Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

wisselkoers

Gestart door Bjorna145, woensdag 10 juli 2024, 04:35:23

Vorige topic - Volgende topic

Bjorna145

Ik zie de Dollar dichter naar de Euro kruipen, is het de Dollar die stijgt of de Euro die zakt?
En de PHP ik krijg nu meer voor een Euro is het de Peso die zakt of de Euro die stijgt?

Ik ben het even een beetje zoek.

m.vr.gr.

Johan

Pinocchio

Het studieprogramma van de bacheloropleiding Economie duurt drie jaar, het valt dus niet zomaar in een paar zinnen te verklaren.
Factoren die zeker een rol spelen zijn de steeds veranderende politieke situatie.
De zwakte van de Peso heeft zeker te maken met de zwakte van de President.

opinie

Je bent in een bootje in open zee zonder GPS. Je bootje heet "de Euro". Er zijn nog 2 andere boten: "Dollar" en "Peso". De positie tussen de boten wisselt regelmatig of blijft er eentje ter plaatse en drijven de andere heen en weer?

Een voorbeeld: voor het Eurotijdperk steeg en daalde de Dollar regelmatig omdat we ongeveer dezelfde wisselkoers behielden t.o.v. de andere pre-Euromunten. Eens de Euro een feit was, was het plots de Euro die waarde verloor.  :confused2: Dit werd vaak door investeringsadviseurs gezegd om hun beleggingsformule in Dollars te verkopen.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

Pinocchio

Voor wie het bootje gemist heeft de voorbije maanden kan nu weer Euros wisselen voor Pesos aan een wisselkoers van 63,50.