Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

shampoo / douchegel

Gestart door O.B.Bommel, dinsdag 7 februari 2023, 02:58:53

Vorige topic - Volgende topic

O.B.Bommel

Ben ik nu gek of zijn de flacons van Shampoo en Douchgel vaak maar voor driekwart gevuld? Speciaal wanneer het zogenaamd in de aanbieding is. In Nederland zouden ze er niet mee wegkomen maar het valt me al een paar jaar op. De verpakkingen zijn niet doorzichtig.

In mijn geval gaat het dan om Palmolive. Ben ik nu de enige die daar last van heeft? Of zie ik beren op de weg die er niet zijn.
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

Luke

Als die flacons niet verzegeld zijn zou het wel eens kunnen dat er enkele "shasees" uit verdwenen zijn  :lachen:
Het zijn harde tijden voor pinoys na 3 jaar COVID. Volgende keer toch maar eens checken/vergelijken met andere flacons.

folkertjong

Citaat van: O.B.Bommel op dinsdag  7 februari 2023, 02:58:53Ben ik nu gek of zijn de flacons van Shampoo en Douchgel vaak maar voor driekwart gevuld?

Op het etiket lezen wat erin moet zitten en nawegen, dus weegschaal mee met shoppen?






 :lachen:  :happy:  :biggrinn:  :happy2:  :lachen:

O.B.Bommel

Nou ik ga toch niet met een weegschaal klooien uiteindelijk is het peanuts. Ben geen vrek. Ik heb gewoon het gevoel dat het niet helemaal klopt.

Ik ga er niet vanuit dat ze dat doen bij Hypermarkt. Afromen. Als ik al mag vermoeden zijn het dan produktiefoutjes die ze dan gereduceerd in de markt zetten want in PH kijken ze toch nergens naar. Doen ze met andere produkten ook, soms 2e kwaliteit leveren.

Niet buy one get one maar buy one get half.  :biggrinn:
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

folkertjong


opinie

Mogelijk gaat het om partijgoederen. Door fabrikant voor half geld of minder gedumpt, als aanbieding door de opkoper verkocht.
In december dacht mijn vrouw voordeel te doen in SM. Doosje met shampoo en conditioner 1+1 free. Echter toen kwam de aap uit de mouw. De doosprijs was al aangepast want 1+1 fles, niet 1+1 doos. "You can keep it then"  :happy2: Duidelijk geen 1+1 zoals in de Appie. Men rekent erop dat klanten niet durven voor zichzelf opkomen want het is "bastos" (brutaal) en het geeft gezichtsverlies (misplaatst idee dat je enkel klaagt omdat je het je niet veroorloven). Filippijnse paradox: het meeste geld is er te verdienen aan arme mensen. Hoe rijker, hoe harder ze klagen.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

Bulldozer

Citaat van: O.B.Bommel op dinsdag  7 februari 2023, 02:58:53In Nederland zouden ze er niet mee wegkomen maar het valt me al een paar jaar op.
Nou als ik naar de chips fabrikanten kijk komen ze er prima mee weg in Nederland. 3 kwart lucht en zit maar een beetje in.

Douce gel in de Filippijnen is mij eigenlijk nooit opgevallen dat er minder in zou zitten, maar ik heb ook geen Palmolive.

opinie

Citaat van: Bulldozer op donderdag  9 februari 2023, 00:34:39Nou als ik naar de chips fabrikanten kijk komen ze er prima mee weg in Nederland. 3 kwart lucht en zit maar een beetje in.

Ik hoop dat je het als grap bedoelt, want er is een logische reden voor de 75% lucht. Dat voorkomt dat de gekrulde chips tot gruis geknepen worden tijdens transport.

Pringles komen in een compacte buisvormige doos maar dat zijn chipsvormige koekjes. Gemaakt van deeg van aardappel-, rijst- en tarwemeel.  :jajaja: Niet van namaak te onderscheiden.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

maastricht

Ik hoop dat je het als grap bedoelt, want er is een logische reden voor de 75% lucht. Dat voorkomt dat de gekrulde chips tot gruis geknepen worden tijdens transport.

Nooit aan gedacht, goede reden dan.

Luke

Citaat van: opinie op donderdag  9 februari 2023, 08:41:44
Citaat van: Bulldozer op donderdag  9 februari 2023, 00:34:39Nou als ik naar de chips fabrikanten kijk komen ze er prima mee weg in Nederland. 3 kwart lucht en zit maar een beetje in.

Ik hoop dat je het als grap bedoelt, want er is een logische reden voor de 75% lucht. Dat voorkomt dat de gekrulde chips tot gruis geknepen worden tijdens transport.

Pringles komen in een compacte buisvormige doos maar dat zijn chipsvormige koekjes. Gemaakt van deeg van aardappel-, rijst- en tarwemeel.  :jajaja: Niet van namaak te onderscheiden.

Het is geen lucht maar stikstof (nitrogen) dat in het zakje zit. Het verlengd de houdbaarheid van de chips (shelf life).