Story of Building Balay in the Philippines

Gestart door koy, zondag 5 maart 2023, 05:47:04

Vorige topic - Volgende topic

Pinocchio


koy

Citaat van: Pinkpanther op maandag 22 mei 2023, 07:48:08Ok mooi voor weinig geld gebouwd.....valt mij niet tegen   :congratualtionsis0:
Hoeveel m2 woonoppervlak heb je gebouwd.....ik neem aan dat de grond lease is en niet in de prijs is meegenomen ??

mvg

Pinkpanther   :hoedjeaf:  :hoedjeaf:  :hoedjeaf:

De grond is in de prijs begrepen en kostte 530.000p en die is volledige eigendom van ons via een "absolute deed of sale". De woon oppervlakte is 11m x 7m = 77 m2 maar de porche is extra 11m x 3m = 33m2
leven en laten leven...

startagain

Citaat van: Pinocchio op maandag 22 mei 2023, 13:05:52Als er een watertoren is heb je geen hydrofoor group nodig maar volstaat een booster.

https://www.lazada.com.ph/tag/water-booster-pump/?q=water%20booster%20pump&catalog_redirect_tag=true

Maar deze springt wel telkens op (lawaai) als je water vraagt dacht ik. Met een drukvat heb je hier minder last van.
Move on.. to learn and improve

Pinkpanther

Ok dat is een mooie afmeting......77 m2 woonoppervlak .
Valt mij niet tegen die prijs....goed uitgevoerd.
Ik denk ook zeker dat je daarop winst kunt maken.
Toch overweeg ik zelf condo te gaan huren in Thailand.
ca. 400-500 euro in de maand heb je goed condo.
En ik houd mijn geld op de bank   :benweg:  :benweg:  :benweg:

Pinkpanther    :hoedjeaf:  :hoedjeaf:  :hoedjeaf:


koy

Begrijp ik als je niet permanent in de Filipijnen of Thailand wil wonen, dat je voor een condo kiest (alhoewel ik nooit in een condo zou willen wonen voor lange tijd - ik heb er enkele bezocht en waande me in een gevangenis).

Maar als je na je pensioen, zoals ik in 2025, wil re-locaten dan is dit de beste optie en ook financieel.

Jij betaald 500€ per maand als je dat 6 jaar doet zit je ook aan 36.000€ weggesmeten geld (niet meer op de bank!) terwijl ik mijn huis altijd kan verkopen en mijn geld terug heb en wss een beetje meer.

ieder zijn ding eh
koy
leven en laten leven...

koy

nog even over de inductie plaat aansluiting - ik heb daar een foto van genomen
geen idee of het volgens de regels is maar het werkt (ik heb de electrieker niet meer gesproken)



leven en laten leven...

koy

Dit is het resultaat wanneer we zijn verhuisd, maar er moet nog buiten veel gelevelled worden.

Werken die nu nog moeten gebeuren zijn:
- verder levelling vooraan de balay
- water pressure pomp aansluiten; we gaan de tank van 1200 L terug naar beneden brengen en de pomp van 1.5 Hp aansluiten aan een pressure tank van 60L (werken gebeuren donderdag).
- omheining bouwen ttz een muur van 2m50 rond om rond met gate voor wagen en ingang huis kostprijs 200.000p

Ik schat als alles klaar is we zullen stranden op 2.400.000 (ongeveer 40.000€)



leven en laten leven...

opinie

Verbinding inductie:

WTF!!!!!

Vervang dat met bv. : Lazada-link

Je hoeft geen space engineer te zijn om dat te doen.

Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

Bjorna145

Ja aan elkaar knopen zijn ze goed in die Filippijntjes, maar waar is de geelgroene gebleven die aan het aardnet moet komen? Waar is het aardnet? Waar is de aardfoutschakelaar?
Denk er om dat dat het Filippijnse electrieschetijdnet een heel goedkoop systeem is (nul makan met een aardpen) en daarmee ook een gevaarlijk systeem.

Een jaar of 6 terug is er een dochtertje van een kennis van ons om het leven gekomen toen ze de aarde bijeen meterpaal aanraakte (aardpen/nulpen zat niet goed in de grond).

Denk er om dat kan jou ook overkomen.

Ik heb zelf een aardnet geslagen en een aardlekschakelaar geinstalleerd.

Ik meet 4,5 volt tussen mijn aardnet en dat van Noreco kun je naagaan dat moet nul zijn we zitten met onze aardpennen in dezelfde grond.

Die aardlekschakelaar is er bij ons al tweemaal uitgegaan door een aardfout, als dat niet was gebeurt goede kans dat ik dit nootje niet had kunnnen schrijven.

Dus ik zou toch maar goed uitkijken als ik jou was.


m.vr.gr.

Johan
 

Pinocchio

Electrocutie aan een inductiekookplaat is zogoed als onbestaande. Stop de verbindingen in een aftakdoos en het gevaar voor electrocutie is geweken maar met de manier van verbinden (zoals op de foto)is er wel brandgevaar.

Gevaar voor electrocutie is er wel met een electrische waterverwarmer zonder aarding en zo zijn er wellicht honderdduizenden in de Filippijnen.