Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Familie hereniging visum D

Gestart door Geert1968, zaterdag 14 januari 2023, 15:14:24

Vorige topic - Volgende topic

startagain

#10
Citaat van: panshit op zondag 30 juli 2023, 17:46:57Mijn zoon is nederlander heeft werk gezocht in Begie werkt nu bij de Volvo in Gent.
Zijn vrouw is met een visum voor Polen aangevraagd bij de Belgische ambassa in Manilla voor een culturele trip.Een maal door de duane in manilla naar Nederland gevlogen de visum voor Polen is een schengen visum, Eenmaal in Belgie naar het gemeente huis en daar een verblijfvergunning aangevraagd.
Hij moest aan tonen dat hij werk had en huis vesting de wijkagent is bij hem langs geweest of het schijn huwelijk was./Zijn vrouw had geen werk in de Filipijnen.Op grond van het verdrag mag een gezinsheriniging niet geweigerd worden.Nu is zij 5 jaar in Belgie moet een bepaald aantal uren werken en krijgt nu de Belgische nationaliteit.Misschien heb je hier iets aan deze ervaring

Panshit

Sorry panshit, niet goed gelezen... de moeilijkheid is natuurlijk het visum verkrijgen om tot binnen Schengen te geraken. Culturele trip: moest ze dan hotel reservaties, reis uitstappen, zakgeld ed niet bewijzen?
Move on.. to learn and improve

panshit

De belgische ambasade gaat ook over de visum voor polen.
Bij de ambasade heeft ze gewoon een visum aangevraagd om samen met haar man deze reis te maken.Verder is er niets gevraagd.Advies kijk op se site van buitenlandse patner je vind daar ook een advocaat die je kan helpen met advies mijn zoon heeft daar niet voor hoeven te betalen helaas weet ik de naam niet meer misschien zijn er nog andere die de naam of site wel weten.Mijn zoon is nu met zijn vrouw en kinderen op vacantie in de Filipijnen als hij terug is zal ik het hem vragen.
Houd in gedachte dat gezinsherreniging een recht is.Mits je getrouwd bent of kan aan tonen van een langdurige relatie.
Panshit

panshit

'Gezinshereniging bewust traineren mag niet, en dat is wel ...

volkskrant.nl
https://www.volkskrant.nl › Topverhalen vandaag
29 aug 2022 — Op basis van de EU-gezinsherenigingrichtlijn mag de hereniging van gezinsleden niet worden geweigerd aan mensen die hier een verblijfsstatus ...

startagain

Mja... leuk om te weten, maar je koopt er niets voor. Een lange rechtszaak aangaan indien het visum wordt geweigerd is kostelijk, en in het beste geval wordt het IBZ (Belgie) op de vingers getikt omdat hun beslissing beter moet onderbouwd zijn, maar nog steeds geen visum.

Move on.. to learn and improve