Opstal verzekering in de Filippijnen ?

Gestart door Antonio, maandag 17 oktober 2022, 11:59:01

Vorige topic - Volgende topic

Antonio

Onlangs een huis gekocht, is toch een behoorlijk bedrag mee gemoeid.
Verzkeren jullie je huis eigenlijk, tegen brand en ander onheil ?
Zo ja, bij welke maatschappij ?
Als je achteraf alles vooraf anders doet als dat je gedaan zou hebben blijft het resultaat hetzelfde

Gibson

#1
Yup, huis en inboedel via BDO verzekerd. Die vertegenwoordigen gewoon weer Prudential. BDO dus gewoon agent van ze (of mischien eigenaar :).

Maar ik heb alles via BDO gedaan (ook levensverzekering), makkelijk met 1 contact persoon ipv veel verschillende. Zelfs automatisch wordt het afgeschreven elk jaar want ik was dat gedoe met 10 brieven en onduidelijke hoeveelheden een beetje zat. Lekker automatisch, klaar.

Is trouwens brand, diefstal en ook "Acts of God" (roerend en onroerend goed). Die laatste schijn je wel effe goed te moeten vragen (volgens wat andere kennisen). Iemand had wat storm schade en was niet verzekerd daar tegen. Dus even goed opletten dat het er wel in staat (typhoon, lightning, flooding and water damage). Ik had ook na gevraagd toendertijd  of mijn electrische apparatuur er bij inbegrepen zat in geval van bliksem schade. Was dus het geval.
Expect nothing in the PH. All else is a "plus"

Luke

Ben ook op zoek naar een vezekeraar.
Heb enkele maatschapijen gemailed voor info:
AXA
Howden group
Prudential.

Het is voor een ons nieuw huis in Tagaytay en wilde ook "Vulkanican eruption" erin hebben, maar tot dusver nog niet gelukt.

"Hi Ma'am / Sir,

Yes, we can include Volcanic Eruption coverage (excluding risk within 25km radius from an active volcano).

Thank you
."

 

Kano

Wees er wel van bewust dat er heel weinig of geen onafhankelijke taxateurs zijn die een schade opnemen. De meesten zijn verbonden aan een verzekeringsmaatschappij.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Pinkpanther

Stel je hebt een huis van 4 milioen peso .. was geheel  afbrand.... ik moet nog zien dat een Filipijnse verzekeraar je 4 milioen peso uitkeerd.
Iemenad hier ervaring mee ??

Pinkpanther   :hoedjeaf:  :hoedjeaf:  :hoedjeaf:

Bulldozer

Wij hebben een brandverzekering via BPI. Is verplicht als je er ook een hypotheek op je huis hebt lopen.

Gelukkig geen ervaring met uitkeren, maar waarom zouden ze dat niet doen?

Gibson

Op parkeerplaats bij een winkelcentrum was iemand tegen de auto van mijn vrouw aangereden. De dader "ligt op het kerkhof". Sinds we All-Risk (of fully comprehensive) verzekerd zijn werd het, gewoon via Honda (waar we de verzekering hadden afgesloten want daar zit een verzekerings agent van "Standard Insurance") gerepareerd en vergoed. Heb daar ook de Fortuner verzekerd omdat het ook weer makkelijk betalen en voed geregeld is. Was een belletje maken, auto werd opgehaald en kwam tijdje later gerepareerd thuis.

Dus, mijn minimale ervaring met verzekerings maatschapijen qua uitbetaling is goed? Wil jij het risico lopen met een duur huis? De bank, als je dus een hypotheek hebt, wil dat risico niet nemen dus waarom zou jij twijfelen of ze wel uitbetalen? Als je geen hypotheek hebt maar wel verzekering (dus ook gewoon via de bank) zullen ze echt wel uitbetalen. Zal tijdje duren uiteraard, maar zal echt wel gebeuren tenzij je een wazig verzekerings bedrijf hebt mischien.
Expect nothing in the PH. All else is a "plus"

Kano

Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Bjorna145

Als ik een opstal verzekering zou nemen zou ik voor de herbouwwaarde gaan.
Een huis kan door zijn ligging misschien 10M waard zijn maar om het te herbouwen kost het misschien 3M.
Of een situatie net andersom.
Een paar goede contracters in de hand nemen en hun een schatting laten doen.
En dan elk jaar de herbouw waarde met b.v. 5% laten stijgen.
En dan na b.v. 5 jaar weer een nieuwe schatting laten om te kijken of je nog een beetje in lijn zit.


succes

Johan