Verkeerd gerekend ... effectief 31 dagen versus 30 dagen toeristen visa in PH.

Gestart door jan anderen, zaterdag 18 februari 2023, 17:46:14

Vorige topic - Volgende topic

jan anderen

Mannen help ...

Gisteren ticketjes geboekt naar Clark ... joepie mijn derde reis naar het land van de Zon,  :happy:   

Maar in mijn enthousiasme heb ik een domme rekenfout gemaakt met de datums (fucking winter/zomer uur);

n.l.: van 5 mei tot 5 juni is 31 en niet 30 dagen!!

Nu ik ben al met Lufthansa over Frankfurt vervolgens Singapore naar Manila gereist ... in Frankfurt liep het al mis, daarna strubbelingen in Singapore aansluiting naar PH al weg, de herboeking op 24 uren later, ben dan effe van kleur veranderd  :congratualtionsis0:  ... uiteindelijk nog kunnen vertrekken resultaat aankomst slechts één dag later en bagage kwijt ...  :denk:

Tweeder keer dacht ik, no way Ethiad nu, maar ook in Abu Dhabi "ruit kapot dat was een schot van ... :floet: " wederom aangekomen in Manila met een dag vertraging ...  :ikkeniebegrijp:

Ik dacht iets van Touristen Visa te verlengen, want anders bekeuren ze je toch in de luchthaven?? :confused2:

Wat zal ik best doen, :smiley-philippines:  niks en afwachten of toch maar eerst hier  :belgiesmiley: regelen?

o ja de dag verschuiven van het ticket gaat me ook geld kosten ...  :ripba8:

O.B.Bommel

Ik kwam 9 januari aan voor bijna 3 maanden. Had geen visum want de ambassade geeft niet meer dan 59 had ik niet veel aan.

Je loopt een klein risico dat ze naar een uitreisticket vragen. Als je helemaal op safe wil spelen koop je een goedkoop enkeltje eruit binnen de tijd of je maakt een boeking die je meteen kunt annuleren. Of een optie die toch vervalt het verschil zullen ze meestal niet zien.

Ik heb het risico genomen door niks te doen maar ik heb altijd alle ook niks ter zake doende papieren bij me zoals verlopen toeristenpas, marriagecontract, sss pasje bla bla. Overdaad helpt vaak al doet het niks ter zake.

Uiteraard vroegen ze hoelang ik bleef. Ik zei 3 maanden maar nam het gesprek meteen over door aan te geven dat ik het moest verlengen bij immigratie in Dumaguete zoals altijd bla bla. De douanier knikte begrijpend en zei u kunt het ook hier op de luchthaven doen. Ik toonde mij dankbaar voor de gouden tip en kon meteen door. Wat vriendelijk geslijm niet vermag.

Overigens wist ik dat niet maar ik ben op zoek gegaan en heb de immigratie op terminal 3 gevonden. Was niet makkelijk te vinden in een uithoek. Ik kreeg meteen voor een maand extra helaas niet meer dus een tweede verlenging was nog nodig jij dus niet voor een dag. Ook daar mij hulpeloos en dankbaar getoond met brilletje op de neus acteren heb ik wel geleerd daar. 15 minuten en klaar.

Dit was mijn ervaring ik weet niet hoe anderen dat doen.

Voor 1x verlengen zou de ambassade een optie zijn. Op Schiphol bij Cathay zeiden ze niks maar dat had gekund natuurlijk. Had ik waarschijnlijk gebluft met mijn toeristenpasje en contract. Dat heb jij waarschijnlijk nog niet.

PS: ik las dat je op Clark vliegt. Daar heb ik geen ervaring mee.
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

opinie

Citaat van: jan anderen op zaterdag 18 februari 2023, 17:46:14Maar in mijn enthousiasme heb ik een domme rekenfout gemaakt met de datums (fucking winter/zomer uur);

n.l.: van 5 mei tot 5 juni is 31 en niet 30 dagen!!

Wat het winteruur ermee te maken heeft, ontgaat me. Maar goed...

Citaat van: jan anderen op zaterdag 18 februari 2023, 17:46:14o ja de dag verschuiven van het ticket gaat me ook geld kosten ...  :ripba8:

Een ticket van Manila naar Saigon kost ook vanaf € 178 met Cebu Pacific.
Link naar Skyscanner

Om het risico bij vertrek in te perken, zal het goedkoper zijn om een dag later te vertrekken of eerder terug te keren.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

O.B.Bommel

Ik ging ervan uit dat de 7 uur tijdsverschil bedoeld werd. Dan nog hoort dat geen invloed te hebben als je rekent naar plaatselijke tijd. Ik heb ook eens die fout gemaakt en de fout zal geweest zijn dat mei 31 dagen heeft ipv 30.

Of ten tijde van de boeking last hebben gehad van de biologische klok  :lachen:
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

koy

Ik zou het risico niet nemen! Heb het meegemaakt en had ik geen retour ticket gehad binnen de 30 dagen termijn ik was gesjost (de klos in NL) want in Frankfurt lieten ze me anders niet vertrekken. Reken niet op geluk of charme want dat geeft alleen maar stress.

Er is een simpele oplossing; boek met Cebu Pacific een h/t ticket naar Hongkong maar neem een ticket dat je kan wijzigen of annuleren. Dit ticket geeft je dan een voucher die je kan gebruiken bij eender welke andere vlucht met Cebu Pacific naar een bestemming van jouw keuze. Ik heb dit al enkele keren gedaan en daarna gaan we toch allicht eens naar Boracay of Manilla of Bohol ofzo dus je verliest geen geld en bent 100% zeker geen gedoe.

Denk eraan als je geweigerd wordt voor je vlucht ben je veel meer geld kwijt!

Succes, koy.
Davao City.
leven en laten leven...

O.B.Bommel

Enkele reis is voldoende want je hoeft dan alleen een outboundticket te hebben. Zonder ruimbagage en stoel en zo en zoeken naar een goedkope dag dan vallen de kosten wel mee.

Maar ik heb wel eens een optie genomen ivm een toeristenvisum naar NL voor een zus en ik meen me ter herinneren dat ik niet goed kon zien of het een optie was of een echt ticket. Heeft iemand daar ervaring mee? Zo'n optie vervalt na 4 dagen of zo.

Net even gekeken, basisprijs 2510 peso plus belastingen, zoiets. Voor als je geen andere binnenlandse vluchten ambieert. Ik zou die kunnen gebruiken voor mijn terugreis naar Manila maar dan loop je vaak tegen een hogere prijs aan omdat korter voor vertrek de prijzen nogal eens omhoog gaan.
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

boldy

Als je vlucht heen op 5 Mei gaat en de terug vlucht op 5 Juni is het toch 30 dagen !  Ik bedoel bij mijn weten komen al die vluchten 1 dag later aan dus op 6 Mei. Misschien dat ik het fout zie dan hoor ik het graag.
het leven is net een lul keihard en veel te kort

maastricht

Je kan ook een tijdelijk enkele reis ticket kopen via https://onwardticket.com/  voor 14 euro ofzo.

Heb ik ook gedaan voor haar Nederlands Visum eerst. Wanneer het goedgekeurd is gewoon een echt ticket kopen.

JenniferTerry Youtube,

Foreign Tourists, except those covered by Balikbayan Privilege, may be required by airlines and immigration show an exit ticket of not more than 30 days since arrival. You may rent a ticket here to satisfy this requirement for just $14: https://onwardticket.com/jennifer


innka3

Citaat van: maastricht op zondag 19 februari 2023, 10:11:08Je kan ook een tijdelijk enkele reis ticket kopen via https://onwardticket.com/  voor 14 euro ofzo.

Heb ik ook gedaan voor haar Nederlands Visum eerst. Wanneer het goedgekeurd is gewoon een echt ticket kopen.

JenniferTerry Youtube,

Foreign Tourists, except those covered by Balikbayan Privilege, may be required by airlines and immigration show an exit ticket of not more than 30 days since arrival. You may rent a ticket here to satisfy this requirement for just $14: https://onwardticket.com/jennifer


top en duidelijk antwoord :thumb: