Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Visa run

Gestart door peldoman, maandag 28 december 2020, 07:48:49

Vorige topic - Volgende topic

peldoman

Heb vandaag mijn visa verlengd, was 1 dag te laat en kreeg 1100 pesos penalty.
Mijn laatste extension tot eind februari dan moet ik een visa run maken vertelde de officier van BI.
Ik zeg hoe kan ik nou een visa run maken met het corona virus, er zijn geen luchtvaart maatschappijen
die mij mee nemen gezien mijn leeftijd 70 jaar.
Hij zegt terug naar  :nederlandsevlag: dan nemen ze je wel mee, ja maar hoe kom ik dan weer terug?
Dat gaat dus niet lukken want ik ken stelletjes die al maanden lang proberen om naar de  :smiley-philippines:  te komen.
Hij zegt ach; als je toch van plan bent om hier te blijven dan oppassen dat je niet met justitie in aanraking komt
dan hoef je je visa ook niet meer te vernieuwen.

Mijn vraag, zijn er leden die de afgelopen maanden een visa run hebben gedaan? En naar welk land?


Bulldozer

Zolang de Filippijnen geen toeristen toelaten kan je het vergeten als je alleen maar een toeristen visum heb. Land uit kan wel, maar weer terug wordt moeilijk.

Antonio

Citaat van: peldoman op maandag 28 december 2020, 07:48:49
...
Hij zegt ach; als je toch van plan bent om hier te blijven dan oppassen dat je niet met justitie in aanraking komt
dan hoef je je visa ook niet meer te vernieuwen.
...
Wat een idioot advies is dat nu weer !
Zonder visa verblijf je illegaal in de Filippijnen (overstaying, of ik moet het helemaal verkeerd begrepen hebben).
Mocht je, om een of andere reden, een reisje naar het buitenland willen of moeten maken, dan heb je al meteen een probleem bij vertrek.

Maar bedankt voor de trigger, mijn visa loopt af op 21 januari (1 jaar visum onder de balik bayan regeling), mijn 13A aanvraag heb ik ingediend,
maar daar zal rond de kerst en nieuwjaarsdagen wel helemaal niks mee gebeuren.
Eerste week van januari ga ik maar weer bellen.

Pffff !  Only in the Philippines...
Als je achteraf alles vooraf anders doet als dat je gedaan zou hebben blijft het resultaat hetzelfde

Luke

Citaat van: Antonio op maandag 28 december 2020, 11:19:54

Maar bedankt voor de trigger, mijn visa loopt af op 21 januari (1 jaar visum onder de balik bayan regeling), mijn 13A aanvraag heb ik ingediend,
maar daar zal rond de kerst en nieuwjaarsdagen wel helemaal niks mee gebeuren.
Eerste week van januari ga ik maar weer bellen.

Pffff !  Only in the Philippines...
Je kan uw BB visum gewoon verlengen met 2 of 6 maaanden. Het is dan een een downgrade naar 9A visum

peldoman

Ik zit er toch behoorlijk mee in mijn maag, het is idd. belachelijk, ik mag niet eens zelf mijn visa verlengen in Davao omdat
ik boven de 60 jaar oud ben, dat zijn hun regels.
Maar ik moet wel een visa run maken.
Ik ben nooit te laat met het verlengen van mijn visa, altijd 1 week voor afloop data , maar ik las op hun website voor 2 maanden geleden
dat je zoveel mogelijk thuis moest blijven , en niemand een penalty zou krijgen als hij/zij een paar dagen te laat zou zijn voor verlenging.
Nu kom ik 1 dag te laat ,ik had een nare verkoudheid met veel hoesten, dan ga je niet de straat nu met corona, en nu meteen een penalty .
Nu kan ik de  :nederlandsevlag: Ambassade wel om advies gaan vragen maar het is een Filipijnse aangelegenheid dus ik denk niet er veel wijzer van te worden.

Bulldozer

Tja, een toeristen visum is nu eenmaal niet bedoeld om onbeperkt in de Filippijnen te blijven. Had dan voor een 13a of retirement visum gegaan als je van plan bent om permanent in de Filippijnen te blijven.

Antonio

Citaat van: Luke op maandag 28 december 2020, 11:35:21
Citaat van: Antonio op maandag 28 december 2020, 11:19:54

Maar bedankt voor de trigger, mijn visa loopt af op 21 januari (1 jaar visum onder de balik bayan regeling), mijn 13A aanvraag heb ik ingediend,
maar daar zal rond de kerst en nieuwjaarsdagen wel helemaal niks mee gebeuren.
Eerste week van januari ga ik maar weer bellen.

Pffff !  Only in the Philippines...
Je kan uw BB visum gewoon verlengen met 2 of 6 maaanden. Het is dan een een downgrade naar 9A visum

Sorry, ik wilde niet het topic van Peldoman kapen of vervuilen met een andere vraag.
Ik start even een nieuw topic voor deze vraag.
Als je achteraf alles vooraf anders doet als dat je gedaan zou hebben blijft het resultaat hetzelfde

koy

Ik pik hier even op in om geen nieuw topic te moeten starten.

Wat kan je doen als je 1 1/2 maand in de Filipijnen wil blijven?
Wat zijn de opties en wat is momenteel de beste strategie?

Bedankt voor reacties  :thumb:

koy
leven en laten leven...

Luke

Citaat van: koy op zondag 10 april 2022, 08:42:49Ik pik hier even op in om geen nieuw topic te moeten starten.

Wat kan je doen als je 1 1/2 maand in de Filipijnen wil blijven?
Wat zijn de opties en wat is momenteel de beste strategie?

Bedankt voor reacties  :thumb:

koy

Gewoon je toeristenvisum verlengen.
Ga naar het lokale BI kantoor een week voor het vervallen van je 30-dagen-visum.
Visa waiver
Extension of Authorized stay Beyond 59 days

koy

opgelet met booking enkel HK voor transit moet je een ticket hebben waar eindbestemming al opstaat, dus moet herbooken met Lufthansa, gelukkig kan dat.

koy
leven en laten leven...