Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Fail_over (B_C) back to the Phils

Gestart door Fail_over, zaterdag 24 juni 2023, 19:00:05

Vorige topic - Volgende topic

Fail_over

Yes!
Na 12 jaar gaat Fail_Over weer terug naar de Filipijnen.
Maandag vliegen we met z'n vieren.
Ons zoontje, mijn vrouw en haar oudste dochter, nu 22 jaar inmiddels.
En ik dus.
(Voor de ingewijden: Ja, het is mogelijk om een goede relatie te hebben met een pinay uit een bar in Angeles......) Ligt er maar net aan hoe je het aanpakt. Enfin, wij zijn inmiddels 15 jaar happely getrouwd.

Ik ga de reis bijhouden op een eigen beheerde blogsite. Voor wie geïnteresseerd is mag een PB sturen voor de link.
De koffers zijn bijna gepakt, kilo's gewogen.

De bedoeling is om de family van mijn vrouw te bezoeken, een soort reünie met al de siblings, kinderen en kleinkinderen, en wie nog meer wenst aan te sluiten.

Voor het eerst hebben we een auto gehuurd van het vliegveld tot bestemming van de familie in de provincy. Ik ben benieuwd naar de ervaring om in de Fils te rijden.

Na het bezoek willen we echt nog naar witte stranden met palmbomen om zeker de oudste dochter en onze zoon van 10 een onvergetelijke vakantie te geven.
Gedacht wordt aan boracay, Bohol of Palawan.

Probleem is dat je van centrum Fils Tacloban altijd terug moet naar Manila om daar te geraken.
Heeft iemand daar een tip voor?

Verder ga ik me op deze trip niet bijzonder druk maken. Het is mijn eerste vakantie sinds 10 jaar dus dan mag dat wel.

Wordt vervolgt.

Black Cheetah
Fail_Over
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

boldy

Ik wens jullie een goede vlucht en een fijne vakantie. Mooi te horen dat jullie nogsteeds bij elkaar zijn  :thumb:
het leven is net een lul keihard en veel te kort

Bulldozer

Naar Bohol kan je met de ferry van Hilongos to Ubay. Let op, met een huurauto mag je meestal niet met de ferry van de huurmaatschappij.

Fail_over

Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

folkertjong

Citaat van: Bulldozer op zaterdag 24 juni 2023, 21:37:12Naar Bohol kan je met de ferry van Hilongos to Ubay. Let op, met een huurauto mag je meestal niet met de ferry van de huurmaatschappij.

En terecht.    :floet:

https://twitter.com/ABSCBNNews/status/1670263103387504642?fbclid=IwAR0Hx0OaXkxqwVWDhb_zPtLcdBdYK7stla4Fnw1xrwExwrhA6I4Y3mb2YKU

Fijne vakantie!

stijn54

Citaat van: folkertjong op zaterdag 24 juni 2023, 23:43:32
Citaat van: Bulldozer op zaterdag 24 juni 2023, 21:37:12Naar Bohol kan je met de ferry van Hilongos to Ubay. Let op, met een huurauto mag je meestal niet met de ferry van de huurmaatschappij.

En terecht.    :floet:

https://twitter.com/ABSCBNNews/status/1670263103387504642?fbclid=IwAR0Hx0OaXkxqwVWDhb_zPtLcdBdYK7stla4Fnw1xrwExwrhA6I4Y3mb2YKU

Fijne vakantie!

Goede reis!Is je vrouw dan in die 12 jaar ook niet naar de Filipijnen geweest?

Fail_over

Citaat van: stijn54 op zondag 25 juni 2023, 10:35:55
Citaat van: folkertjong op zaterdag 24 juni 2023, 23:43:32
Citaat van: Bulldozer op zaterdag 24 juni 2023, 21:37:12Naar Bohol kan je met de ferry van Hilongos to Ubay. Let op, met een huurauto mag je meestal niet met de ferry van de huurmaatschappij.

En terecht.    :floet:

https://twitter.com/ABSCBNNews/status/1670263103387504642?fbclid=IwAR0Hx0OaXkxqwVWDhb_zPtLcdBdYK7stla4Fnw1xrwExwrhA6I4Y3mb2YKU

Fijne vakantie!

Goede reis!Is je vrouw dan in die 12 jaar ook niet naar de Filipijnen geweest?

Jawwel, 1x alleen en 1x toen onze zoon 3 was. Voor de oudste dochter is het de eerste keer sinds 13 jaar, voor mij ook.
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Fail_over

Hola,

Hoe is de kans om een zonnige beach vakantie te boeken op de  :smiley-philippines: ??
Ik voor nu alleen maar regen.
Wie heeft de tip? Waar naar toe in de Phils?
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Guadalupe

Als je in Tagloban bent is het het makkelijkste om vandaar te vliegen naar Cebu.
Vandaar neem je vliegtuig naar Boracay of waar je maar heen wilt.

Persoonlijk vermijd ik Manila zoveel mogelijk maar dat is ieder voor zich.

Op je telefoon kan je de Cebu Pacific app downloaden en online vluchten boeken vanachter een fles bier.
Als je vroegtijdig boekt zijn er vaak lage prijzen,heb wel erg in de extras die ze je proberen aan te smeren zoals reisverzekeringen voorals het vliegtuig neerstort.

Veel plezier en ik lees je blog graag mee dus stuur mmij een pb ajb.
Wie lacht niet wie de mens beziet.

Adik