Verklaring Woonland Filipijnen tbv loonheffing ontheffing.

Gestart door Erik van de Ven, dinsdag 5 september 2023, 06:46:12

Vorige topic - Volgende topic

Bjorna145

En volgens mij is het ook nog zo, de Filippijnen is een derde wereldland en een verdragsverandering mag er niet toe leiden dat de Filippijnen economiesch schade wordt aangedaan.
Heb ik een keer ergens gelezen.
En dat doe je door de belastingheffing terug naar Nederland te halen.
100 Euro is nog steeds veel geld voor een Filipijn.

m.vr.gr.

Johan

maastricht

Ja klopt, heb ik ook ergens gelezen, kan het niet zo vlug vinden.

Kano

Citaat van: Bjorna145 op woensdag 24 juli 2024, 01:07:59En volgens mij is het ook nog zo, de Filippijnen is een derde wereldland en een verdragsverandering mag er niet toe leiden dat de Filippijnen economiesch schade wordt aangedaan.
Heb ik een keer ergens gelezen.
En dat doe je door de belastingheffing terug naar Nederland te halen.
100 Euro is nog steeds veel geld voor een Filipijn.

m.vr.gr.

Johan

Die economische schade hebben ze al door geen belasting te heffen op buitenlandse pensioenen
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

folkertjong

[/quote]

Die economische schade hebben ze al door geen belasting te heffen op buitenlandse pensioenen
[/quote]

Waarom zouden ze? Het is gratis inkomen voor de overheid hier. Iedere cent welke vanuit het buitenland hier wordt uitgegeven is er een. Ze hoeven in ieder geval niet hun gezinnen ervoor uit elkaar te rukken als  bij OFW's om geld binnen te krijgen. Je krijgt er ook geen rechten voor terug zoals een citizenship na 5 jaar enz. Je blijft eeuwig toerist hier.

Bjorna145

Als ze belasting zouden gaan heffen zouden er veel de Filippijnen verlaten, want de belastingdruk is hier behooorlijk hoog.
En dan is dat inkomen weg, men moet hier veel van buitenlanders hebben.

m.vr.gr.

Johan

maastricht

https://wetten.overheid.nl/BWBV0002851/1991-09-20/0/Verdrag_1/Verdragtekst_1/informatie#tab-wijzigingenoverzicht

Niet meer gewijzigd de laatste 30 jaar.

Overzicht van wijzigingen voor deze verdragstekst
(geldig op 28-07-2024)

Opmerking
- Geen opmerking -

Ontstaansbron   Inwerkingtreding / Voorlopige toepassing
Datum   Terugwerkende kracht   Betreft   Bekendmaking   Bekendmaking   Opmerking
20-09-1991      Nieuwe-regeling, inwerkingtreding   Trb. 1989, 57   Trb. 1991, 153   
09-03-1989      Totstandkoming   Trb. 1989, 57