Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Visum na 2020

Gestart door Pinkpanther, maandag 4 januari 2021, 11:43:36

Vorige topic - Volgende topic

Pinkpanther

Hi , het is weer tijd om te boeken deze week...ik vrees dat prijzen omhoogvliegen over enkele maanden als het weer opengaat ....
Dus nu ga ik deze week op zoek naar een ticket....iemand suggesties  ???   Low Budget bij voorkeur.

En nu komt mijn vraag, bij aankomst krijg je 30 dagen visa ... dat is voor mij te kort dus wil 1x visum verlengen.
Hoe lang kun je met 1 verlenging in the Philipines blijven ??  :atyourservice:
 
MvG

Pinkpanther   :hoedjeaf:  :hoedjeaf:  :hoedjeaf:

Luke

Citaat van: Pinkpanther op maandag  4 januari 2021, 11:43:36
Hi , het is weer tijd om te boeken deze week...ik vrees dat prijzen omhoogvliegen over enkele maanden als het weer opengaat ....
Dus nu ga ik deze week op zoek naar een ticket....iemand suggesties  ???   Low Budget bij voorkeur.

En nu komt mijn vraag, bij aankomst krijg je 30 dagen visa ... dat is voor mij te kort dus wil 1x visum verlengen.
Hoe lang kun je met 1 verlenging in the Philipines blijven ??  :atyourservice:
 
MvG

Pinkpanther   :hoedjeaf:  :hoedjeaf:  :hoedjeaf:

Toeristen komen er voorlopig NIET in de PH.
Dus nu boeken is voorbarig want er is nog geen definitieve datum wanneer toeristen weer toegelaten zijn.
En als je moet cancelen omdat uw vlucht niet doorgaat loop je kans uw geld kwijt te zijn ...

Antonio

Citaat van: Luke op maandag  4 januari 2021, 12:16:04
Citaat van: Pinkpanther op maandag  4 januari 2021, 11:43:36
Hi , het is weer tijd om te boeken deze week...ik vrees dat prijzen omhoogvliegen over enkele maanden als het weer opengaat ....
Dus nu ga ik deze week op zoek naar een ticket....iemand suggesties  ???   Low Budget bij voorkeur.

En nu komt mijn vraag, bij aankomst krijg je 30 dagen visa ... dat is voor mij te kort dus wil 1x visum verlengen.
Hoe lang kun je met 1 verlenging in the Philipines blijven ??  :atyourservice:
 
MvG

Pinkpanther   :hoedjeaf:  :hoedjeaf:  :hoedjeaf:

Toeristen komen er voorlopig NIET in de PH.
Dus nu boeken is voorbarig want er is nog geen definitieve datum wanneer toeristen weer toegelaten zijn.
En als je moet cancelen omdat uw vlucht niet doorgaat loop je kans uw geld kwijt te zijn ...

Het is ook een ramp om aan fatsoenlijke informatie te komen. De BI heeft "informatie" op Facebook (!) en op websites die meestal uit de lucht zijn.
En hier in Davao vertikken ze het om de telefoon op te nemen.
Deze week maar in persoon zelf langs gaan... voor een paar simpele vragen.
Als je achteraf alles vooraf anders doet als dat je gedaan zou hebben blijft het resultaat hetzelfde

Pinkpanther

Als ze niet vliegen kun je later vliegen tegen dezelfde prijs !!!
Of je kunt je geld terugvragen !!

MvG

Pinkpanther   :hoedjeaf:  :hoedjeaf:  :hoedjeaf:

Bulldozer

Ze vliegen wel, maar je mag niet mee. Dan is het nog maar de vraag of je je geld terug krijgt.

Pinkpanther

Ja ik heb met D reizen gesproken....... je moet een ticket kopen wat je kunt wijzigen zeggen ze nu...??
In het begin van de coronacrisis hoefde dit niet... kon je elke ticket gratis wijzigen   :happy:

Pinkpanther  :hoedjeaf:  :hoedjeaf:  :hoedjeaf:

startagain

Citaat van: Pinkpanther op dinsdag  5 januari 2021, 16:27:22
Ja ik heb met D reizen gesproken....... je moet een ticket kopen wat je kunt wijzigen zeggen ze nu...??
In het begin van de coronacrisis hoefde dit niet... kon je elke ticket gratis wijzigen   :happy:

Pinkpanther  :hoedjeaf:  :hoedjeaf:  :hoedjeaf:
Als je nu een ticket boekt naar een bestemming waar toeristen (nog) niet toegelaten zijn, is volledig op uw eigen risico. Ga je je geld dus niet terugkrijgen, of zonder kosten re-boeken, tenzij je een kostelijk omboekbaar ticket neemt.
Luchtvaartmaatschappijen zijn geen liefdadigheidsinstellingen hé. Ik zou wachten tot je zeker bent dat je de Filipijnen binnen mag.
Move on.. to learn and improve

opinie

Bij het boeken wordt altijd vermeld dat de passagier de verantwoordelijkheid heeft om in orde te zijn met vereisten om het bestemmingsland binnen te kunnen.
Je riskeert geweigerd te worden bij het boarden => ticket weg

Verplaatsen van vertrekdatum: dat kost meer, als een extra toeslag of duurder ticket.

Keuze: momenteel zijn er minder vluchten en zij die vliegen doen dat met minder vluchten per week. Het resultaat is duurder vliegen of het lijkt mee te vallen tot je een optie als flexibele data neemt en dan de hoofdprijs dient te betalen.

Áls je binnen mag dan komt nog de twee weken quarantaine bij aankomst erbij. Moet je naar een ander(e) eiland/provincie, dan mag je daar ook weer in quarantaine.
Bij terugkomst twee weken quarantaine hier en als je in een ander(e) eiland/provincie was ook voor vertrek ginder.

Dus: totaal 4 tot 8 weken quarantaine plus de tijd die je plande op je bestemming te blijven. Zij die nog werken zullen een leuk gesprek hebben met hun baas.
Ik heb al weet van twee werknemers die bij terugkeer uit een rode vakantiezone gingen werken na quarantaine. Even later werden ze door de beveiliging naar buiten begeleid. "U werkt hier niet meer. Ontslag wegens onwettige afwezigheid. In het arbeidsreglement staat duidelijk dat quarantaine na reizen naar een rode zone enkel in eigen tijd kan." Eén van ontslagen werknemers had die regel mee goedgekeurd want hij zat in de ondernemingsraad. Zijn vakbond liet hem dus gewoon in de kou staan want hij had zijn voorbeeldfunctie geschonden.

Haast en spoed is in deze materie zeker niet goed. Zelfs Special Resident Retiree's Visa-houders mogen het land niet in tenzij ze getrouwd zijn met een lokaal verblijvende partner.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

kristof19

Áls je binnen mag dan komt nog de twee weken quarantaine bij aankomst erbij. Moet je naar een ander(e) eiland/provincie, dan mag je daar ook weer in quarantaine.
Bij terugkomst twee weken quarantaine hier en als je in een ander(e) eiland/provincie was ook voor vertrek ginder.

Ik ben momenteel op de Filipijnen. Na mijn hotelquarantaine van 2 dagen ben ik naar Cagayan de Oro gevlogen waar ik nog eens 14 dagen in quarantaine ben geplaatst.

opinie

Een tijdje terug was er een quarantaineplicht voor iedereen die naar Negros Occidental reisde vanuit Cebu en/of Manilla. Het hangt af van de lokale besturen.

Citaat van: kristof19 op donderdag  7 januari 2021, 09:02:34
Ik ben momenteel op de Filipijnen. Na mijn hotelquarantaine van 2 dagen ben ik naar Cagayan de Oro gevlogen waar ik nog eens 14 dagen in quarantaine ben geplaatst.

En minstens 7 dagen na de test bij terugkeer. Totaal: 2 + 14 + 7 = 23 dagen. Reken de reistijd van en naar de Filippijnen erbij en dan zijn je vakantiedagen op.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus