Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Visa run

Gestart door peldoman, maandag 28 december 2020, 07:48:49

Vorige topic - Volgende topic

O.B.Bommel

Weet iemand (voordat ik ze zelf moet bellen) of de Filipijnse Ambassade inmiddels weer visa afgeeft voor verblijf tot 59 dagen?

Dat doe ik liever dan voor langere tijd boeken en weer naar de immigratie moet en ook met het risico dat ze weer gaan mekkeren op de airport in Manila.
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

koy

Citaat van: Luke op zondag 10 april 2022, 09:29:41
Citaat van: koy op zondag 10 april 2022, 08:42:49Ik pik hier even op in om geen nieuw topic te moeten starten.

Wat kan je doen als je 1 1/2 maand in de Filipijnen wil blijven?
Wat zijn de opties en wat is momenteel de beste strategie?

Bedankt voor reacties  :thumb:

koy

Gewoon je toeristenvisum verlengen.
Ga naar het lokale BI kantoor een week voor het vervallen van je 30-dagen-visum.
Visa waiver
Extension of Authorized stay Beyond 59 days


Bedankt voor je advies :-)
leven en laten leven...

Pinkpanther

Hi Koy,

Ik ben 53 dagen in the PHP geweest  maart-april.
Ja het klopt je kunt gewoon je Visa ter plaatse verlengen tot 59 dagen.

Alleen ik had wel voor ik instapte in Amsterdam online een goedkoop
ticket gekocht Manila Singapore.
Dus op papier leek het op ik na 25 dagen de PHP verliet...... maar ben het land niet uitgeweest en ticket ook niet gebruikt, koste 52 euro..

Singapore |Airlines vroeg er toen wel naar tijden boarden...... of het nu nog zo is weet ik niet ???

Pinkpanther  :hoedjeaf:  :hoedjeaf:  :hoedjeaf:

koy

Hallo,

Ik vertrek eind juni opnieuw naar Davao om bij m'n bana te zijn hehe. Ik heb geboekt met Luftansa op Hong Kong en dan met Cebu Pacific naar Manila en dan naar Davao een heel gedoe maar ticket was heel goedkoop.
Ik heb ook een retour ticket met Cebu Pacific naar Hong Kong binnen de 30 dagen en dat ticket is flexibel en kan ik dus verlengen nadat ik effectief in de PH ben geraakt. Ticket was maar zo'n 20€ duurder om te kunnen omboeken.

Thanks groetjes,
Koy
leven en laten leven...

O.B.Bommel

Citaat van: O.B.Bommel op zondag 10 april 2022, 13:25:57Weet iemand (voordat ik ze zelf moet bellen) of de Filipijnse Ambassade inmiddels weer visa afgeeft voor verblijf tot 59 dagen?

Dat doe ik liever dan voor langere tijd boeken en weer naar de immigratie moet en ook met het risico dat ze weer gaan mekkeren op de airport in Manila.
Nou het lijkt er op dat een 59-dagen visum weer kan op de ambassade. Wel wat ingewikkelder dan vroeger, eerst online een hoop scans opsturen.

Nu dat allemaal klaar is heb ik een afspraak over 2 weken op de ambassade in Den Haag. Moet ik weer alle scans op papier meenemen. Philippine style. We gaan het zien.
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

Pinkpanther

Ik heb mijn Visa in april in the PHP verlengd....!
Koste 3250 pesos.

MvG

Pinkpanther   :hoedjeaf:  :hoedjeaf:  :hoedjeaf:

O.B.Bommel

Citaat van: Pinkpanther op vrijdag  3 juni 2022, 17:36:30Ik heb mijn Visa in april in the PHP verlengd....!
Koste 3250 pesos.

MvG

Pinkpanther  :hoedjeaf:  :hoedjeaf:  :hoedjeaf:
Ja op zich is dat goedkoper als je de reiskosten meerekent. Maar ik combineer het dan met een meerdaags tripje. Daarnaast heb ik een vreselijke hekel aan het immigratie-office in Dumaguete, daar krijg ik vlekken van in mijn nek zeg ik maar.

Dus het is maar net hoe je er in zit. En had ik vroeger geen moeite met al dat "gedoe" en "gezeik", tegenwoordig heb ik er meer last van.

Helaas wordt het er in Europa ook niet beter op de laatste tijd. Ik ben de weg zo langzamerhand wel kwijt. Ik "check steeds meer uit" zoals dat zo mooi heet.
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

Pinkpanther

Inreis eisen Philippines mij niet geheel duidelijk....

-Covid test hoeft niet meer bij Vaccination + booster
-Reisverzekering met covid dekking hoeft niet meer.

-Alleen de eis max. verblijf 30 dagen geldt vlg. mij nog steeds....?????
 Als dit zo is moet ik nog uitreis ticket boeken bv Mnl Sin   of zoiets binnen de 30 dagen.

Visa verlengen tot 59 dagen kan wel gewoon.
Heb dit ook gedaan in April

MvG

Pinkpanther    :hoedjeaf:  :hoedjeaf:  :hoedjeaf: 

stijn54

Citaat van: Pinkpanther op zaterdag  4 juni 2022, 15:39:46Inreis eisen Philippines mij niet geheel duidelijk....

-Covid test hoeft niet meer bij Vaccination + booster
-Reisverzekering met covid dekking hoeft niet meer.

-Alleen de eis max. verblijf 30 dagen geldt vlg. mij nog steeds....?????
 Als dit zo is moet ik nog uitreis ticket boeken bv Mnl Sin   of zoiets binnen de 30 dagen.

Visa verlengen tot 59 dagen kan wel gewoon.
Heb dit ook gedaan in April

MvG

Pinkpanther    :hoedjeaf:  :hoedjeaf:  :hoedjeaf: 
In iata spreken ze niet meer van retourticket binnen de maand en ook niet in de requirements voor een 59 days visa in website van Ph embassy in Brussel.

Luke

Citaat van: Pinkpanther op zaterdag  4 juni 2022, 15:39:46Inreis eisen Philippines mij niet geheel duidelijk....

-Covid test hoeft niet meer bij Vaccination + booster
-Reisverzekering met covid dekking hoeft niet meer.

-Alleen de eis max. verblijf 30 dagen geldt vlg. mij nog steeds....?????
 Als dit zo is moet ik nog uitreis ticket boeken bv Mnl Sin  of zoiets binnen de 30 dagen.

Visa verlengen tot 59 dagen kan wel gewoon.
Heb dit ook gedaan in April

MvG

Pinkpanther    :hoedjeaf:  :hoedjeaf:  :hoedjeaf: 

BI update

Nog steeds een return/onward ticket. Dat was ook al voor de pandemic zo!!