Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Visum na 2020

Gestart door Pinkpanther, maandag 4 januari 2021, 11:43:36

Vorige topic - Volgende topic

jack

Juist geboekt ; Brussel - Manila - Davao 31/01-01/05, mijn vrouw is gisteren naar Filipijnse ambassade geweest voor meer info.

wij hebben geen visa nodig op voorhand, in Manila krijgen we zoals altijd onze BB visa, verder moet er een swap test gebeuren voor vertrek en bij aankomst, dan

quarantaine hotel en wachten op resultaat, daarna verder vliegen naar Davao.

groet Jack

ebrendel

Citaat van: jack op vrijdag  8 januari 2021, 14:16:16
Juist geboekt ; Brussel - Manila - Davao 31/01-01/05, mijn vrouw is gisteren naar Filipijnse ambassade geweest voor meer info.

wij hebben geen visa nodig op voorhand, in Manila krijgen we zoals altijd onze BB visa, verder moet er een swap test gebeuren voor vertrek en bij aankomst, dan

quarantaine hotel en wachten op resultaat, daarna verder vliegen naar Davao.

groet Jack

Mogen jullie naar de PH omdat je met een Filipijnse getrouwd bent? Of maakt dat geen verschil?
Wat bedoel je met BB visa?

Fail_over

Citaat van: ebrendel op vrijdag  8 januari 2021, 15:40:34
Citaat van: jack op vrijdag  8 januari 2021, 14:16:16
Juist geboekt ; Brussel - Manila - Davao 31/01-01/05, mijn vrouw is gisteren naar Filipijnse ambassade geweest voor meer info.

wij hebben geen visa nodig op voorhand, in Manila krijgen we zoals altijd onze BB visa, verder moet er een swap test gebeuren voor vertrek en bij aankomst, dan

quarantaine hotel en wachten op resultaat, daarna verder vliegen naar Davao.

groet Jack

Mogen jullie naar de PH omdat je met een Filipijnse getrouwd bent? Of maakt dat geen verschil?
Wat bedoel je met BB visa?

Als ik goed geïnformeerd ben is BB Balikbayan visa als je getrouwd bent met een Filipina en SAMEN met haar de Fillipijnen inreist. Dan krijg je als kano een visa voor 1 jaar. (Dacht ik)
Juist omdat je getrouwd bent met een Filipina ben je dan dus geen toerist.

(Correct me if i'm wrong)
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

jack

Dit klopt helemaal, getrouwd zijn met een Filipijnse en in haar gezelschap mee reizen, dan krijg je een visa van 1 jaar.
Jack.


Bulldozer

Citaat van: jack op vrijdag  8 januari 2021, 14:16:16
Juist geboekt ; Brussel - Manila - Davao 31/01-01/05, mijn vrouw is gisteren naar Filipijnse ambassade geweest voor meer info.

wij hebben geen visa nodig op voorhand, in Manila krijgen we zoals altijd onze BB visa, verder moet er een swap test gebeuren voor vertrek en bij aankomst, dan

quarantaine hotel en wachten op resultaat, daarna verder vliegen naar Davao.

groet Jack
Je moet het maar durven. Als die britse variant morgen in Belgie op duikt dan mag je niet. Ik sla de komende periode maar even over, terwijl ik er woon... Betekend ook dat ik mijn vrouw en dochter 6 maanden niet zie. Ik vraag me af waarom jij zonodig moet gaan als je vrouw al hier is. Iets met alleen noodzakelijk reizen?

ebrendel

Even ter informatie voor hen die willen gaan trouwen: weet dat dit consequenties zal hebben voor de (Nederlandse) AOW.

jack

om even te antwoorden op de reactie van Bulldozer; een beetje lef is nooit slecht. natuurlijk kan je kiezen om gewoon hier te blijven.
Vorig jaar hebben we er 3 maanden langer moeten blijven, omdat alle terugvluchten geschrapt waren, wat een heerlijke tijd.
Wij wonen er part time, en na 6 maanden non stop werken hier in België, [gemiddeld 15uur /per dag], zijn  wij toe aan rust, normaal vertrokken wij 1 december, alsook om onze projecten [huizen] aldaar verder af te werken en idd na bijna 30 jaar getrouwd te zijn is het mij niet te doen om bij mijn vrouw te zijn, maar juist om in de filipijnen te zijn.
Verder zijn de restrictions tot 15 januari,[als het niet verlengd word, wat ik wel verwacht] en och ja, soms win je en soms verlies je, en als het niet doorgaat; vertrekken we toch een paar weken later. tickets kunnen veranderd worden.
De tijd draait, gebruik hem wel.
groet Jack

opinie

In dit ben ik het met Bulldozer eens. Het kan dat je vertrekt en tijdens de vlucht gaat de grens dicht. Weg ticket, geld en return to sender.
Ik zou op zijn minst wachten tot na de vaccinatie. Met een afdruk van "www.vaccinnet.be" sta je veel sterker en veiliger.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

jack

idd. veilig maar o zo saai,,, :weetikniet: