Correspondentie adres in Nederland , adres via priportal.eu

Gestart door maastricht, zaterdag 29 april 2023, 11:58:13

Vorige topic - Volgende topic

maastricht

Voor wie geen familie lid of kennis heeft kan hier een normaal adres krijgen.
Je moet alleen een kode bij het adres mee geven, b.v. A1234 ergens in de adres regels.

priportal.eu

De binnenkomende brieven worden gescanned en vervolgens kan je ze online bekijken of via de app.
Je kan ook brieven versturen.
Je kan ook regelen wat er met de brief of post moeten worden gedaan. Een bankpasje kan je b.v. laten opsturen via DHL.

Ik gebruik het nu een paar maanden, lijkt goed te gaan, al post van de belastingdienst binnengekregen.
Had bij de belastingdienst dit adres doorgeven bij correspondentie adres, naast het Filipijnse adres.
Alleen het adres opgeven bij belangrijke post om reclame post en kosten te voorkomen.
Je stort een bepaalt toegoed, daarvan wordt steeds wat afgehaald, naast de normale abonnementskosten.


Pinocchio

Wie een duidelijke prijslijst verwacht van dit bedrijf is er aan voor de moeite.
Na het doorploegen van een 20 tal paginas vond ik ergens verborgen in een lange text 5,95 Euro/maand voor de huur van de postbus en op een andere pagina dat 21% VAT niet is inbegrepen.
Verder heb ik niet gezocht, Het is ook moeilijk om te achterhalen hoelang dit bedrijf bestaat.
Op trustpilot enkel reviews over priparcel:
https://www.trustpilot.com/review/priparcel.eu

O.B.Bommel

Ik twijfel eraan of het wel allemaal zo safe is. Ze zullen toch de post open moeten maken om het te scannen en er staat in die post vaak vertrouwelijke informatie.

In Nederland heb ik iemand die het zo voor mij regelt, foto's van de correspondentie en dan appen als ik langdurig in PH zit, maar dat is vertrouwd voor mij. Die ken ik al jaren.

Zo lang ben ik ook niet weer weg, max. 3 maanden. En tegenwoordig krijg je niet zoveel papieren post.

Het zou wel handig zijn als dat als adres wordt erkend, daar twijfel ik wel aan.
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

Bjorna145

IK probeer altijd alles via Email, maar b.v. de Belgiesche belastingdienst acepteerd alleen maar papieren post omdat de documenten eerst ingescand moeten worden.
Maar ik moet zeggen ze accepteren de lange tijd dat post onderweg is, is geen probleem voor hun.

Johan

maastricht

Bij zijn vorige week net de kerstkaarten binnengekomen, dus meer dan 3 maanden onderweg.

maastricht

Bij zijn vorige week net de kerstkaarten binnengekomen, dus meer dan 3 maanden onderweg.

Die 20 bladzijden om tarief te vinden, is volgens mij kwestie van de goede menu keuze,

https://www.pripost.eu/tarieven-particulier/

informatie > tarieven particulieren.

Kano

Citaat van: maastricht op zondag 30 april 2023, 02:54:31Bij zijn vorige week net de kerstkaarten binnengekomen, dus meer dan 3 maanden onderweg.

Dan heb je mazzel  :congratualtionsis0:  Vaak ontvang ik helemaal geen post. De vorige postbode blijkt in de bajes te zitten en de huige postbode is liever lui dan moe  :negatief:

Vond overigens nog een site m.b.t. digitaal ontvangen en versturen van papieren post https://www.postbode.nu/  Ik heb daar geen ervaring mee
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

maastricht

Heb Pripost gekozen omdat die per maand de helft goedkoper is en vooral ik wil geen postbus nummer maar een gewoon adres. Vaak mag je geen postbus nummer opgeven, b.v. Wise.




Bjorna145

Ik krijg altijd een SMSje van het postkantoor dat er post voor mij ligt en dat werkt goed.

Misschien ook een idee.

Johan