Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Binnenlandse vluchten in de Filippijnen

Gestart door Antonio, zaterdag 16 maart 2024, 07:35:59

Vorige topic - Volgende topic

Antonio

Omdat we wat willen afkoelen in Baguio, zouden we graag een paar dagen daarheen gaan vanuit Davao.
Nu regelde ik in NL dat allemaal zelf (met name de intercontinentale vluchten), maar sinds we in de PH wonen, ben ik er een beetje minder handig in.
Welke maatschappij (Philippine Airlines, Cebu Pacific, Air Asia, etc) en waar te boeken (on line, of in de mall, of via Facebook :neeneenee: )
Kennissen hebben het over promo's maar ik zie ze niet, helaas.
Wel tickets van 16kPHP met 2 tussenstops. Dat maat de reis langer dan AMS-MNL

We denken aan 16 tot 19-april, 3 nachten, maar we zijn flexibel
Een zetje in de goede richting zou me helpen...
Als je achteraf alles vooraf anders doet als dat je gedaan zou hebben blijft het resultaat hetzelfde


Pinocchio

De eenvoudigste manier om te reizen van Davao naar Baguio lijkt mij een non-stop vlucht naar Clark (4.009 pesos) en vervolgens met de bus (140 km en 2 uur rijden kost ongeveel 600 pesos)
Non-stop vlucht DAVAO-CLARK is niet elke dag mogelijk.
Het is wel mogelijk 18 april- 21 april en kost 4.009 pesos op de website van Cebu Pacific en 4.155 pesos bij trip.com. 20 kg bagage kost 1.455 pesos.(roundtrip)
De reden dat ik trip.com vernoem is omdat je hier onmiddelijk ziet hoeveel je betaald voor de bagage, bij Cebu Pacific kom je dat pas te weten nadat je alle gegevens hebt ingevuld. Je kan boeken op de website van Cebu Pacicic  of in een kantoortje in een mall (zelfde prijs denk ik)

Depart Thu, Apr 18 Duration 2h

18:55 DVO Davao Francisco Bangoy International AirportD
20:55 CRK Mabalacat Clark International AirportT2

Return Sun, Apr 21 Duration 2h

16:25 CRK Mabalacat Clark International AirportT2
18:25 DVO Davao Francisco Bangoy International AirportD

Antonio

Dank Folkert en Pinocchio, dat zijn goede suggesties !
Als je achteraf alles vooraf anders doet als dat je gedaan zou hebben blijft het resultaat hetzelfde

Bulldozer

Ik zou er een avontuur van maken en met de auto of motor gaan vanuit Davao.

Anders kan je ook op Manila vliegen en daar de bus pakken naar Baguio. Uiteraard duurt dat wel langer dan vanuit Clark met de bus.

jack

meestal gebruik ik kayak voor prijzen en dagen te vergelijken, in dit geval is het beterkoop  van 18-21/04;
https://www.kayak.ie/flights/DVO-CRK/2024-04-16-flexible-3days/2024-04-19-flexible-3days?sort=bestflight_a

groet Jack

Kalbo

Als je besluit om vis NAIA te reizen is de Victory Liner vanaf Pasay of vanaf Cubao het snelste en meest comfortabele oplossing.
Vanaf NAIA neem je de Taxi naar de Victory Liner Terminal in Pasay. Daar koop je 2 tickets naar Baguio voor de eerstvolgende bus. Die vertrekt elk uur. Koste voor COVID P400, nu dacht ik P700. Ik heb het talloze keren gedaan omdat mijn familie in Baguio woont. De bus maakt 2 stops, 1 in Dau en een stop in Sison en verder gaat hij non-stop door naar Baguio. Vanaf Manila tot Rosario is nu allemaal 4-baans snelweg.
Je komt aan in de Victory Liner Terminal in Engineers Hill in Baguio. Daar wacht je een leger aan taxi chauffeurs die je naar je hotel willen rijden.

Boek een hotel niet te ver van Session road, het hart van de stad. Voor verdere tips in en rondom Baguio kan ik je nog wel wat aanraden. Laat maar weten waar je interesses liggen. Veel plezier, het is een leuke stad. Vergeet niet om winterkleding mee te nemen. Het kan er erg koud zijn s'nachts.

Antonio

Alle mensen die tips hebben gegeven m.b.t. Baguio en ook de goede zoeksites: hartelijk dank.

Nu ziet mijn vrouw het niet zitten om momenteel bus- en bootreizen te maken, vooral i.v.m. bagage.
De reden is dat nu minder goed ter been, en soms erge krampen krijg in mijn benen.
Ook autorijden, langer dan een kwartier, durf ik niet aan (vanwege slechte ervaringen). Dan pakken we Grab taxi.

Dus Baguio moet even in de ijskast helaas...

Nou ga ik voor alleen vliegen, we denken aan Singapore en Japan.
Als je achteraf alles vooraf anders doet als dat je gedaan zou hebben blijft het resultaat hetzelfde

Kalbo

De reden die je opgaf om even naar Baguio te gaan was dat je even verkoeling zoekt. Dan is Singapore niet de beste bestemming, net zo heet en benauwd als hier. Japan zal dan beter zijn. (Denk ik)

folkertjong