Is er iemand die een som geld wil versturen naar PH

Gestart door koy, vrijdag 18 augustus 2023, 12:59:43

Vorige topic - Volgende topic

innka3

Citaat van: koy op zaterdag 19 augustus 2023, 09:36:58De auto is verkocht (voor 465k) dus ik kan jullie 465.000 p geven zonder kosten.
IK BEN BEREID DE HOOGSTE KOERS dus 62 pesos voor 1 euro te betalen!
Dit maakt dat 465.000 php = 7500 €


grtjs koy
waarom neem je dat zelf niet mee in euro's naar belgie.

koy

Citaat van: innka3 op zaterdag 19 augustus 2023, 10:33:20
Citaat van: koy op zaterdag 19 augustus 2023, 09:36:58De auto is verkocht (voor 465k) dus ik kan jullie 465.000 p geven zonder kosten.
IK BEN BEREID DE HOOGSTE KOERS dus 62 pesos voor 1 euro te betalen!
Dit maakt dat 465.000 php = 7500 €


grtjs koy
waarom neem je dat zelf niet mee in euro's naar belgie.

Ik heb dat geld nodig op mijn B rekening om een rekening te betalen.
Anders zou dat idd een optie zijn.
leven en laten leven...

Kano

Als je ervoor zou kiezen om Paypal te gebruiken let dan op wat je in Euros ontvangt. Paypal is niet goedkoop.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

koy

Citaat van: Kano op zondag 20 augustus 2023, 03:29:04Als je ervoor zou kiezen om Paypal te gebruiken let dan op wat je in Euros ontvangt. Paypal is niet goedkoop.

ok bedankt voor de tip  :denk:
leven en laten leven...

koy

De transactie wordt dinsdag gedaan op het BDO filiaal want je kan hier niet zomaar 500k storten in cash tegenwoordig moet je bewijzen waar dat geld vandaag komt. BDO zal dat ook met een telmachine tellen en checken of alle briefjes oké zijn.

Als niemand hier interesse heeft om dat cash geld te ontvangen (in de regio Mindanao) dan zal ik het geld voorlopig op mijn BDO rekening plaatsen en vragen of ze het kunnen storten op mijn BNP Paribas Fortis rekening.

Als je interesse hebt, reageer dan voor dinsdag - de verkoop gaat wss wel door want de man is een autoverkoper en heeft al gevraagd om "verkocht" te plaatsen op de Facebook ad en hij wou liever gisteren al afspreken maar dan moesten we naar BDO in Ecoland en ik heb liever dat hij naar mijn filiaal in BDO Toril komt.

Anyway, ik hou jullie op de hoogte.


koy
leven en laten leven...

Kano

Ok Koy, succes. Als je zover bent laat nog even weten wat het kost om het geld via BDO naar je NL bank rekening te sturen. :daag:
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Pinocchio

Bringing of Philippine Peso into or out of the Philippines
 
A person may freely bring into or take out of the Philippines, or electronically transfer, legal tender Philippine currency and other monetary instruments in amounts up to PHP50,000. In excess of the PHP50,000 limit, prior BSP written authorization is required.

https://www.bsp.gov.ph/SitePages/Regulations/GuideToFx.aspx?TabId=3

Pinocchio

Wat niet verboden is, is volgens mij toegelaten.
Er wodt nergens vermeld hoeveel keer je 50.000 pesos mag versturen.
Dus verstuur je dagelijks 50.000 pesos.
Of de bank er ook zo over denkt is natuurlijk nog de vraag.

Luke

Citaat van: Pinocchio op zondag 20 augustus 2023, 09:24:39Wat niet verboden is, is volgens mij toegelaten.
Er wodt nergens vermeld hoeveel keer je 50.000 pesos mag versturen.
Dus verstuur je dagelijks 50.000 pesos.
Of de bank er ook zo over denkt is natuurlijk nog de vraag.

Het gaat in uw bericht om de Filippijnse valuta (bankbiljetten of een electronische vorm waarbij de PHP NIET gewisseld word in een andere munt) die je uit of in het land transporteerd.

Om internationale transacties uit te voeren van PH naar EUR gaat de bank het omwisselen naar USD of mogelijk naar EUR. Zolang kan aangetoond worden waar de PHP vandaan komen zal het weinig problemen opleveren, ongeacht het bedrag.

Pinocchio

Citaat van: Luke op zondag 20 augustus 2023, 09:58:41Zolang kan aangetoond worden waar de PHP vandaan komen zal het weinig problemen opleveren, ongeacht het bedrag.
Dan zal je als buitenlander moeten bewijzen waar het geld origineel vandaan komt
Een auto kopen met zwart geld en door die vervolgens  te verkopen wordt het wit geld? :weetikniet: