Nederlands paspoort vernieuwen in de Filipijnen

Gestart door Kano, zondag 27 februari 2022, 06:22:36

Vorige topic - Volgende topic

folkertjong

Aanbevolen maar weet niet of die nog bestaan na de covid, iemand heeft daar al eens over geschreven dacht ik?

Kodak Express

    Ayala Malls
    Greenbelt 1 en Glorieta 3, Manilla

Maar goed, hier de eisen.

Ga met de fotomatrix naar een andere fotograaf

Gaat u naar een andere fotograaf? Neem dan de fotomatrix mee. In de fotomatrix staat uitleg over de Nederlandse eisen voor pasfoto's. Download en print de pdf Fotomatrix model 2020 in het Nederlands, Engels, Frans of Spaans.
(Engels downloaden en uitprinten)

Voorbeeld van de Nederlandse versie.

https://www.nederlandwereldwijd.nl/paspoort-id-kaart/eisen-pasfoto

Facebook van kodak express stopt op 2015
https://www.facebook.com/KodakPhilippines/

yellow pages van kodak maar wil niet zeggen dat ze nog bestaan.

https://www.yellow-pages.ph/business/kodak-developing-center-2/branches

Bjorna145

Gaat u naar een andere fotograaf? Neem dan de fotomatrix mee  Had ik gedaan, jammer werkte niet ik kon als nog naar Kodak gaan en toen werkte het wel.

m.vr.gr.

Johan

maastricht


Bjorna145

Zover ik weet kun je in Davao alleen voor een noodpaspoort terecht.


Johan

Antonio

bedankt voor het reageren.
het blijkt, dat er in Davao en Cebu af en toe (frequentie weet ik niet) voor 1 dag een team vanuit de ambassade in Manila zitting neemt.
Deze kunnen assisteren bij vraagstukken zoals o.a. paspoortvernieuwing.
Kom je er niet uit ?  Geen nood, gewoon een whatsappje sturen. Telefoneren werkt niet, de telefoon wordt nooit opgenomen.

Ik ben dus nu al bijna 2 weken aan het proberen om een afspraak in Davao voor 28 september te regelen.
Maar het "on line boekingssysteem" kent die plaats en tijdstip combinatie niet.
Ik heb zoiets als 10 helpdeskmedewerkers aan de app gehad (of niet, volgens mij varieren ze alleen de namen). En niemand kan het probleem oplossen. Ze blijven oplossingen herhalen die niet werken, of geven suggesties voor een probleem wat ik helemaal niet heb.
Treurig boeltje...

Dit slot voor Davao ga ik missen vanwege dit gedoe. En dan mogen we naar Manila afreizen.
Maar ja, daar moet je ook weer eerst een afspraak boeken...

Je zult als Nederlander maar in de problemen komen hier, en de ambassade nodig hebben.

Als je achteraf alles vooraf anders doet als dat je gedaan zou hebben blijft het resultaat hetzelfde

Antonio

Citaat van: Antonio op zaterdag 23 september 2023, 11:28:48bedankt voor het reageren.
het blijkt, dat er in Davao en Cebu af en toe (frequentie weet ik niet) voor 1 dag een team vanuit de ambassade in Manila zitting neemt.
Deze kunnen assisteren bij vraagstukken zoals o.a. paspoortvernieuwing.
Kom je er niet uit ?  Geen nood, gewoon een whatsappje sturen. Telefoneren werkt niet, de telefoon wordt nooit opgenomen.

Ik ben dus nu al bijna 2 weken aan het proberen om een afspraak in Davao voor 28 september te regelen.
Maar het "on line boekingssysteem" kent die plaats en tijdstip combinatie niet.
Ik heb zoiets als 10 helpdeskmedewerkers aan de app gehad (of niet, volgens mij varieren ze alleen de namen). En niemand kan het probleem oplossen. Ze blijven oplossingen herhalen die niet werken, of geven suggesties voor een probleem wat ik helemaal niet heb.
Treurig boeltje...

Dit slot voor Davao ga ik missen vanwege dit gedoe. En dan mogen we naar Manila afreizen.
Maar ja, daar moet je ook weer eerst een afspraak boeken...

Je zult als Nederlander maar in de problemen komen hier, en de ambassade nodig hebben.


Citaat van: Antonio op zaterdag 23 september 2023, 11:28:48bedankt voor het reageren.
het blijkt, dat er in Davao en Cebu af en toe (frequentie weet ik niet) voor 1 dag een team vanuit de ambassade in Manila zitting neemt.
Deze kunnen assisteren bij vraagstukken zoals o.a. paspoortvernieuwing.
Kom je er niet uit ?  Geen nood, gewoon een whatsappje sturen. Telefoneren werkt niet, de telefoon wordt nooit opgenomen.

Ik ben dus nu al bijna 2 weken aan het proberen om een afspraak in Davao voor 28 september te regelen.
Maar het "on line boekingssysteem" kent die plaats en tijdstip combinatie niet.
Ik heb zoiets als 10 helpdeskmedewerkers aan de app gehad (of niet, volgens mij varieren ze alleen de namen). En niemand kan het probleem oplossen. Ze blijven oplossingen herhalen die niet werken, of geven suggesties voor een probleem wat ik helemaal niet heb.
Treurig boeltje...

Dit slot voor Davao ga ik missen vanwege dit gedoe. En dan mogen we naar Manila afreizen.
Maar ja, daar moet je ook weer eerst een afspraak boeken...

Je zult als Nederlander maar in de problemen komen hier, en de ambassade nodig hebben.

Update: Nadat ik een email had gestuurd naar het ministerie van Buitenlandse zaken, werd ik op de valreep gebeld. Men had voor ons handmatig een afspraak geregeld in Davao voor 28 september. Met de excuses voor de gang van zaken...
Verdere vragen konden helaas niet beantwoord worden, te technisch...
:halt:
Als je achteraf alles vooraf anders doet als dat je gedaan zou hebben blijft het resultaat hetzelfde

folkertjong

Alles beter dan een vlucht met hotel en vele andere kosten naar Manila.

Succes de 28ste.
De prijs is gigantisch omhoog gegaan, nu rond 175 Euro en in mijn geval ook extra betalen om het naar hier te laten sturen vanuit Indonesie (Waar ze gedrukt worden) naar ons huis.

Bulldozer


Bjorna145

Ik ben volgend jaar de klos maar ik ga met de boot naar Manila, huur een luxe kamer.
Op de boot is altijd wel wat entertainment en het is meer relaxer.
Misschien wel wat duurder i.v.m. de luxe kamer, maar dat heb ik er wel voor over.
Ik moet van Dumaguete naar Manila.

Johan

Bjorna145

Had ik nog een vraag een afspraak moet je die maanden van te voren maken? Of is de doorstroom snel genoeg?

alvast bedankt

Johan