white beach in puerto galera ( mindoro )

Gestart door ganda, vrijdag 5 maart 2010, 03:25:43

Vorige topic - Volgende topic

JFK

Ik ken White Beach, Porto Galera, Sabang en die hele omgeving redelijk goed.
Ik ben net 2 dagen terug van weer eens enige dagen naar Sabang, Porto Galera.
White beach is een aardig strand maar geen echte topper, al is het altijd natuurlijk welke referentie je zelf hebt.
Ik vind dit soort filmpjes behoorlijk slecht qua filmwerk (zeer amateuristisch), qua het dekken van de lading/filmtopic (het gaat in het ene filmpje alleen om de dame die in zee loopt) en geeft doorgaans nauwelijks een redelijk beeld wat er echt te zien is.
Dat kan zelfs in 1 minuut heeeel wat beter. Ik haak snel af bij dit soort vakantie frutseltjes.
Wie na het zien van deze 2 filmpjes verkikkerd is geraakt op White beach of Porto Galera moet m.i. naar de oogarts  :biggrinn:
JFKJFK

Phille

Elk zijn mening, Sabang vind ik absoluut niks, maar White Beach daar tegenover echt wel de max!

Ik ben laatst, in december in Bohol geweest (Bohol Beach Club), dat was de grootste teleurstelling uit men leven.

Met welke stranden vergelijk jij JFK?

Robert

Vind heel Mindoro mooi, prachtige plekken heb je daar. Was daar in januari, met de motor, nou ja motor gewoon 125 cc, hele stukken gereden.
White Beach is een leuk stukje, iets verder heb je ook een mooi stukje strand. Ik vermaak me daar best op dat eiland, heb er nog wat goede kennissen ook zitten, altijd gezellig.

Phille

en wat is de naam van dat eiland; ik ben alweer een tripje naar de Filippijnen aan het plannen en elke suggestie is welkom  :jajaja:

gosternokke

White beach is zeker geen topper maar toch zeer acceptabel, zeker in vergelijking met het strand in Sabang , want dat ligt bij laag water vol met scherpe stenen, en bij hoog water is er nog maar 1 meter strand over.    Wel even een waarschuwing ga niet tijdens pasen naar white beach,want dan is ieder jaar white beach voor 1 week het nationale homostrand van de filippijnen.  Gevolg gigantisch druk en resorts die dubbele prijzen rekenen.

JFK

Phil, zoals je zei.....elk zijn mening.
Jij had op Bohol een slechtere ervaring. Ik had daar juist een betere ervaring qua strand (ik neem aan dat je het ook over Alona Beach hebt, maar dat weet ik niet zeker).
Er zijn vele mooie stranden. Ook hier bij mij in de buurt (Zamboanguita, Negros Oriental) heb je best mooie strandjes.
Ik ga graag naar het kleine strandje van Coco's Nest (valt onder Siaton geloof ik).
Het strand bij Sipalay is mooi al is het snorkelen daar (zeker bij laag tij) een tegenvaller.
Ik vond de stranden rondom Phuket (Thailand) zeer goed, Bonaire (Nederlandse Antillen).
Om niet alle stranden op de wereld te noemen maar in Ph. te blijven....
Foto niet gemaakt door mij maar wel mooi. Daarom 'geleend'. Ook in Bohol.
JFKJFK

Phille

JFK

Inderdaad, het was Alona Beach; en het strand 'as such' was schitterend ... echter zwemmen in de zee was haast onmogelijk door al het zeegras (en de beestjes die er in kunnen zitten, denk aan stekelige dingen), tijdens laag tij was het heel duidelijk; niks aangenaams aan. Echter, tijdens hoog tij schitterend gewoon, maar een strand (al ziet het er mooi uit) waar het niet mogelijk is om te zwemmen catalogeer ik onder slechte stranden!

Ik heb er wat foto's van, zal ik hier binnenkort eens posten, en oordeel dan zelf  :jajaja:

Plus, in White Beach vond ik het onwijs gezellig met al die barrekes langs het strand, leuk sfeertje en best wel goedkoop ... in Alona beach pokkeduur hotel (Bohol Beach Club) 90 euro per nacht, zonder ontbijt, biertje aan de poolbar 200 pesos (3 euro) versus 50 pesos in White Beach (0,75 euro), het duurste hotel daar zal vermoedelijk Marco Vincente zijn (60 euro), ikzelf ben in Sea Jewel gaan slapen; kamers waren niet erg verschillend van BBC, maar wel slechts aan 15 euro/nacht!

En heerlijke zee, waar men tenminste in kan zwemmen. Ik ben der nu twee keer geweest, ene keer in Januari en ook eens in Juli, altijd zeer rustig! Voor mij wel een topper, maar elk zijn voorkeur he.

Groetjes,
Phille

Rich

Phille, ik denk ook dat jij een slechte ervaring hebt gehad in Bohol.

Aan ons resort (Dumaluan) was het strand OK. Wel wat wier, maar verder goed.



Heb daar op Panglao Island toch hele mooie stranden gezien met mooi wit zand.

Op de foto, Virgin Island,........wat willen we nog meer?
Rich de Nederbelg.