Shit ze is nog gehuwd ...

Gestart door jan anderen, vrijdag 17 juni 2022, 00:23:09

Vorige topic - Volgende topic

Bjorna145

Er is ook een mogelijke probleem als jullie ervoor kiezen om samen in Filippijnen te wonen. De man met wie ze getrouwd is kan jullie aanklagen.

De Filippijnen is groot genoeg, dus je vind altijd wel een plaats waar ze niets van je weten.
Eenmaal uit het zicht kan de man wijning meer doen hij weet immers niet waar zijn vrouw is.
Maar risico is er altijd.

kristof19

Citaat van: Bjorna145 op woensdag  6 juli 2022, 11:52:18Er is ook een mogelijke probleem als jullie ervoor kiezen om samen in Filippijnen te wonen. De man met wie ze getrouwd is kan jullie aanklagen.

De Filippijnen is groot genoeg, dus je vind altijd wel een plaats waar ze niets van je weten.
Eenmaal uit het zicht kan de man wijning meer doen hij weet immers niet waar zijn vrouw is.

Maar risico is er altijd.

In de bosjes ergens  :weetikniet:

Bjorna145

Je vriendin hoe je het ook draait of keert moet bij haar familie ontsnappen, zij moet zo sterk zijn om dat te doen.
Jij moet voor haar voor opvang zorgen.
Dan met een advocaat een seperationcontract opmaken en de advocaat naar de man laten gaan voor ondertekening.
Dan is zij in ieder geval bevrijd van de man en familie.
Officileel is zij dan nog wel getrouwd maar het contract zegt een wederzijdse opzegging van de omgang.
Vandaar uit zou ik het zo niet weten maar zij heeft haar vrijheid weer.

succes

innka3

verder gaan met je leven,en dit afsluiten.of je leven voor de komende jaren verzieken en geld in een bodemloze put gooien.er zullen echt wel ongehuwden zijn zonder ellende.  :hoedjeaf:

Bjorna145

Ga de illigale weg op ga voor een nieuw geboortebeijs queson city manila daar moet je maar eens proberen.
Of het geboortebewijs van een vriendin die op haar lijkt gebruik dat.
Maar legaal ik geef je weinig kans als de bedoeling is om haar het land uit te krijgen.
En bespreek met haar of dat ze tegen de stres kan om dit te doen.

succes

Kano

Citaat van: Bjorna145 op donderdag  7 juli 2022, 01:44:37Dan met een advocaat een seperationcontract opmaken en de advocaat naar de man laten gaan voor ondertekening.
Dan is zij in ieder geval bevrijd van de man en familie.
Officileel is zij dan nog wel getrouwd maar het contract zegt een wederzijdse opzegging van de omgang.


Zo eenvoudig is dat niet! Er dient een juridische procedure te worden gevolgd.

Lees: https://saklawph.com/legal-separation/
en    https://lawyerphilippines.org/legal-separation-in-the-philippines/
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

O.B.Bommel

Citaat van: innka3 op donderdag  7 juli 2022, 13:52:21verder gaan met je leven,en dit afsluiten.of je leven voor de komende jaren verzieken en geld in een bodemloze put gooien.er zullen echt wel ongehuwden zijn zonder ellende.  :hoedjeaf:

Dit advies onderschrijf ik vast. Als ik verder lees dat identiteitsfraude al tot de suggesties komen vrees is dan raak je toch wel erg van het padje.
Als het uitkomt ben je de Sjaak.

Daarbij, in landen als Nederland kom je er dan wel mee weg met een paar uur schoffelen in het openbaar groen (of een woning bij voorrang bij de asielzoekers) maar in een land als de Filipijnen ben je minder waard dan een hond als de bui verkeerd staat. Ze bergen je op en gooien de sleutel weg.

En als de voorgaande familie (man of zelfs jaloerse eigen familie) er lucht van krijgt (en opsporen is met internet tegenwoordig ook wat makkelijker) dan ben je nog chantabel ook.

Ik zou zeggen sorry dear je bent hartstikke lief maar deze puinhoop (die IK niet veroorzaakt heb) kan ik niet oplossen, dat is onmogelijk. En hoe moet het dan later nog eens als naturalisatie aan de orde komt?

Je leest nogal eens van deze "gevallen" in het nieuws, die zijn dan zielig maar hebben het allemaal zelf veroorzaakt als je het hele verhaal kent.
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

Bjorna145

Ik denk een lAT relatie dat is het maximale wat er in zit.
Wil je legaal blijven dan kan deze relatie niet. Sorry.
Zij moet op een of andere manier legaal los zien te komen van man en familie.
Hoe????????

Kano

Duurt lang en kost wat maar de legale weg is een annulment procedure

En er is een klein beetje veranderd in de annulment zaken
https://deborjalaw.com/supreme-court-again-relaxes-the-rules-on-annulment-of-marriage-in-the-philippines/
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Pinkpanther

Je kunt ook the Philippine way kiezen...... al zou ik dat niet aanraden.
Philipino's  huren een Hitman  ...voor een paar dzd peso als ze van iemand afwillen.
In Cebu gemiddeld 2 van zulke moorden per dag........heb ik onlongs in de krant gelezen.

Pinkpanther   :hoedjeaf:  :hoedjeaf:  :hoedjeaf: