik wens jullie succes en alle geluk.