Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Reisverzekering

Gestart door Kano, zaterdag 8 juli 2023, 10:36:51

Vorige topic - Volgende topic

Kano

Welke reisverzekering zonder leeftijdsgrens raden jullie aan als je met je familie op vakantie naar Europa gaat?

Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Bulldozer

Geen. Ik heb nog nooit een reisverzekering genomen. Zie er het nut niet van in.

tjenn

#2
Tijdens de corona periode was het verplicht of je kwam de filipijnen niet binnen maar dat was wel een ziekte verzekering dacht ik.

Kano

Een reisverzekering dekt verlies of schade aan je bagage, maar vergoedt ook onverwachte kosten die je maakt na bijvoorbeeld een ongeval of bij ziekte.

Bij een aanvraag voor een Schengenvisum is een ziektekostenverzekering voor medische kosten tot € 30.000 nodig.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

O.B.Bommel

Citaat van: Kano op zaterdag  8 juli 2023, 10:36:51Welke reisverzekering zonder leeftijdsgrens raden jullie aan als je met je familie op vakantie naar Europa gaat?


Welke optie bedoel je? Filipino's in Europa? NL/BE die in PH wonen en op vakantie in Europa? Of gewoon als Nederlander/Belg op vakantie in Europa?
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

Bjorna145

OOM verzekeringen https://www.oomverzekeringen.nl/?gclid=Cj0KCQjwtamlBhD3ARIsAARoaEwjsrNzIwJro6PlJRQAqT67X-hgpf3vfjgaRtGOkEyGhxcdRVUu6ooaApQrEALw_wcB verzekert bijna alles.
Maar ook bij die verzekerings maatschappij zijn er beperkingen b.v. ben je boven de 70 ben je niet meer via het vliegticket verzekerd en moet je een apparte verzekering afsluiten OOM doet dit.
Ben je boven de 80 doet OOM dat maar voor maximaal 14 dagen.
Verzeker je jezelf niet en wordt je ziek tijdens de vlucht of in het vakantieland mag b.v. een ziekenhuis je gijzelen in de meeste landen mag dit waaronder Nederland en Belgie.

Ik ken een koppel meneer Bommel kent ze ook waarvan een boven de 70 is en de ander boven de 80 is.
Zijn laats 6 weken op vakantie geweest zonder verzekering.
Vind ik toch een risico.
Ook al is Nederland of Belgie je geboorteland en ben je er op visiete en wordt ziek, je wordt gewoon binnen gehouden.
Ze leggen beslag op je uitkeringen en in het geval dat je buiten Nederland of Belgie woont mag dit op het volle bedrag alleen een rechter kan hier verandering in brengen.
Ook op buitenlandse bezittingen mag beslag gelegd worden.
Het zal je maar overkomen.

Johan

Bulldozer

Volgens mij halen er hier een paar een reisverzekering en ziektekosten verzekering door elkaar. Nogmaals, mijn hele leven lang heb ik nog geen enkele noodzaak gezien om een reisverzekering te nemen. Mocht er nu wat gebeuren dan ben ik goedkoper uit als ik het zelf betaal, dan dat de reisverzekering het betaald maar ik iedere keer premie had betaald. Je moet je verzekeren voor iets waar je zelf de risico's niet van kunt dragen. Bijvoorbeeld ziektekosten of brand van een koophuis. Voor reizen heb je die risico's (bijna) niet.

Pinocchio

Citaat van: Bulldozer op maandag 10 juli 2023, 09:41:14Volgens mij halen er hier een paar een reisverzekering en ziektekosten verzekering door elkaar
In Belgie is een reisverzekering die wereldwijd geldig ook een ziektekostenverzekering aangezien de Belgische ziektekostenverzekering enkel geldig is in Europa en de meeste moslimlanden.
Reis je naar de USA, Japan, Thailand, de Filippijnen en nog wat niet moslimlanden dan ben je niet meer verzekerd in die landen.

Landen waar de ziekteverzekering geldig is:https://www.cm.be/media/Geografische-dekking-CM-reisbijstand_tcm47-24482.pdf

Kano

Citaat van: O.B.Bommel op zondag  9 juli 2023, 01:35:54
Citaat van: Kano op zaterdag  8 juli 2023, 10:36:51Welke reisverzekering zonder leeftijdsgrens raden jullie aan als je met je familie op vakantie naar Europa gaat?


Welke optie bedoel je? Filipino's in Europa? NL/BE die in PH wonen en op vakantie in Europa? Of gewoon als Nederlander/Belg op vakantie in Europa?

Ik bedoel een Nederlander/Belg die met Filipijnse echtgenote en kinderen voor een korte tijd naar Europa gaan voor vakantie en daarna weer terugkeren naar de Filipijnen.

En het betreft een REISVERZEKERING (schadeverzekering voor reisbagage- en ongevallen, aangevuld met dekking voor medische kosten bij plotselinge optredende ziekte)



Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Willy

kostprijs van een verzekering = 6.5% van de reissom = premie die je betaald. maar lees goed de kleine lettertjes wat er allemaal is uitgesloten. bagage mee verzekeren is nog een extra kost en is standaard maar verzekerd voor 1500€ die je max kan terug krijgen; en dan moet je nog de facturen van de verloren goederen kunnen voorleggen en rekenng houden met de waardevermindering tegen nieuwprijs. Kosten/baten heeft een reisverzekering geen enkele meerwaarde. Bv. kosten van je reis = 10.000€ premie die je betaald op die som is 650€; max wat je kan terugtrekken = 5.000€ Besluit de soep is de kool niet waard!!!