gelegalizeerde phl huwelijks akte aanvragen vanuit belgie

Gestart door stef boss, maandag 29 maart 2021, 19:01:39

Vorige topic - Volgende topic

stef boss

mijn filipijnse vrouw heeft me verlaten en heeft de huwelijks akte mee genomen heb er geen enkel kontakt niet meer mee nu de akte is niet overgeschreven op de gemeente dus kan geen opvragen daar ik heb een originele akte nodig gelegalizeerd door dfa ook om te kunnen scheiden is er iemand die weet of ik dit van uit belgie kan aanvragen akte en legalizatie of iemand die raad weet .

Kano

De huwelijksakte kun  je online aanvragen hier https://psaserbilis.com.ph/secure/OnlineApplication.aspx Het kan ook naar Belgie gestuurd worden, maar dat is dan zonder apostille.
Je zou ervoor kunnen kiezen om de huwelijksakte online aan te vragen en te laten zenden naar vrienden,kennissen of een travel agency die de apostille kunnen verzorgen . Denk er wel aan dat deze dan een "authorisation letter" nodig hebben, een fotokopie van een geldig ID  van jou (waar een handtekening op staat) en een origineel en een fotokopie van een geldig ID van degene die geauthoriseerd is.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Riens

Die apostelen kan je ook bij de ambasade halen. Sinds 2019 is dat rode lintje wel verdwenen.

Kano

Citaat van: Riens op dinsdag 30 maart 2021, 06:22:26
Die apostelen kan je ook bij de ambasade halen. Sinds 2019 is dat rode lintje wel verdwenen.

Waar lees je dat?

Volgens mij kan alleen de DFA in de Filipijnen de apostille verstrekken
Authentication of Documents for use outside Philippines
All document in the Philippines, from commercial, private to legal, can only be authenticated by the DFA.

Staat hier
https://ofwmoney.org/apostille/
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Riens

Ik denk dat ik dat toch terug moet nemen.......
Ik en mijn vrouw hadden wel eens een document van een rood lintje laten voorzien bij de ambassade. Maar dat waren documenten door een Nederlandse instantie opgesteld voor gebruik in de PH.