Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

annual report

Gestart door Bjorna145, maandag 10 januari 2022, 06:58:31

Vorige topic - Volgende topic

folkertjong

Vanochtend geweeest.
Geen afspraak gemaakt, dacht dat dat alleen gedurende covid was.
Ter plaatste werd mij verteld dat ik met de telefoon  wel even een afspraak kon maken via een immigratie website, zo gedaan. (Had gelukkig wel mijn paspoort bij me want dat nummer werd ook gevraagd, de rest komt van je ACR 13A kaart.)
Ook werd er een foto gemaakt va mij.
10 minuten later was alles ok en liep ik met mijn papiertje en 310 peso lichter weer ket kantoortje uit.
Afspraak maken online is nu standaard volgens het personeel.

Bjorna145

Folkert welk bureau ben je geweest?

m.vr.gr.

Johan

Bulldozer

Het is niet echt een afspraak maken, want er staat geen datum op en ook geen tijd. Gewoon on-line je gegevens invullen en dat moest zeker de laatste 5 jaar al.

De tip van Luke opgevolgd en naar SM Aura gegaan. Het lokale bureau hier in Sta Rosa kan je ook heen maar die zitten op een vervelende locatie waar altijd veel files zijn en als je er dan eindelijk ben is er geen parkeer ruimte.

Paar dagen van te voren alvast alles online ingevuld en uitgeprint. Bij BI in SM Aura krijg je bij de ingang een nummertje. Handig als het druk is, weet je in iedergeval hoeveel er voor je zijn. Nu was het echter overbodig want er was helemaal niemand. Kon gelijk doorlopen naar de balie en in 3 minuten was ik klaar. Wel kreeg ik gelijk de opmerking of mijn adres nog klopte en dat er ook een bureau in Laguna in Sta Rosa is. (Meer als service dan dat je niet bij een ander bureau het rapport kan doen)

folkertjong

Citaat van: Bulldozer op donderdag  9 februari 2023, 00:27:03moest zeker de laatste 5 jaar al.



 Ingevoerd gedurende covid in 2020

Immigration reminds foreigners to set appointments online for required reporting
Philstar.com
December 10, 2020 | 3:03pm

https://www.philstar.com/headlines/2020/12/10/2062846/immigration-reminds-foreigners-set-appointments-online-required-reporting

Luke

De e-services van de BI is meer dan annual reporting. Je kan er ook visa-waiver (29 dagen) na 30 dagen aanvragen zonder naar het BI kantoor te stappen. Ook het ECC kan nu online gebeuren.
Maak een account aan en selecteer de service. De ingevulde data blijft bewaard, dus je hoeft niet telkens alle gegevens in te voeren, enkel de gewijzigde gegevens aanpassen.
Misschien moeilijk op een mobile. Beter op tab of PC.
https://e-services.immigration.gov.ph/Dashboard

Antonio

Nog een keertje naar de BI Davao geweest. Deze keer was het goed georganiseerd: eerst een check of je de juiste papieren had, buiten het gebouw. Dat was ok, dus naar binnen, geen wachtrij.
Het was snel geregeld, alleen minpuntje bij de kassa, men wilde daar een extra kopie van de receipt die we zojuist gekregen hadden. Dus toch nog een wandelingetje naar de naastgelegen copyshop.
Al met al een 20 minuten.
Blij, dus we hebben ons zelf getrakteerd bij Pepperlunch in Gmall..😋
Als je achteraf alles vooraf anders doet als dat je gedaan zou hebben blijft het resultaat hetzelfde

folkertjong

Dat is best te eten die pepperlunch maar wat zijn de borden heet!




koy

Ik vraag me af - homo zijnde - voor welke visa (anders dan de toerist visa) ik in aanmerking kom;

Immigrant visa:
   - immigrant visa by marriage (13A) niet mogelijk want wij kunnen niet trouwen in PH
Permanent Resident visa:
   - amendement to PRV by marriage (ook al niet mogelijk)
   - amendement to PRV-PROC Married to Filipino (ik zou wel willen)
   - conversion to PRV-PROC Married to Filipino (ook weer niet)
   - PRV for Filipino veterans (niet van toepassing)

Alle andere visa's zijn niet van toepassing, dus ik vermoed dat wij uit de boot vallen en gedoemd zijn eeuwig een toerist visa te nemen met de vervelende taak om de 2 maand te verlengen of SRRV visa aan te vragen.

graag reactie van zij die het weten  :daag:

koy
Davao City
leven en laten leven...


Kano

Heb je al onderzocht of je in aanmerking kunt komen voor een quota immigrant visa ?

https://immigration.gov.ph/visa-requirements/immigrant-visa/quota-visa
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn