Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Davao City under MECQ from June 5 to 20

Gestart door peldoman, vrijdag 4 juni 2021, 10:37:10

Vorige topic - Volgende topic

peldoman


Opnieuw beginnen!!

RALPH LAWRENCE G. LLEMIT  SunStar.
June 04, 2021
DAVAO City will be placed under a 16-day modified enhanced community quarantine (MECQ) beginning June 5 until June 20, 2021, following the approval of the Inter-Agency Task Force (IATF) on Thursday, June 3, 2021.

In a statement issued on Friday morning, June 4, Presidential Spokesperson Harry Roque said the IATF approved the City's request to be placed under MECQ.

This was first confirmed by Department of Interior and Local Government-Davao Region (DILG-Davao) Director Alex Roldan to SunStar Davao in a text message on Friday morning, June 4.

Antonio

Volgens mij merk je er in de praktijk niet veel van, behalve als je bijvoorbeeld een kapperszaak runt. Die mogen maar draaien op 30% capaciteit...Wat dat inhoudt en, vooral, wie dat gaat controleren, is een raadsel.

Zojuist naar de SM mall geweest, daar werd minder gecontroleerd dan voorheen: alleen even de temperatuur op de pols, géén QR code scan, tasjes controle, of wat dan ook.
Iedere ochtend 06:00 uur gaan mijn vrouw en ik even een stuk wandelen door de wijk. Ik zie vrijwel geen mondkapjes, face shields, social distancing meer.
Dus men gelooft het zo langzaam aan allemaal wel...

Uit de stad reizen is nog steeds een makkie, terug Davao City in zien te komen kan wat lastiger zijn, maar een mompel verhaaltje over family emergency, en aan kunnen tonen dat je in Davao woont is voldoende.
En als de controleurs mijn buitenlandse hoofd zien, is het al gauw "good morning sir" en ze wuiven dat je door mag rijden. Geen zin om een discussie in het Engels aan te gaan, denk ik dan  :happy2:

Deze week eens gaan zien of we niet ergens een paar dagen in de zee kunnen plonzen, voor mijn part in een exclusief resort. Gewoon even weg van thuis.
1e vaccinatie Synovac hebben we gehad, de 2e over een paar weken. Tegen die tijd hoop ik dat ook mijn 13A visa onderhand eens klaar is. En dan eens kijken wat de mogelijkheden hier in de regio zijn qua reizen naar het buitenland (iets van Taiwan, Japan, Vietnam, Cambodja, etc). Nu is er nog niet veel mogelijk, maar wie weet over 2 maanden kan het zomaar anders zijn...

Dus Peldoman, ik denk dat het in de praktijk allemaal wel meevalt met die MECQ, of welke Q dan ook, want ook lokale mensen hier weten het verschil tussen al die regimes niet meer. Daarvoor moet je op de Davao City Facebook (!!!!!) pagina kijken. LOL.
Als je achteraf alles vooraf anders doet als dat je gedaan zou hebben blijft het resultaat hetzelfde