Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Reis Filippijnen

Gestart door timc, zondag 19 maart 2023, 23:59:17

Vorige topic - Volgende topic

timc

Hallo iedereen,

Ik ben niuew op deze site en ga binnekort naar de filipijnen.
(palawan en manilla) Must see mag je altijd mee geven of tips :D
Nu is het mijn eerste keer na daar en ik wou hier is horen bij de experts :P
Hoe het nu zat met covid daar? mondmaskers verplicht?
Moet ik iets speciaal mee brengen invullen of een app instaleren om vlot binnen te geraken?
(ik weet dat in japan je een app moet instaleren)
Ik ben zelf van Belgie ik zag dat er een verschil was soms dus geef ik het maar mee

Alvast bedankt!

Luke


Pinocchio

One health pass aka eARRIVAL card aka eTravel Philippines nog steeds van toepassing.
Facemask verplicht op alle binnenlandse vluchten en sommige internationale bestemmingen

timc


timc

Citaat van: Pinocchio op maandag 20 maart 2023, 09:35:49One health pass aka eARRIVAL card aka eTravel Philippines nog steeds van toepassing.
Facemask verplicht op alle binnenlandse vluchten en sommige internationale bestemmingen
Dus ik kan ook best een deel facemasks meenemen ? xD

Luke

Citaat van: timc op maandag 20 maart 2023, 22:39:58Dus ik kan ook best een deel facemasks meenemen ? xD

Altijd eentje bij hebben in geval van.....

timc

Andere tips of tricks zijn ook welkom gaat men  eerste keer zijn :p

Ingy

Timc,

Het is een mooi land, aangename mensen, maar het is een andere cultuur, andere gewoontes, een ander "Way of life" zal ik maar zeggen.
Begin dus niet te vergelijken met Belgiƫ of onze westerse wereld, draai de knop in je hoofd om, je bent in de Filippijnen.

En vooral geniet ervan!

Grtz!

koy

Hallo,

Ga je alleen om ga je daar iemand ontmoeten...

Het zijn mijn zaken niet maar het is een heel groot verschil als er een filipina(o) naast je staat om je advies te geven. Een white guy (Americano) wordt dikwijls in 't zak gezet. 't Is anders als er een PH bij is die meereist.

Succes en welkom!
Koy
leven en laten leven...

Michaela

voor het reizen in Manila gebruikte ik de app Uber, kun je meteen zien hoeveel  het kost en de gegevens van de taxi en de chauffeur.