Is er iemand die een som geld wil versturen naar PH

Gestart door koy, vrijdag 18 augustus 2023, 12:59:43

Vorige topic - Volgende topic

koy

Hallo,

Ik heb mogelijk een koper voor de Honda Brio morgen en dat is een bedrag van ongeveer 480.000 php dat ik zal ontvangen. Nu is het een heel gedoe om dat dan om te zetten in € en dan te versturen via bank transfer.

Het zou handig en makkelijk zijn voor beide partijen als er iemand is die geld wil versturen naar de PH - want dan moet hij/zij het niet meer versturen het is hier al... ttz we komen een koers overeen en jij stort de euro's op mijn B rekening en ik overhandig jou cash of op je PH rekening in pesos - geen kosten dus.

Iemand?

Groetjes,
koy
leven en laten leven...

Bulldozer

Misschien, over 2 of 3 weken. Maar ik vind het wel een groot bedrag om zomaar naar iemand over te maken. Als ik het doe, maak ik alleen Euro's over nadat ik de pesos heb ontvangen op de Filipijnse rekening.

koy

Citaat van: Bulldozer op vrijdag 18 augustus 2023, 13:40:42Misschien, over 2 of 3 weken. Maar ik vind het wel een groot bedrag om zomaar naar iemand over te maken. Als ik het doe, maak ik alleen Euro's over nadat ik de pesos heb ontvangen op de Filipijnse rekening.

valt af te spreken maar ik heb ook graag de euro's op mijn rekening wanneer ik je de pesos overhandig, dat spreekt voor zich.

grtjs koy
leven en laten leven...

Pinocchio

Dit soort transacties is vrij gebruikelijk in de Filippijnen.
Zuiver op basis van "vertrouwen" lukt het niet.
De oplossing is afspreken in een bankfiliaal van de ontvanger.
Aangezien er geen Belgisch bankfiliaal is in de Filippijnen moet het dus in een Filippijns bankfiliaal.
Aan de huidige koers gaat het ongeveer over een bedrag van 7.850 Euro.

Luke

Ik kan 150K PHP gebruiken. Zoals Bulldozer al aangaf, PHP op de rekening en dan EUR op uw BE rekening. Indien je over manila terug reist kunnen we eventueel thuis afspreken

Bjorna145

Metrobank vraagt 50euro voor het overmaken naar en bankrekening buiten de Filippijnen in mijn geval Nederland.
Ik heb het niet gedaan daar het bedrag wat ik zou moeten betalen 60uoro was en daar 50euro kosten voor betalen.

BPI en landbank vragen ongeveer hetzelfde moet je wel een rekening openen.
Bij de BPI kun je zelfs een Euro rekening openen maar dan daar wel altijd minimum 500 Euro op staan.

succes

Johan

Kano

Je kunt de verkoper om een managercheque vragen die je kunt gebruiken om het geld op een Filipijnse bankrekening te storten. Een managercheque is een cheque waarbij niet de verkoper maar de bank de cheque uitgeeft.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

koy

Citaat van: Luke op vrijdag 18 augustus 2023, 17:04:55Ik kan 150K PHP gebruiken. Zoals Bulldozer al aangaf, PHP op de rekening en dan EUR op uw BE rekening. Indien je over manila terug reist kunnen we eventueel thuis afspreken


Luke bedankt maar ik vlieg niet over Manila en ik heb het geld sneller nodig op m'n B rekening.
leven en laten leven...

koy

De auto is verkocht (voor 465k) dus ik kan jullie 465.000 p geven zonder kosten.
IK BEN BEREID DE HOOGSTE KOERS dus 62 pesos voor 1 euro te betalen!
Dit maakt dat 465.000 php = 7500 €

Dinsdag aanstaande 22/8 wordt afgesproken aan de BDO bank en dan zou hij het cash overhandigen in aanwezigheid van iemand van BDO en dat geld wordt dan op mijn bankrekening gezet.

Maar nogmaals zou liever een deal doen met iemand die me euro's stort.

Nadien zou ik het geld kunnen overmaken naar mijn Paypal rekening en dan zo opvragen via mijn B rekening, maar dit is een piste ik heb dat nog niet uitgeprobeerd. Als je online (dus via je computer niet op de app op je phone) klikt op Wallet in de bovenbalk, dan kan je currency toevoegen bv PHP. Daarna kan je die currency Primary make door rechts op de drie puntjes te klikken "make primary". Dan kan je dus PHP storten op je Paypal of PHP ontvangen. Als je nadien dezelfde oefening doet en je maakt Euro primary dan worden de pesos omgezet in Euro en kan je Euro's terugvorderen op je B rekening. Allee dat zou moeten lukken - keep you posted.

grtjs koy
leven en laten leven...

Pinocchio

Citaat van: koy op zaterdag 19 augustus 2023, 09:36:58Dinsdag aanstaande 22/8 wordt afgesproken aan de BDO bank en dan zou hij het cash overhandigen in aanwezigheid van iemand van BDO en dat geld wordt dan op mijn bankrekening gezet.
U kiest terecht voor een geldoverdracht in de bank.
Dan kan je moeilijk verwachten dat iemand 7.500 Euro overschrijft op de rekening van iemand die hij/zij nog nooit heeft gezien en erop vertrouwt dat die persoon vervolgens ook de tegenwaarde van 7.500 Euro overschrijft.