Nederlands paspoort vernieuwen in de Filipijnen

Gestart door Kano, zondag 27 februari 2022, 06:22:36

Vorige topic - Volgende topic

Kano

Wie weet de huidige procedure voor het vernieuwen van een Nederlands paspoort bij de Nederlandse ambassade in Manila.
Dient daar nog steeds een afspraak voor worden gemaakt? En zo ja, kun je dan kiezen uit bepaalde afspraakdata?
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

folkertjong

For all consular services an appointment is required.
Passports, ID cards, certificate of life, legalisations of signature and MVV applications

Make an appointment via the online appointment system of the embassy.

https://www.netherlandsandyou.nl/your-country-and-the-netherlands/philippines/about-us/embassy-in-manila

Bulldozer

Wij hadden op 24 January het paspoort van mijn dochter vernieuwd.

Je moet inderdaad een afspraak maken. Wij hadden geen keuze. In de komende 2 maanden was er precies 1 dag waar we daadwerkelijk konden inplannen. Ook geen keuze in tijd, er was maar 1 slot open.

Verder moet je uiteraard het aanvraag formulier ingevuld hebben pasfoto's hebben, geld betalen en oude paspoort meenemen. Om het gebouw van de ambassade in te komen moet je je vaccinatie bewijs laten zien.

Wij hadden gekozen om het nieuwe paspoort te laten bezorgen. Een dag na de aanvraag kregen we een email van VFS om de bezorgkosten te betalen.

Afgelopen vrijdag hadden we het paspoort ontvangen. Duurt dus ruim 4 weken voordat je het hebt.

Succes.

Kano

Bedankt voor de info   :thankyoufw5: . Niet erg makkelijk voor degenen die ver weg wonen en een vliegreis etc moeten plannen
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Bjorna145

Ik dacht dat je een half jaar voor het paspoort verloopt een nieuw aan mag vragen dus tijd genoeg lijkt mij.

succes

Johan

Bulldozer

Je mag ten allen tijden een nieuwe aanvragen. 6 maanden voordat het paspoort verlooopt mag je vaak niet meer reizen naar bepaalde landen. Je kan dus beter 1 of 2 maanden voor die 6 maanden je paspoort aanvragen.

Ik zou eerst de afspraak op de ambassade maken en daar dan een vliegreis omheen plannen. Inderdaad niet makkelijk als je ook nog andere verplichtingen heb.

Antonio

(sorry Admin, als ik niet in de juiste groep post)

Stel ik woon of verblijf voor langere tijd in de Filippijnen, en ik moet mijn Nederlandse paspoort verlengen,
moet je daarvoor per sé naar de Nederlandse ambassade in Manila (vliegen in mijn geval) ?
Of is er iets per post mogelijk ?
Is hier wellicht iemand die dit al eens aan de hand gehad heeft ?
Als je achteraf alles vooraf anders doet als dat je gedaan zou hebben blijft het resultaat hetzelfde

peldoman

Op hun website staat een link om een afspraak te maken om langs te komen.
Dat moet persoonlijk, vingerafdrukken hebben ze van mij ook gemaakt.
Dan vragen ze of je het paspoort wilt afhalen of dat ze hem aangetekend per koerier
naar je toe moeten sturen. kosten voor jou.
Ik kreeg hem binnen 2 weken thuis bezorgd door een koerier.
dus nee , je moet er tenminste 1 maal naar toe voor de aanvraag.
dit was 1 jaar geleden of er in de tussentijd iets veranderd is weet ik niet, staat wel op hun website.


folkertjong

Dat wordt vliegen, kan niet anders.

Stap 4: Ga naar uw afspraak

U moet zelf langskomen om uw paspoort of ID-kaart aan te vragen. Ook als u jonger dan 18 jaar bent.

https://www.nederlandwereldwijd.nl/paspoort-id-kaart/buitenland/paspoort-filipijnen

ps zelfs als je in Nederland je paspoort wilt verlengen terwijl je in het buitenland woont kun je maar bij een paar gemeentes terecht. Dus ook niet bij ''iedere gemeente''.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/paspoort-en-identiteitskaart/vraag-en-antwoord/kan-ik-in-nederland-een-paspoort-aanvragen-als-ik-in-het-buitenland-woon

Als je eenmaal uitgeschreven bent uit Nederland veranderd er veel, belasting alleen via Heerlen

Zelfde voor rijbewijs. Je kunt het aanvragen in het buitenland maar kan  alleen naar een Nederlands adres gestuurd worden

https://www.rdw.nl/particulier/voertuigen/bedrijfsauto/het-rijbewijs/rijbewijs-aanvragen/nederlands-rijbewijs-in-het-buitenland


Admin

Citaat van: Antonio op vrijdag  1 april 2022, 12:14:20(sorry Admin, als ik niet in de juiste groep post)

Het topic is naar Filippijnen ► Vaste verblijfplaats verplaatst en samengevoegd met een vergelijkbaar topic.
Hallo gast. :welcome: