Ze komt. Toeristen - visum goedgekeurd, buiten de Filipijnen

Gestart door tipsy, vrijdag 11 februari 2022, 06:59:42

Vorige topic - Volgende topic

tipsy

Ik kreeg hier wel eens kritiek, op mijn stelling dat een Filipijnse wel een visum kreeg via een andere ambassade, dan de Belgische in Manila.

Goed, mijn situatie is wel veranderd. We zijn in Thailand getrouwd. Nodige papieren gekregen van de Belgische ambassade hier, ik woon ook officieel hier en ben ingeschreven.

Haar visum is niet afgeleverd door de Belgische ambassade, maar de Franse. Maar dat zou daar ook geen probleem zijn geweest. Eigenlijk zou het moeilijker moeten zijn, omdat ze hier verder niet werkt,  geen familie heeft, en geen binding met het land. Ik geeft toe dat het feit dat we gehuwd zijn en hier ingeschreven zijn op de ambassade van België, veel heeft geholpen.

Voor degenen, die een aanvraag zouden indienen buiten de Filipijnen, let wel op deze voorwaarden.

Het bekomen visum van het gastland, moet na terugkeer, nog 3 maanden geldig zijn/

Wat Thailand betreft, kan je dat dus niet meer met een ED (education) visum. Dat wordt nu, alhoewel goedgekeurd, elke drie maanden verlengd. Een retirement visum is een jaar geldig, als echtgenote wordt ze daar bijgeschreven. Een "volunteer" visum zou dus ook moeten lukken.

Niet getrouwd, is ook mogelijk!!! Mits dezelfde voorwaarden, minimum 3 maanden geldig bij terugkeer. En het bewijzen van een langdurige relatie. Natuurlijk is het beter dat je bent ingeschreven op de Belgische ambassade.

We schelen 30 jaar, dat was dus ook geen beletsel. Heel vlot gegaan. Minder dan een week.

koy

Citaat van: tipsy op vrijdag 11 februari 2022, 06:59:42
Ik kreeg hier wel eens kritiek, op mijn stelling dat een Filipijnse wel een visum kreeg via een andere ambassade, dan de Belgische in Manila.

Goed, mijn situatie is wel veranderd. We zijn in Thailand getrouwd. Nodige papieren gekregen van de Belgische ambassade hier, ik woon ook officieel hier en ben ingeschreven.

Haar visum is niet afgeleverd door de Belgische ambassade, maar de Franse. Maar dat zou daar ook geen probleem zijn geweest. Eigenlijk zou het moeilijker moeten zijn, omdat ze hier verder niet werkt,  geen familie heeft, en geen binding met het land. Ik geeft toe dat het feit dat we gehuwd zijn en hier ingeschreven zijn op de ambassade van België, veel heeft geholpen.

Voor degenen, die een aanvraag zouden indienen buiten de Filipijnen, let wel op deze voorwaarden.

Het bekomen visum van het gastland, moet na terugkeer, nog 3 maanden geldig zijn/

Wat Thailand betreft, kan je dat dus niet meer met een ED (education) visum. Dat wordt nu, alhoewel goedgekeurd, elke drie maanden verlengd. Een retirement visum is een jaar geldig, als echtgenote wordt ze daar bijgeschreven. Een "volunteer" visum zou dus ook moeten lukken.

Niet getrouwd, is ook mogelijk!!! Mits dezelfde voorwaarden, minimum 3 maanden geldig bij terugkeer. En het bewijzen van een langdurige relatie. Natuurlijk is het beter dat je bent ingeschreven op de Belgische ambassade.

We schelen 30 jaar, dat was dus ook geen beletsel. Heel vlot gegaan. Minder dan een week.

Echt proficiat voor deze slimme oplossing !  :biggrinn:
koy
leven en laten leven...

tipsy

Vergat te melden, dat het een multiple entry is, een jaar geldig.

startagain

Citaat van: tipsy op vrijdag 11 februari 2022, 06:59:42Ik kreeg hier wel eens kritiek, op mijn stelling dat een Filipijnse wel een visum kreeg via een andere ambassade, dan de Belgische in Manila.

Goed, mijn situatie is wel veranderd. We zijn in Thailand getrouwd. Nodige papieren gekregen van de Belgische ambassade hier, ik woon ook officieel hier en ben ingeschreven.

Haar visum is niet afgeleverd door de Belgische ambassade, maar de Franse. Maar dat zou daar ook geen probleem zijn geweest. Eigenlijk zou het moeilijker moeten zijn, omdat ze hier verder niet werkt,  geen familie heeft, en geen binding met het land. Ik geeft toe dat het feit dat we gehuwd zijn en hier ingeschreven zijn op de ambassade van België, veel heeft geholpen.

Voor degenen, die een aanvraag zouden indienen buiten de Filipijnen, let wel op deze voorwaarden.

Het bekomen visum van het gastland, moet na terugkeer, nog 3 maanden geldig zijn/

Wat Thailand betreft, kan je dat dus niet meer met een ED (education) visum. Dat wordt nu, alhoewel goedgekeurd, elke drie maanden verlengd. Een retirement visum is een jaar geldig, als echtgenote wordt ze daar bijgeschreven. Een "volunteer" visum zou dus ook moeten lukken.

Niet getrouwd, is ook mogelijk!!! Mits dezelfde voorwaarden, minimum 3 maanden geldig bij terugkeer. En het bewijzen van een langdurige relatie. Natuurlijk is het beter dat je bent ingeschreven op de Belgische ambassade.

We schelen 30 jaar, dat was dus ook geen beletsel. Heel vlot gegaan. Minder dan een week.

Hoi Tipsy,

Als ik het goed begrijp, werkt dit dus enkel als je een retirement visa hebt? En welk zijn de voorwaarden om zulk visa te bekomen dan?
En visum afgeleverd door de Franse ambassade: heeft je vrouw daar dan ook de aanvraag ingediend? Is me niet zo duidelijk.
Ik ben er wel in geïnteresseerd, want Manila...
Move on.. to learn and improve

Pinocchio

Citaat van: startagain op vrijdag  4 augustus 2023, 01:11:34Als ik het goed begrijp, werkt dit dus enkel als je een retirement visa hebt? En welk zijn de voorwaarden om zulk visa te bekomen dan?
Net als voor een Filippijns Retirement visa (SRRV) vraagt men in Thailand een vrij grote deposit.
Waar dit in de Filippijnen 50.000 US $ is, is het in Thailand 800.000 Baht (iets minder dan 21.000 Euro)

https://www.thaiembassy.com/thailand-visa/retirement-visa

maastricht

Filipijnen is 20.000 euro wanneer geen pensioen, met pensioen 10000 euro.

Pinocchio

50.000 US $ deposit is inderdaad voor wie een SRRV aanvraagt met de leeftijd tussen 35 en 49 jaar oud.
Vanaf de leeftijd van 50 jaar is het dus een stuk minder

Luke

Citaat van: Pinocchio op zaterdag  5 augustus 2023, 07:24:2850.000 US $ deposit is inderdaad voor wie een SRRV aanvraagt met de leeftijd tussen 35 en 49 jaar oud.
Vanaf de leeftijd van 50 jaar is het dus een stuk minder

Ik zie op de PRA website, dat enkel vanaf 50 jaar oud nog mogelijk is.
Had ergens gelezen, pre-pandemic, dat de chinezen misbruikt maakten van het 35 to 49 jaar SRRV optie, en dus {tijdelijk?) niet meer mogelijk is.

Pinkpanther

Dan zou ik toch liever naar Thailand gaan,

-Veel beter eten
-Normale taxichauffeurs  en betere auto;s in Php zit ik regelmatig in een wrak.
-Geen bedelaars om de 20 meter  In Manila worden ze steeds agresiever en irritant
-Manila takelt steeds verder af en Cebu ook, alles kappot en smerig op straat. :crazy:
-Goedkoper een luxe condo huren bv in Jomtien
-Meer rechten bij een ongeval
-Betere ziekenhuizen en tandzorg.
-Betere stranden
-Hotels ook goedkoper en beter
-Etc.

Mvg

Pinkpanther   :hoedjeaf:  :hoedjeaf:  :hoedjeaf:

Antonio

Citaat van: Pinkpanther op zaterdag  5 augustus 2023, 09:02:37Dan zou ik toch liever naar Thailand gaan,

-Veel beter eten
-Normale taxichauffeurs  en betere auto;s in Php zit ik regelmatig in een wrak.
-Geen bedelaars om de 20 meter  In Manila worden ze steeds agresiever en irritant
-Manila takelt steeds verder af en Cebu ook, alles kappot en smerig op straat. :crazy:
-Goedkoper een luxe condo huren bv in Jomtien
-Meer rechten bij een ongeval
-Betere ziekenhuizen en tandzorg.
-Betere stranden
-Hotels ook goedkoper en beter
-Etc.

Mvg

Pinkpanther  :hoedjeaf:  :hoedjeaf:  :hoedjeaf:

Een nadeel kan zijn de Nederlandse inkomstenbelasting die je moet betalen,
als je een goed (niet overheids)pensioen ontvangt.
Manila probeer ik altijd te mijden.
Als je achteraf alles vooraf anders doet als dat je gedaan zou hebben blijft het resultaat hetzelfde