Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Reisverzekering

Gestart door Kano, zaterdag 8 juli 2023, 10:36:51

Vorige topic - Volgende topic

Guadalupe

Mijn nederlandse ziektekostenverzekering keerde me netjes de volledige tandartskosten uit die ik in de Filipijnen gemaakt heb.

Tot nu toe geen klachten over uitbetaling.
Wie lacht niet wie de mens beziet.

O.B.Bommel

Citaat van: Willy op vrijdag 14 juli 2023, 12:05:23Verzekeringen is een grote bulshit:
ik heb een hospitalisatieverzekering collectieve aansluiting door de werkgever. Ik betaal hiervoor een premie van 189€. Ingevolge een zware ziekte ga ik om de 4 maand op controle. Deze consultatie kost mij na tussenkomst van het ziekenfonds 42€. De terugbetaling van de hospitalisatieverzekering is 21€. Op de jaarpremie is er tevens een vrijstelling van 75€. Rekensom: 3X21€=63€-75€= -12€+-189€= -201€. Dank u verzekering voor uw gulheid!!!
De eerste zin klopt zeker maar qua ziektekostenverzekering heb je geen keuze want die kosten kan je niet dragen als het fout gaat.

De berekening kan ik niet volgen, wellicht een uitdrukkingsverschil. Vrijstelling is eigen risico? Dan is de berekening van die 3 consultaties toch  3 x 42 = 126 waarvan de helft 63 minus 75 is nul euro. dan 189 + 126 =
315.

Is die premie 189 per jaar of per maand? Als het per jaar is ben je spekkoper. Ik betaal rond de 2000 per jaar premie en dan ook nog 385 of zo aan eigen risico. Dan worden inmiddels steeds minder medicijnen (vitaminen) vergoed.

Dus kom ik al op de 200 euro per MAAND minimaal want ik betaal ook nog via pensioen.

Hoewel ik ook geen verzekeringsvriend ben moet ik dit keer de schuld geven aan de overheid. Die hebben de het kapotgemaakt met die privatisering 20 jaar geleden.
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

Bjorna145

privatisering is de eerste stap naar armoede (ik weet wat je bedoeld ziekenfonds is toen afgeschaft)

m.vr.gr.

Johan

Pinkpanther

Met mijn Alianz reisverzekering werelddekking mag ik 180 dagen wegblijven.

koy

Citaat van: Pinkpanther op zondag 16 juli 2023, 03:36:05Met mijn Alianz reisverzekering werelddekking mag ik 180 dagen wegblijven.


Zou die Allianz-E-Azy die in de PH te verkrijgen is ook kunnen dienen voor de visa aanvraag van mijn partner (visa for marriage)?

thx
leven en laten leven...

boldy

Mijn Nederlandse IZA zorgverzekering betaalt alles (wel de duurste aanvullende verzekering hebben)  Heb geen extra verzekering af te sluiten. 
het leven is net een lul keihard en veel te kort

Pinocchio

Citaat van: koy op zondag 16 juli 2023, 04:44:03Zou die Allianz-E-Azy die in de PH te verkrijgen is ook kunnen dienen voor de visa aanvraag van mijn partner (visa for marriage)?
Allianz-E-Azy is een reisverzekering (tijdelijk of jaarlijks).

Allianz eAZy Protect is een levensverzekering met een looptijd van 10 jaar en is verkrijgbaar in de Filippijnen bij PNB bank kost 7.000 pesos/jaar (18 to 50 years old)
https://www.allianzpnblife.ph/solutions/protection/eazy-protect.html