Geld bedragen overboeken naar BDO.

Gestart door DennisEmigreert, woensdag 1 maart 2023, 23:23:39

Vorige topic - Volgende topic

DennisEmigreert

Hallo,

Stel ik heb een rabobank rekening, en ik wil grote geld bedragen over maken naar een bdo account, kan dat dan zonder bic? Bijv. Via worldremit? Of is dat niet vertrouwd?
Iemand tips?

Mvg Dennis

Bjorna145

zie https://www.rabobank.nl/bedrijven/betalen/internationaal-betalingsverkeer/betalen-ontvangen/wereldbetaling
https://www.rabobank.nl/particulieren/service/betalen-buitenland/betalingsinformatie/ph
Maar je kan ook world remit of iets dergelijks gebruiken.
The SWIFT/BIC code for BDO UNIBANK, INC. is BNORPHMMXXX.

Bic code heb je in alle gevallen nodig.

Ik deed het vroeger met internet bankieren van de rabobank en Sunro.

succes

Johan

DennisEmigreert

Citaat van: Bjorna145 op woensdag  1 maart 2023, 23:51:07zie https://www.rabobank.nl/bedrijven/betalen/internationaal-betalingsverkeer/betalen-ontvangen/wereldbetaling
https://www.rabobank.nl/particulieren/service/betalen-buitenland/betalingsinformatie/ph
Maar je kan ook world remit of iets dergelijks gebruiken.
The SWIFT/BIC code for BDO UNIBANK, INC. is BNORPHMMXXX.

Bic code heb je in alle gevallen nodig.

Ik deed het vroeger met internet bankieren van de rabobank en Sunro.

succes

Johan


Dank voor je reactie.

Kun je met worldremit ook bedragen van bijv 10.000€ doen of meer zonder gedoe te krijgen?

Gr Dennis

koy

Citaat van: DennisEmigreert op woensdag  1 maart 2023, 23:23:39Hallo,

Stel ik heb een rabobank rekening, en ik wil grote geld bedragen over maken naar een bdo account, kan dat dan zonder bic? Bijv. Via worldremit? Of is dat niet vertrouwd?
Iemand tips?

Mvg Dennis

Hallo Dennis,

Ik ben wel Belg maar hopelijk is dat geen bezwaar  :happy2:

Groot bedrag overmaken naar een BDO - ik ga ervan uit dat dit niet jouw rekening is, maar de rekening van je vriendin omdat jij in principe geen rekening bij BDO kan openen zonder ACR-i kaart (ik zit hier ook op te wachten).

Als ik je één goeie raad mag geven DOE DAT NIET !
Er zijn heel wat redenen voor maar probeer een andere oplossing te vinden waarbij jij alleen over je geld kan beschikken bv een Wise rek openen en de rek in NL houden. Je geld zou wel een als sneeuw voor de zon kunnen wegsmelten.

Anders succes gewenst met je vriendin en welkom in het land van de zon en glimlach.

Koy - Davao City
leven en laten leven...

Gibson

Ik woon sinds 2008 in de PH en ontvang mijn salaris nog gewoon in Nederland. De laatste 2 jaar ben ik door de Rabobank volledig onderzocht in verband met de nieuwe strenge witwas wetten en de banken die daar nu zelf verantwoordelijk voor zijn. Dat hield in dat ik moest bewijzen waar ik werk (arbeidsovereenkomst, ik werk voor Amerikaans bedrijf momenteel in Kazakhstan), bezittingen, rekening saldo's etc. Stond me tegen, maar ik heb niets te verbergen en moest gewoon wat bedragen vernoemen. Sinds kort is er een nieuwe regel dat bedragen boven de 5,000 euro die je overboekt een 4 uur wacht tijd hebben. Ik heb vorige week nog 10,000 over geboekt en kwam gewoon aan op BDO rekening na 2 dagen. Maandag geboekt (ik doe het altijd op maandag) en op woensdag avond stond het op BDO rekening.

Ik vertelde ze ook dat ik al sinds 1995 bij zelfde bedrijf zit en dat de Rabo dus kan zien dat ik al 28 jaar lang binnenkomsten heb van de zelfde buitenlandse rekening op de zelfde Rabo rekening. Rabo is tegenwoordig niet happig meer op rekeningen van Nederlanders die in het buitenland wonen. Ik had ze trouwens ook nog een belasting aanslag (de laatste ooit) van 2007 laten zien, gemaakt door Deloitte als bewijs dat het legitiem was tijdens mijn wonen in Nederland.

Ik verwacht dat 1 dezer dagen de Rabo zegt dat het niet meer kan (net zoals met Credit Cards van Rabo, die ze cancellen als je geen inwonende bent). Reden waarom ik nog Rabo rekening heb en niet mijn salaris laat boeken in PH is mijn Ziekte kosten verzekering (Stichting Oom) die automatisch is. Tevens is internet bankieren in de PH nog in de middel eeuwen en heb ik geen idee als je kan overmaken naar buitenland. Vertrouw ze hier ook niet echt met grote bedragen op een rekening (met 200,000 peso bank garantie).

Lang verhaal....sorry.

Expect nothing in the PH. All else is a "plus"

Kano

Worldremit laat (althans bij mij) een maximum transfer van toe lager dan ongeveer 4302 Euro (P 250.000) . Je kunt het ook laten uitbetalen bij bijv. Cebuana Mhuillier, LBC
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

maastricht

Zoals genoemd niet al je geld overnemen naar de BDO rekening van je vriendin. Nu je nog in Nederland bent vlug een Wise rekening openen. Je kan in Nederland makelijk de debitkaart ontvangen.
Bij Wise kan je verschillende rekeningen tegelijk hebben, o.a. een euro rekening, is een Belgisch banknummer. Kan je heel makelijk geld ontvangen van je Rabobank via normale overschrijving. Wanneer je Euro's  hebt bij Wise, kan je dat in Pesos omzetten wanneer de koers hoog is. Wise heeft zgn potjes, Euro's, Dollars etc en je kan ook een potje Pesos aanmaken. Jar in het Engels.
Wanneer je in de Filipijnen bent zo snel mogelijk een Gcash en Maya rekening aanvragen, dat is je Filipijns telefoonnummer.
Volgens mij ben je Filipijnse id nodig om te registreren, makelijkste is een Filipijns rijbewijs te regelen via een fixer. Had ik in een uur.
Bij beide Gcash en Maya kan je ook een debet kaart krijgen.  Hou zo veel mogelijk controle over je geld.
Van Wise naar Gcash of Maya gaat heel makelijk.