Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Vaccinatie tegen Covid

Gestart door crashman, dinsdag 29 juni 2021, 01:46:48

Vorige topic - Volgende topic

crashman

Weet er iemand of er plannen bestaan bij de Belgische overheid om ook Belgen in het buitenland en dus ook in de Filippijnen te vaccineren?  Ik vrees immers dat we van de Filippijnse overheid niet veel moeten verwachten.

pierrevanwies

#1
beste,
Ik ben gewoon hier in het barangay healthcenter geweest met die zelfdevraag als crashman ,geen vragen wie of wat en de verpleegster zei tegen mij ga vrijdagmorgen alas 8 naar het auditorium and bring an ID....niks van al of dat online registreren enz.

de dag daarop toch nog eens voor de zekerheid in bacong healthcenter gaan informeren en ze zeiden daar net hetzelfde...

vrijdag stond ik daar om half-acht in het auditorium,daar zat al ne man/vrouw of zes of zo[er stonden een twintigtal stoelen] en wat tafels om te registreren en een klein intervieuw about de medical situatie,ook bloeddruk werd genomen tesamen met een vingerprik, dan doorschuiven verderop naar andere tafel ,intervieuwer en wat vragen over mijn gezondheid,drugs alcohol aids corona--19 enz
dan aan dezelfde tafel papier ondertekenen dat ik akkoord ging met de sinovac vaccinatie....

dan weer wat verder effe wachten[1minuut ofzo].....dan vijf meter verder een verpleegster gaf mij de voor mij altans die belangrijke prik.

dan weer 10 meter verder wat stoelen en 20 minuten wachten,er stonden ook 4 bedden klaar ingeval van....

dan nog  de doctora passeren die effe naar je puso of kasing--kasing luisterde,document ondertekende en je vaccinatie kaart gaf
met de datum van de second shot.....

om 0900 was ik al terug thuis

zodus, geen red carpet,geen 13A,geen under de sayal,geen applicationform online,geen visitors visum want ik ben al 40 maanden hier
en geen senior citizen card.....ben wel 70
pierre

Kano

Tot nu toe is het Sinovac vaccin niet goedgekeurd door de EU. Het is nog in onderzoek. Stel het wordt niet goedgekeurd wat gaat dat dan betekenen voor de Sinovac gevaccineerde mensen die reizen van en naar de EU? Steeds testen? Kan niet vinden of je evenytueel een extra vaccinatie met een goedgekeurd middel kan krijgen.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

pierrevanwies

Ik heb gewoonweg de vraag van crashman willen beantwoorden,ik weet dat ook wel dat die vaccinatie  niet goedgekeurt is tot nu toe in de EU
en crashman zal dat ook wel weten[hij kan shrijven dus zal ie ook wel kunnen lezen]....

Trouwens heb ik enkele maanden geleden een e-mail van onze amassade ontvangen wat me te doen staat om wel een door de EU geapcepteerde vacccinatie gratis te krijgen.

Trouwens voor mij heeft het nu momenteel weinig belang of ik nu met spoetnik of sinovac of de een of andere EU aanvaarde vaccinatie ben ingeent....

crashman schreef toch in zijn post  // ik vrees immers dat we van de filippijnse overheid niet veel moeten verwachten//en dat is onterecht.


Luke



Van de ambassade had ik ook een email ontvangen dat je een GRATIS vaccine in Belgie mag halen (Vilvoorde) inclusief uw partner.
Dus vlug twee tickets naar BE en terug + quarantaine etc...  :floet:

Gevonden:
Beste medeburgers,

Volgens het principe van de territorialiteit zullen de Belgische onderdanen die in het buitenland verblijven in de mate van het mogelijke gevaccineerd worden in het land van verblijf. Maar er werd beslist dat de Belgen die niet de mogelijkheid zouden hebben om zich te laten vaccineren in het land van verblijf met een vaccin dat is goedgekeurd door EMA (European Medicines Agency) of volgens de lopende vaccinatiekalender in België, de mogelijkheid zullen krijgen om zich te laten vaccineren in België.

Voor de procedure:
1.   U wordt uitgenodigd om uw interesse mee te delen voor vaccinatie in Brussel in het Militair hospitaal van Neder-over-Heembeek, ter gelegenheid van een verblijf in België in de komende maanden;
2.   Komen hiervoor in aanmerking: de meerderjarige Belgen die in één van de landen wonen die op deze lijst staan, en zijn ingeschreven in de consulaire bevolkingsregisters van de post, evenals de echtgenoot/-ote of partner van vreemde nationaliteit of de meerderjarige kinderen van vreemde nationaliteit van een Belg die onder hetzelfde dak woont (zoals vermeld in het consulaire registers). Deze "rechthebbenden" kunnen zich op dezelfde manier preregistreren via het formulier vermeld in punt 3;
3.   Preregistratie (bij voorkeur vóór 15 mei 2021) gebeurt via het formulier dat u vindt via deze link. Op die manier kunnen de gezondheidsautoriteiten zich een idee vormen hoeveel dosissen er moeten voorbereid worden. De preregistraties blijven mogelijk na 15 mei;
4.   Doe enkel de preregistratie indien u werkelijk van plan bent om u te laten vaccineren tijdens uw verblijf. Zoniet bestaat het risico dat er vaccins verloren gaan.
5.   Op basis van uw preregistratie met het formulier (zie hierboven) zal het Consulaat nagaan of u aan de voorwaarden voldoet (nationaliteit/inschrijving in de consulaire registers/minstens 18 jaar) en zal het aan de bevoegde overheid in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest (de Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie – GGC) uw nationaal nummer en uw beschikbaarheden meedelen, om u op die manier toe te laten een afspraak te maken via het platform Bruvax van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest.
6.   U zal zich als resident in het buitenland in de tweede helft van mei kunnen inschrijven in Bruvax. Dit zal u nog bevestigd worden per mail.
7.   Volgens de Taskforce Vaccinatie die instaat voor de organisatie van de vaccinatiecampagne in België, zal de eigenlijke vaccinatie voor Belgen die wonen in één van landen op deze lijst mogelijk zijn vanaf juni.
8.   U dient u er zich van bewust te zijn dat u niet de keuze heeft van vaccin dat u zal worden toegediend.
9.   Voorzie in de planning van uw aanwezigheid in België: (i) zeven dagen quarantaine na uw aankomst, vooraleer u naar het vaccinatiecentrum kan gaan (ii) de nodige tijd voor de periode van vaccinatie in functie van de afspraak die u via Bruvax hebt gekregen (iii) 2 dagen na de laatste injectie vóór een vertrek per vliegtuig.
10.   De vaccinatie zal gratis zijn. Bij de ingang van het  vaccinatiecentrum dient u zich te identificeren met een geldige identiteitskaart of paspoort.
11.   Via de preregistratie worden uw gegevens verzameld, met inachtname van de regels met betrekking tot bescherming van persoonsgegevens, om u toe te laten u te laten vaccineren in België tegen het coronavirus. Alvorens uw gegevens definitief te registreren op het registratieplatform, dient u uw akkoord te geven dat uw gegevens worden overgemaakt aan de overheden bevoegd voor vaccinatie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest en/of het vaccinatiecentrum dat instaat voor uw vaccinatie. U kan op elk moment uw akkoord intrekken.

Hoogachtend,

Ambassade van het Koninkrijk België te Manilla

Antonio

Citaat van: pierrevanwies op dinsdag 29 juni 2021, 04:08:57
beste,
Ik ben gewoon hier in het barangay healthcenter geweest met die zelfdevraag als crashman ,geen vragen wie of wat en de verpleegster zei tegen mij ga vrijdagmorgen alas 8 naar het auditorium and bring an ID....niks van al of dat online registreren enz.
...
Soortgelijke ervaring hier. Mijn vrouw had gewoon de burgemeester van haar geboortedorp opgebeld. Die heeft ons op de lijst gezet. Inmiddels 2 x Sinovac gehad.
We hadden overigens de keuze tussen Astra Z en Sinovac. Met het oog op reizen naar NL heb ik wellicht niet handig gekozen...
We staan ook al een paar maanden on line aangemeld in Davao City, maar tot nu toe niks van gehoord.
Als je achteraf alles vooraf anders doet als dat je gedaan zou hebben blijft het resultaat hetzelfde

opinie

Citaat van: Antonio op dinsdag 29 juni 2021, 12:38:45
Inmiddels 2 x Sinovac gehad.
We hadden overigens de keuze tussen Astra Z en Sinovac. Met het oog op reizen naar NL heb ik wellicht niet handig gekozen...
We staan ook al een paar maanden on line aangemeld in Davao City, maar tot nu toe niks van gehoord.

Desnoods even weer langs in het andere centrum? Deze keer AZ nemen. Ik heb weet van diverse mensen die in contact komen met patiënten en opzettelijk volledig gevaccineerd zijn met 2 x 2 vaccinaties met 2 verschillende vaccins.

Net als een land dat regelmatig een vijand moet terug drijven, zal het je immuunsysteem steeds opnieuw aanzetten om meer en sneller terug te vechten. Het beschermingspercentage stijgt dus steeds. Vooral tegen de delta-variant.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

Bjorna145

Ik heb ook Sinovac gehad kon niet kiezen, maar waarom zou Sinovac niet goed genoeg zijn het is altijd nog beter dan niet inenten, die mensen zijn acht een gevaar voor de volksgezondheid.

Johan

Luke

Citaat van: Bjorna145 op woensdag 30 juni 2021, 01:42:54
Ik heb ook Sinovac gehad kon niet kiezen, maar waarom zou Sinovac niet goed genoeg zijn het is altijd nog beter dan niet inenten, die mensen zijn acht een gevaar voor de volksgezondheid.

Johan

Het is de D-variant die roet in het eten gooit.
https://www.nytimes.com/2021/06/22/business/economy/china-vaccines-covid-outbreak.html


opinie

Citaat van: Bjorna145 op woensdag 30 juni 2021, 01:42:54
maar waarom zou Sinovac niet goed genoeg zijn het is altijd nog beter dan niet inenten,

Deel 2: 100% gelijk
Deel 1: maar ...
Het heeft een lager beschermingspercentage. Inderdaad 50% bescherming is beter dan 0%. Er is betere bescherming door andere vaccins en voorlopige resultaten lijken erop te wijzen dat een booster van een ander vaccin het eerste beter maakt. (ongeacht welk het eerste was)

Je hebt een bumper op je auto maar een airbag geeft meer bescherming als je deze combineert met die bumper.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus