Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Virtual Annual Report

Gestart door kaetemi, maandag 22 januari 2024, 03:20:24

Vorige topic - Volgende topic

kaetemi

Vanaf dit jaar kan de Annual Report nu ook online (via webcam).

https://immigration.gov.ph/tansingco-introduces-virtual-annual-report/
https://www.pna.gov.ph/articles/1217276

Werkt vlot, gewoon VIRTUAL (of ONLINE) selecteren bij registratie in de e-Services, en kiezen op welke datum.

Op de dag zelf een paar minuten op voorhand naar de e-Services gaan, daar onder Transactions bij Actions > More klikken op View Details. Daar gaat een grote Google Meet link staan. Klik daar gewoon op, en dan komt ge (op z'n overheids) in een wachtzaal met andere buitenlanders. Daar moet ge niet vergeten de text chat te openen, en de Transaction Id van uw e-Services registratie te copy pasten.

Na een paar minuten komt er een pop-up om een subroom te joinen. Zien dat ge u micro aanzet, en dan gewoon een babbeltje doen zoals gewoonlijk. Paspoort en ACR tonen. Dan als't gedaan is de chat verlaten, en via de Transactions pagina weer onder More naar de payment optie gaan om te betalen.

PDF receipt komt gewoon via e-mail toe.

(Werkt allemaal vlotter dan de BIR online procedure allesinds! :lachen:)
Kaetemi

Bjorna145

Bedankt voor de uitleg ik heb het gecopieerd ga het volgend jaar proberen ik heb al anual report gedaan.

m.vr.gr.

Johan

Antonio

Ik "moet"nog"....
Nu heb ik ingelogd bij e-services en moet daar on-line een formulier invullen.
Maar ik snap het weer eens niet. Ik ben in 2020 naar Davao gekomen samen met mijn vrouw, dus ik neem aan op een Balikbayan visum. Sindsdien niet meer het land uit geweest. Wel in de tussentijd een 13A aangevraagd en gekregen. Ook verliep mijn NL paspoort, ik heb inmiddels een nieuwe.

Waar ik mee worstel zijn onderstaande vragen. Wat moet men met info over het   visum bij binnenkomst   en mijn   oude paspoort nummer ? Of mag ik dat vervangen door   huidig visum type  en   huidig paspoortnummer ?

Als je achteraf alles vooraf anders doet als dat je gedaan zou hebben blijft het resultaat hetzelfde

Luke

Citaat van: Antonio op zondag 18 februari 2024, 04:31:00Ik "moet"nog"....
Nu heb ik ingelogd bij e-services en moet daar on-line een formulier invullen.
Maar ik snap het weer eens niet. Ik ben in 2020 naar Davao gekomen samen met mijn vrouw, dus ik neem aan op een Balikbayan visum. Sindsdien niet meer het land uit geweest. Wel in de tussentijd een 13A aangevraagd en gekregen. Ook verliep mijn NL paspoort, ik heb inmiddels een nieuwe.

Waar ik mee worstel zijn onderstaande vragen. Wat moet men met info over het   visum bij binnenkomst   en mijn   oude paspoort nummer ? Of mag ik dat vervangen door   huidig visum type  en   huidig paspoortnummer ?



Nieuw passpoort nummer en gewoon de datum van uw laatste aankomst. Heb ik ook zo gedaan met mijn nieuw passpoort dat nog steeds stempelloos is.
Ben wel naar het BI kantoor geweest met beide paspoorten. Ze suggereerden dat ik best mijn visum (13a) laat overzetten in het nieuwe.... moet gebeuren in Intramuros....

Bjorna145

Ik heb mijn visum nog nooit over laten zetten ik neem altijd mijn oude paspoort mee.

Aan Antonio, was het een heel gedoe dat Nederlands paspoort? Ik heb voor Volgende week een afspraak staan.


m.vr.gr.

Johan

Antonio

Citaat van: Bjorna145 op zondag 18 februari 2024, 23:42:06Ik heb mijn visum nog nooit over laten zetten ik neem altijd mijn oude paspoort mee.

Aan Antonio, was het een heel gedoe dat Nederlands paspoort? Ik heb voor Volgende week een afspraak staan.

m.vr.gr.
Johan
Hi Johan,
Uiteindelijk was het niet zo moeilijk met dat nieuwe paspoort. Alleen in ons geval zat er een fout in de boekings website èn was er niemand bereikbaar bij de Ned Ambassade. Eerst na een pittige email aan het hoofd van de betreffende afdeling (weet niet of ie die gelezen heeft...) kreeg ik antwoord en werd e.e.a. in orde gemaakt.

Zorg wel dat je de spullen on line netjes invult, en een goede geldige pasfoto laat maken. In een eerdere post heb ik de naam van de fotograaf in de SM mall vermeld (zit op de begane grond in SM annex).
Als je die niet vind, ga ik even op zoek.
Wij hadden wat gedoe met de elektronische vingerafdrukken, maar na een keer of 10 proberen lukte het uiteindelijk wel.


Als je achteraf alles vooraf anders doet als dat je gedaan zou hebben blijft het resultaat hetzelfde

Antonio

Citaat van: Bjorna145 op zondag 18 februari 2024, 23:42:06Ik heb mijn visum nog nooit over laten zetten ik neem altijd mijn oude paspoort mee.
....

Johan, vul je dan vooraf thuis ook zo'n formulier in on-line, of doe je dat bij de BI ?
Dan vul ik dus de gegevens van het oude (verlopen) paspoort in?
En visum is 13A (heb ik nu, maar bij binnenkomst een Balikbayan visum meen ik) ?

Als je achteraf alles vooraf anders doet als dat je gedaan zou hebben blijft het resultaat hetzelfde

Bjorna145

Beste Antonio, ik heb een afspraak bevestiging, want die moet je meenemen naar je afspraak.
Ik heb alles op voorhand ingevuld dus dat zou goed moeten zijn.
Ik heb ook copy's van alle ID die ik hier heb vragen ze volgens mij ook om.
Dan voor foto's heb ik drie adressen van de website gehaald van de Nederlandse Ambassade; Ayala Malls en Greenbelt 1 en Gloriete 3 alle drie Kodak Express.
Het oude paspoort met mijn Visa en de ACR card neem ik natuurlijk ook mee met de nodige Copy's.

Bedankt voor de Innfo

Ik hoop dat het de lading dekt.

m.vr.gr.

Johan

 

Antonio

Dag Johan,
Dat lijkt me dik in orde zo ! O ja, centjes meebrengen natuurlijk, in Davao had men het liefst gepast, want te weinig wisselgeld (lijken wel taxi chauffeurs)
Succes !
Als je achteraf alles vooraf anders doet als dat je gedaan zou hebben blijft het resultaat hetzelfde

Antonio

Citaat van: Bjorna145 op dinsdag 20 februari 2024, 00:33:04...
Dan voor foto's heb ik drie adressen van de website gehaald van de Nederlandse Ambassade; Ayala Malls en Greenbelt 1 en Gloriete 3 alle drie Kodak Express.
...
Je hebt toch niet bij alle 3 foto's laten maken, hoop ik ? Eentje is echt genoeg.
Overigens is er on line bij de ambassade een handleiding beschikbaar, die beschrijft aan welke eisen de foto moet voldoen. Maar deze Kodak shops weten dat ook als het goed is.
Als je achteraf alles vooraf anders doet als dat je gedaan zou hebben blijft het resultaat hetzelfde