Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Visum cohabitation

Gestart door stijn54, zondag 6 februari 2022, 14:36:33

Vorige topic - Volgende topic

stijn54

Hello,

Ik ben een belg en voor het moment in Belgie.

Ik vraag me af als men alle documenten verzameld heeft en je vraagt een afspraak aan VFS hoe lang nadien is dan de door VFS voorgestelde datum (of zijn er meerdere datums waaruit men kan kiezen? bv ik vraag vandaag een afspraak is dat dan  doorgaans mogelijk na 2 weken of hoe lang? Kwestie van mijn reis en verblijf te plannen.

Dank.

koy

De afspraak met de VFS is online op hun webside te maken en je kan zelf een datum in de planner inputten.

Ik heb echter een dringende vraag aan alle leden ivm interview.

Wij zijn nu in Manila om op vrijdag de documenten af te leveren aan de VFS.
Nu hoor ik dat het interview niet daar wordt afgenomen maar op de Belgische ambassade en op een andere datum. Wij hadden echter gepland om dezelfde dag terug te vliegen naar Davao.

Graag ervaringen hierover. Kan het interview ook telefonisch worden afgenomen of moet het ter plaatse op de ambassade? En indien op de ambassade moeten we ons verblijf in Manila verlengen of hoe moet dat dan?

Bedankt voor jullie input,
Koy
momenteel in Manila in afwachting van afspraak op VFS op vrijdag
medical gedaan op dinsdag namiddag
leven en laten leven...

stijn54

@Koy.

Bij ons is het in februari 2023 telefonisch gebeurd.

mvg

koy

ja, bij ons is het ondertussen ook tel gegaan.

Om op de vraag te antwoorden voor cohabitation is het zo; dat is een visum C en dat is normaal 14 dagen indien de ambassade de visa mag afleveren. Voor cohabitation en huwelijk is het zo dat het visum sowieso naar Brussel DVZ moet worden gestuurd en dan komt er automatisch 3 weken bij (minimum welteverstaan).

Succes!
leven en laten leven...