Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Crosissant toast

Gestart door Pinocchio, zondag 30 april 2023, 11:17:20

Vorige topic - Volgende topic

Pinocchio

Een paar dagen geleden at ik voor het eerst croissant toast. Een vierkant brood in sneetjes met de smaak van croissant, echt lekker. Wat mij betreft mogen ze dat in de Filippijnen ook introduceren want wat brood betreft is het er niet veel soeps.
Ik heb zowat alles geprobeerd en het is allemaal suikerbrood, zelfs Pan De Sal zit vol suiker al is het misschien om er een mooi bruin korstje aan te geven.
Tegenwoordig koop ik zoveel mogelijk Gardenia brood maar het is niet altijd beschikbaaar, het is redelijk goed maar je kan het best toch eerst even in een toaster stoppen.
In Belgie hebben sommige bakkers een heel assortiment broden maar croissant toast heb ik er nooit gezien,

Bulldozer


Pinocchio

Croissants kan je natuurlijk zowat overal kopen maar dat is gemaakt van bladerdeeg. Wat ik bedoel is een gewoon kruimig brood dat in sneetjes werd gesneden.

Bjorna145

In Bais City naast de Metrobank die bakker verkoopt goed bruin brood.

Johan

kristof19

Citaat van: Bjorna145 op maandag  1 mei 2023, 00:51:37In Bais City naast de Metrobank die bakker verkoopt goed bruin brood.

Johan

Belgiesch?  :floet:

Bjorna145

Ik vind het beter als Gardenia, want dat is fabrieksbrood en smaakt voor geen meter.
Dit brood smaakt zoals bruin brood moet smaken.
Dat is mijn ervaring.

Johan

Pinocchio

Citaat van: Bjorna145 op dinsdag  2 mei 2023, 01:00:29Ik vind het beter als Gardenia, want dat is fabrieksbrood
Ruim 40 km (o/w) rijden voor een goed brood is mij net iets te ver.
Dus hou ik het maar op(fabrieks)Gardenia met (fabrieks) margarine en (fabrieks) gouda met rode korst(net als Edam?)

Bjorna145

Je zou eens bij bakers langs kunnen gaan en vragen om weat bread, misschien dat ze het kunnen maken.

succes

Johan

Guadalupe

Als je een oven hebt is het helemaal niet moeilijk om zelf je brood te bakken.
Ik heb er jaren tegenaan gehikt maar even wat op youtube kijken,ingredieten kopen mengen en kneden en binnen korte tijd staat je brood te dampen op tavel.
Wie lacht niet wie de mens beziet.