Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

annual report

Gestart door Bjorna145, maandag 10 januari 2022, 06:58:31

Vorige topic - Volgende topic

Bjorna145

Ik ben in de Filippijnen getrouwd heb de acte laten legliseren en laten registreren in Nederland.
Dat doe je bij de gemeente waar je op dat moment woont.
Nooit geen problemen gehad.

m.vr.gr.

Johan

folkertjong

#41
Citaat van: koy op maandag 20 februari 2023, 10:53:43Ik vraag me af -


Hier een uitgebreid overzicht van visa en kosten.
O.a. dit

Long-Stay Visitor Visa Extension (LSVVE) For Visa-Required Foreign Tourists

For stays between up to 24 months (2-years)- To reduce the hassle of multiple trips to the immigration office, visa-required foreigners can use the same LSVVE available to visa-free foreigners to extend their stay 6-months in a single transaction. However, a visa-required national receives a total of 2-years (vs. 3-years for a visa-free tourist) before needing to leave the country and repeat the process.

Misschien handig? Naslagwerkje?

https://nomadicfire.com/philippines-tourist-visa?fbclid=IwAR358PlbaX22mUb4_ztW-xMf_CNHa0zg6KbXa9OLuR8jslDTCsRW3TP26Os

koy

Citaat van: Bjorna145 op woensdag 22 februari 2023, 00:26:35Ik ben in de Filippijnen getrouwd heb de acte laten legliseren en laten registreren in Nederland.
Dat doe je bij de gemeente waar je op dat moment woont.
Nooit geen problemen gehad.

m.vr.gr.

Johan


Maar jij bent ook geen homo eh  Proficiat!
leven en laten leven...

Bjorna145

Neen ik ben geen homo, maar andersom kan waarschijnlijk ook in Nederland trouwen en hier in de Filippijnen laten registreren.
Ik kan mij niet voorstellen dat de Filipijnen geen huwelijksactes van buiten de Filippijnen accepteerd.
Zou iedereen die in het buitenland met een Filippijnse is getrouwd hier in de Fillippijnen opnieuw moeten trouwen dat is een beetje van de zotte is het niet.

succes

Johan

koy

Citaat van: Bjorna145 op vrijdag 24 februari 2023, 00:02:10Neen ik ben geen homo, maar andersom kan waarschijnlijk ook in Nederland trouwen en hier in de Filippijnen laten registreren.
Ik kan mij niet voorstellen dat de Filipijnen geen huwelijksactes van buiten de Filippijnen accepteerd.
Zou iedereen die in het buitenland met een Filippijnse is getrouwd hier in de Fillippijnen opnieuw moeten trouwen dat is een beetje van de zotte is het niet.

succes

Johan

Johan, ik wou dat je gelijk had maar als je als homo getrouwd bent in België en je komt terug naar de Filipijnen dan telt dat huwelijk hier niet meer, dan ben je opnieuw single of ongetrouwd, spijtig maar helaas.
Er is geen enkel Aziatisch land dat het huwelijk tussen gelijke geslacht erkent - enkel Taiwan (maar alleen voor Taiwanezen) en Australië is in deze contreien een mogelijkheid om te trouwen.

Anderzijds is dat een legitieme redenen om mijn man naar België te laten emigreren omdat wij hier niet kunnen trouwen en ik als Belg in principe dezelfde rechten heb om te trouwen als mijn hetero vrienden die hier kunnen trouwen.
Zo ga ik het eind 2023 uitspelen om een visa voor België te bekomen voor mijn aanstaande bana.

 :thankyoufw5:
koy
leven en laten leven...

kaetemi

#45
Citaat van: Bulldozer op donderdag  9 februari 2023, 00:27:03Het is niet echt een afspraak maken, want er staat geen datum op en ook geen tijd. Gewoon on-line je gegevens invullen en dat moest zeker de laatste 5 jaar al.

De tip van Luke opgevolgd en naar SM Aura gegaan. Het lokale bureau hier in Sta Rosa kan je ook heen maar die zitten op een vervelende locatie waar altijd veel files zijn en als je er dan eindelijk ben is er geen parkeer ruimte.

Paar dagen van te voren alvast alles online ingevuld en uitgeprint. Bij BI in SM Aura krijg je bij de ingang een nummertje. Handig als het druk is, weet je in iedergeval hoeveel er voor je zijn. Nu was het echter overbodig want er was helemaal niemand. Kon gelijk doorlopen naar de balie en in 3 minuten was ik klaar. Wel kreeg ik gelijk de opmerking of mijn adres nog klopte en dat er ook een bureau in Laguna in Sta Rosa is. (Meer als service dan dat je niet bij een ander bureau het rapport kan doen)
Wachtlijn in SM Aura BI is vandaag gigantisch lang. Wtf. Nog nooit meegemaakt in dit kantoor.

EDIT: Ging voor geen meter vooruit. Ik ben daar weg.
Kaetemi

kaetemi

Idem in MOA. Daar kan de guard mij ook bevestigen dat het annual report systeem gewoon al heel de dag plat ligt.
Kaetemi

Luke

Citaat van: kaetemi op maandag 27 februari 2023, 05:57:31Idem in MOA. Daar kan de guard mij ook bevestigen dat het annual report systeem gewoon al heel de dag plat ligt.

Ook ene van de "last minute" ?? :denk:

kaetemi

Citaat van: Luke op maandag 27 februari 2023, 06:03:39Ook ene van de "last minute" ?? :denk:
Neen, ik ga gewoon als ik al voor iets anders in Manila ben. De vorige keren was dat telkens in minder dan tien minuten verwerkt.

Annual report systeem ligt dus blijkbaar al van deze ochtend plat en ze laten de mensen gewoon opeengeplakt in een wachtrij staan in plaats van dat duidelijk te zeggen.
Kaetemi

stijn54

Citaat van: Luke op maandag 27 februari 2023, 06:03:39
Citaat van: kaetemi op maandag 27 februari 2023, 05:57:31Idem in MOA. Daar kan de guard mij ook bevestigen dat het annual report systeem gewoon al heel de dag plat ligt.

Ook ene van de "last minute" ?? :denk:

Ik begrijp dit ook niet. Zoveel mensen die altijd wachten tot het allerlaatse moment. Onbegrijpelijk.